Werknemer Defensie steelt benzine

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/03/2012 | 18:55 uur

A.J.

Citaat van: onderofficier op 15/03/2012 | 17:20 uur
AJ dat ligt er aan wat de afspraken zijn: het is aan de commandant te bepalen wie er bevoegt zijn om te tekenen. Daarnaast is het natuurlijk wél de bedoeling dat dit ritten zijn die voor defensie dienen gemaakt te worden.

Zo te merken heeft jouw commandant de tekenbevoegtheid  aan jouw geven.
Er zijn inderdaad nog onderdelen waar de militair/burgermedewerker op de rij opdracht 2 handtekeningen krijgt: 1 voor de heen weg en 1 voor de terug weg.              

Het rijden met je eigen handtekening als je niet tekenbevoegt ben is inderdaad joyriding.   Diefstal van brandstof vind ik wel wat ver gezocht want als je gerechtigd ben om af te tanken dmv je smartcard en brandstofkaart en je tankt in een dienstvoertuig   vraag ik me af of het inderdaad diefstal is.  Tank je in je eigen auto (wat niet in het bericht staat) is het inderdaad diefstal   (ik doe geen aanname of betrokkene dit gedaan heeft)

8000 km is wel een behoorlijke afstand.

Dat snap ik allemaal wel, maar kijk eens waar hij werkt... Nieuw-Milligen, heb je enig idee hoeveel voertuigen daar geparkeerd staan? Als commandanten hun tekenbevoegdheid daar niet delegeren hebben we meteen een oplossing voor de 6000 collega's die over het hek gekiepd worden. Die kunnen dan full-time aan de slag als vtgboekje invuller.

onderofficier

AJ dat ligt er aan wat de afspraken zijn: het is aan de commandant te bepalen wie er bevoegt zijn om te tekenen. Daarnaast is het natuurlijk wél de bedoeling dat dit ritten zijn die voor defensie dienen gemaakt te worden.

Zo te merken heeft jouw commandant de tekenbevoegtheid  aan jouw geven.
Er zijn inderdaad nog onderdelen waar de militair/burgermedewerker op de rij opdracht 2 handtekeningen krijgt: 1 voor de heen weg en 1 voor de terug weg.              

Het rijden met je eigen handtekening als je niet tekenbevoegt ben is inderdaad joyriding.   Diefstal van brandstof vind ik wel wat ver gezocht want als je gerechtigd ben om af te tanken dmv je smartcard en brandstofkaart en je tankt in een dienstvoertuig   vraag ik me af of het inderdaad diefstal is.  Tank je in je eigen auto (wat niet in het bericht staat) is het inderdaad diefstal   (ik doe geen aanname of betrokkene dit gedaan heeft)

8000 km is wel een behoorlijke afstand.




Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 15/03/2012 | 17:12 uur
Je bent weer redelijk op dreef Rob :angel:

Op het irritante af; maar ik ben ook zo pisnijdig op de fratsen die defensie momenteel zeker personeelstechnisch uithaalt waarbij je als voetvolk in het veld van alles moet slikken maar m.n. de hoge(re) legerleiding (en de P&O-kliek) zichzelf en de vriendjes schaamteloos langs de regelgeving heen loodsen. En nu wordt er dus een "benzine verdachte" opgeknoopt terwijl ik weet dat er lieden zijn die er mee wegkomen.

Laurens

Je bent weer redelijk op dreef Rob :angel:

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 15/03/2012 | 17:06 uur
Als men dat al onder "joyriding" danwel "diefstal van brandstof" gaat scharen krijgt de Kmar het nog druk de komende tijd.

Geen enkel probleem; laat gewoon wat vakkenvullers en krantenbezorgers met leuke, positieve omgevingsgeluiden van derden instromen op het niveau van wachtmeester en we hebben weer militaire Hermandad te over voor dit soort zaken. De opleiding doen we dan naderhand wel effe erbij.....

