Zilvervloot geland in Madrid

Gestart door andré herc, 25/02/2012 | 20:34 uur

IPA NG

Citaat van: dudge op 26/02/2012 | 13:58 uur
Als je het goud in een museum tentoonstelt dan is dat weer goed voor de toeristenindustrie en dat levert ook weer geld op.

Kijk maar uit dat George Clooney niet langskomt, dan heb je niks.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 26/02/2012 | 13:41 uur
Citaat van: dudge op 26/02/2012 | 12:32 uur
Reken er maar niet op dat dat voorlopig gebeurt. Gezien de in de rechtszaak gebruikte argumenten, zal het grootste deel (voorlopig) gebruikt worden als 'cultureel erfgoed'. Ook daarna zal het merendeel niet verkocht worden denk ik.

Als je het goud in een museum tentoonstelt dan is dat weer goed voor de toeristenindustrie en dat levert ook weer geld op.

En dus goed voor de werkgelegenheid
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

#19
Citaat van: dudge op 26/02/2012 | 12:32 uur
Reken er maar niet op dat dat voorlopig gebeurt. Gezien de in de rechtszaak gebruikte argumenten, zal het grootste deel (voorlopig) gebruikt worden als 'cultureel erfgoed'. Ook daarna zal het merendeel niet verkocht worden denk ik.

Als je het goud in een museum tentoonstelt dan is dat weer goed voor de toeristenindustrie en dat levert ook weer geld op.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: fly3rguy op 26/02/2012 | 13:30 uur

Liggen er van ons niet wat schatten in indie of in de west?

Ik kan het niet onderbouwen, maar je zou haast denken van wel, er zijn immers behoorlijk wat schepen vergaan en, tot nu toe, niet teruggevonden.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 26/02/2012 | 12:54 uur
Citaat van: IPA NG op 26/02/2012 | 12:37 uur
In een tijd dat we nog oorlogen konden winnen tegen numeriek sterkere tegenstanders zonder aan te komen janken bij de Amerikanen.

;D De Amerikaanse natie, in de huidige vorm, bestond immers niet.

Daarnaast hadden we geen twitterende politici die met one liners het publiek konden beinvloeden.

De Amerikaanse regering en constitutie is gebaseerd op die van de Republiek, daarnaast hebben wij zelf de Amerikanen in het zadel geholpen  ;D
Nederland was in die tijd gewoon een vrijhandels natie, we verkochten aan iedereen, vriend of vijand...

Liggen er van ons niet wat schatten in indie of in de west?

Reinier

Citaat van: VandeWiel op 26/02/2012 | 10:10 uur
Citaat van: Tanker op 26/02/2012 | 09:21 uur
We hebben geen VOC mentaliteit meer, zeehelden hebben we ook niet meer...Wat hebben we nog wel ?

Een staatsschuld  ;D
Hadden we toentertijd ook. In de 17de en 18de eeuw had de Republiek regelmatig een staatsschuld van ruim 200% van het toenmalige BNP, tegen 65% nu. Maalde niemand om, integendeel, staatsobligaties van de Republiek waren toen ook geliefd, zoals nu. Was een veilige belegging en je kreeg een gegarandeerd rendement.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: IPA NG op 26/02/2012 | 12:37 uur
In een tijd dat we nog oorlogen konden winnen tegen numeriek sterkere tegenstanders zonder aan te komen janken bij de Amerikanen.

;D De Amerikaanse natie, in de huidige vorm, bestond immers niet.

Daarnaast hadden we geen twitterende politici die met one liners het publiek konden beinvloeden.

Lex

Verzoeke op correcte wijze te citeren!

Lex
Algeheel beheerder

IPA NG

Citaat van: yelloow op 26/02/2012 | 12:05 uur
Laten we er inderdaad erg rouwig om zijn dat we niet meer naar de andere kant van de wereld varen om daar goederen te stelen en daar honderdduizenden mensen slavenarbeid voor ons laten doen en tienduizenden anderen gewoon simpelweg afmaken.

Dat we geen zeehelden hebben komt volgens mij gewoon doordat er de laatste tijd simpelweg geen oorlog gevoerd is. En dat lijkt me heel erg wenselijk

Laten we niet zo zelfhatend zijn hé. Vergeleken met andere landen was Nederland (De Republiek) de onschuld zelve.
In een tijd dat we nog oorlogen konden winnen tegen numeriek sterkere tegenstanders zonder aan te komen janken bij de Amerikanen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: yelloow op 26/02/2012 | 12:05 uur
Dat we geen zeehelden hebben komt volgens mij gewoon doordat er de laatste tijd simpelweg geen oorlog gevoerd is. En dat lijkt me heel erg wenselijk

"Zeeheld" is een kreet uit het roemrijke (verre) verleden. SBN Karel Doorman heeft wat mij betreft al laten zien dat het begrip "zeeheld" aan inflatie onderhevig is.... Zoals m.i. ook al te pas en te onpas "held" wordt gebruikt.

yelloow

Laten we er inderdaad erg rouwig om zijn dat we niet meer naar de andere kant van de wereld varen om daar goederen te stelen en daar honderdduizenden mensen slavenarbeid voor ons laten doen en tienduizenden anderen gewoon simpelweg afmaken.

Dat we geen zeehelden hebben komt volgens mij gewoon doordat er de laatste tijd simpelweg geen oorlog gevoerd is. En dat lijkt me heel erg wenselijk

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 26/02/2012 | 09:21 uur
We hebben geen VOC mentaliteit meer, zeehelden hebben we ook niet meer...Wat hebben we nog wel ?

Helaas blinken wij (nu) uit in een praat- en geitenwollensokken cultuur en met deze instelling zullen wij de "oorlog" niet winnen.

VandeWiel

Citaat van: Tanker op 26/02/2012 | 09:21 uur
We hebben geen VOC mentaliteit meer, zeehelden hebben we ook niet meer...Wat hebben we nog wel ?

Een staatsschuld  ;D

Ace1

Citaat van: Tanker op 26/02/2012 | 09:21 uur
We hebben geen VOC mentaliteit meer, zeehelden hebben we ook niet meer...Wat hebben we nog wel ?

Marco Kroon? :angel:

Tanker

We hebben geen VOC mentaliteit meer, zeehelden hebben we ook niet meer...Wat hebben we nog wel ?