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 15/03/2012 | 16:58 uur
Maarja... Waar rook is zal best vuur zijn...

Ik baseer het idee even op de debiele transactievoorstellen die bij mij op de deurmat lagen, er zit ergend een stelletje creatieve mongolen die het louter om het onderuit trappen van de medemensch gaat

Misschien is het er wat lastig uit te halen, maar ik bedoel te zeggen dat hij zijn voertuigboekje steeds zelf heeft afgetekend, zonder een krabbel van hogerhand, tenminste dat vermoeden heb ik. Hoe weet men anders dat betrokkene 8000 km op de klok heeft gezet.

Als men dat al onder "joyriding" danwel "diefstal van brandstof" gaat scharen krijgt de Kmar het nog druk de komende tijd.

SMI de Boer

Maarja... Waar rook is zal best vuur zijn...

Ik baseer het idee even op de debiele transactievoorstellen die bij mij op de deurmat lagen, er zit ergend een stelletje creatieve mongolen die het louter om het onderuit trappen van de medemensch gaat
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 15/03/2012 | 13:55 uur
Ik vind het wel vaak spijkers op laag water zoeken. "Kijk ons een es goed zijn, welk een bandiet wij in de kraag gevat hebben"
Geen kilometerregistratie met een leenwagen klopt gewoon, lijkt me. En dan achteraf mekkeren als er 8000 km mee gedraait is, met natuurlijk de bijbehorende 800 liter diesel

Zonder kilometerregistratie lijkt het me dat men niet weet wie wanneer gereden heeft met de bijbehorende gemaakte kilometers. En alsof ik voor elk ritje naar de baas stap voor een krabbel in het voertuigboekje... hij ziet me aankomen.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 15/03/2012 | 14:44 uur
Oftewel, als deze man ongeoorloofd rond heeft gereden is dat fout. Maar ik weet er van wel meer en die werken nog steeds bij defensie.....

Klopt  :angel: 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

dat bedoel ik... en met de bus willen ze al helemaal niet meer
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Ik kom zo vaak dienstwagens op plekken tegen waarvan ik denk "wat is de relatie hier met defensiewerkzaamheden". Of je hebt een dienstwagen nodig en die zijn dan reeds "bezet" omdat men met de dienstwagen naar huis gaat om de volgende dag rechtstreeks op dienstreis te gaan. Wat "natuurlijk niet anders kan"......

Oftewel, als deze man ongeoorloofd rond heeft gereden is dat fout. Maar ik weet er van wel meer en die werken nog steeds bij defensie.....

SMI de Boer

Moet toch opvallen als er een leopard voor de bioscoop staat..  :crazy:

Ik vind het wel vaak spijkers op laag water zoeken. "Kijk ons een es goed zijn, welk een bandiet wij in de kraag gevat hebben"
Geen kilometerregistratie met een leenwagen klopt gewoon, lijkt me. En dan achteraf mekkeren als er 8000 km mee gedraait is, met natuurlijk de bijbehorende 800 liter diesel
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Werknemer Defensie steelt benzine

Toegevoegd: woensdag 14 mrt 2012, 17:46

Een medewerker van Defensie in Gelderland is aangehouden omdat hij onder meer brandstof zou hebben gestolen.

De man zou ook 8000 kilometer hebben gereden met militaire voertuigen zonder dat hij daar toestemming voor had. Om ze vol te gooien met brandstof gebruikte hij tankpassen, vermoedelijk van het ministerie.

De 38-jarige man werd een tijdje geleden al verdacht van joyriding en het stelen van benzine. In het onderzoek naar die zaak vond de marechaussee kleding en schoenen die waarschijnlijk ook gestolen waren. Ook bleek dat hij regelmatig met militaire voertuigen rondreed. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Het is onbekend of hij mag blijven werken bij het ministerie van Defensie. Hij werkt als burger op Kamp Nieuw-Milligen in Uddel. Dat militaire terrein wordt gesloten vanwege de bezuinigingen.

Bron: NOS