Defensie werving

Gestart door Lex, 21/03/2012 | 12:43 uur

Umbert

Denk dat het grootste probleem is dat de kloof tussen het minimum loon en een uitkering te klein is, er zit voor een boel mensen geen uitdaging meer aan, en durf soms te zeggen dat je een dief bent van eigen beurs als je voor minimum loon gaat werken.  Kunnen we dat veranderen ja en nee, nee omdat alles zo duur is geworden door een rupsje nooit genoeg mentaliteit van de mensen met geld. Ja door minimum te verhogen en ondanks dat het bijna niet kan de uitkering te verlagen, het moet simpelweg weer aantrekkelijk worden en lonen om onderaan te beginnen zelfs als 1 verdiener. Gaat dat lukken nee waarschijnlijk niet, want ik hoor jonge mensen al eisen op tafel leggen over lonen, met de opmerking anders kom ik mijn bed nog niet uit, terwijl ze nog geen cm gewerkt hebben, ben blij dat ik al relatief aan het eind van mijn loopbaan ben want het wordt denk met jaar of 20 een echt slachtveld onze samenleving. waar je op gegeven moment meer gaat verdienen als je wat met de handjes kunt ipv met het hoofd, simpelweg omdat deze workskill is verloren. Nu kunnen we mensen van buiten aannemen om deze leemte te vullen, verandert er wat? nee, want we doen dan aan symptoom bestrijding en het echte probleem woekert voort. We zijn simpelweg te verwend geworden. Misschien is het weer invoeren van de dienstplicht voor de jongeren weer een manier om ze orde/tucht en regelmaat bij te brengen, en misschien een min/max loon voor werkende, ja hoor ik sommigen dan al zeggen dan gaat iedereen weg, nou dat is tijdelijk want als dat zeg EU wijdt wordt ingevoerd moet je al ver weg en ook daar houdt het eens op. Maar wat is nu echte probleem dat is WO2 , want een boel van de keuze die gemaakt zijn,  zijn genomen door mensen die WO2 nog hebben meegemaakt of tot de eerste generatie behoorde van erna, die wilde het gewoon beter hebben, en door hard te werken is het gelukt, maar ergens moet je zeggen wat is genoeg. Want de rijken zijn te rijk en de amen te arm, en daartussen zit een groep die steeds kleiner wordt.

Admiral Halsey

#186
Citaat van: Thomasen op 19/10/2019 | 10:34 uur
Schrijft hij toch, mag aannemen dat dat binnen de 4/10 valt. Anders zijn we wel een heel zwak volk geworden.

Andersom, als 6 op de 10 mensen met een minimuminkomen het wel zelf naar gemaakt hebben, hebben we ook een groot probleem. Als wij echt een heel zwak volk zijn geworden, hebben we helemaal geen geschikt personeel meer om binnen de krijgsmacht te dienen. Dan ben je als defensie wel genoodzaakt om dappere strijders vanuit het buitenland te rekruteren.

Admiral Halsey

Citaat van: Huzaar1 op 18/10/2019 | 20:55 uur
Doe toch eens normaal en doe niet alsof dar een partijdoel is van de VDD of het CDA of weet ik wie. Mensen met een minimuminkomrn hebben het er 6 van de 10 keer zelf naar gemaakt.  Daarbij hebben ze 4 triljoen manieren om zwart bij te verdienen. Alsof de politiek vera twoordelijk is voor het wel en wee van elke nederlander. En dat grote bedrijvend gepaaid worden is uitlegbaar. Die geven namelijk enorm veel werkgelegenheid.

Citaat van: Lex op 18/10/2019 | 21:02 uur
Haast met posten?  :angel:

Wat een domme opmerking van Huzaar1 zeg. Er zijn helaas ook mensen die wegens een chronische ziekte of een handicap buiten hun schuld om in een situatie met een minimuminkomen terecht zijn gekomen. Die hebben het er juist niet zelf naar gemaakt!

Reinier

Afrikaners in ons weermag  8)


Ros

Citaat van: bergd op 18/10/2019 | 21:36 uur
Goede voorwaarden voor je personeel zijn belangrijk voor het behoudt van je personeel en nieuwe aanwas.

+1, maar niet de enige oorzaak dat het met de krijgsmacht niet wil vlotten met personeel vinden en behouden.



bergd

Citaat van: Ros op 18/10/2019 | 21:26 uur
En wat heeft dit allemaal te maken met het verloop van de werving voor Defensie  ?

Goede voorwaarden voor je personeel zijn belangrijk voor het behoudt van je personeel en nieuwe aanwas. En dit zou niet alleen voor de top zo moeten zijn. 

Lex

Citaat van: Ros op 18/10/2019 | 21:26 uur
En wat heeft dit allemaal te maken met het verloop van de werving voor Defensie  ?
Dat heeft inderdaad niets te maken met de strekking van dit topic.
Dus, back on topic.

Lex
Algeheel beheerder

Ros

En wat heeft dit allemaal te maken met het verloop van de werving voor Defensie  ?

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 18/10/2019 | 20:55 uur
Doe toch eens normaal en doe niet alsof dar een partijdoel is van de VDD of het CDA of weet ik wie. Mensen met een minimuminkomrn hebben het er 6 van de 10 keer zelf naar gemaakt.  Daarbij hebben ze 4 triljoen manieren om zwart bij te verdienen. Alsof de politiek vera twoordelijk is voor het wel en wee van elke nederlander. En dat grote bedrijvend gepaaid worden is uitlegbaar. Die geven namelijk enorm veel werkgelegenheid.
Haast met posten?  :angel:

Huzaar1

Citaat van: Admiral Halsey op 18/10/2019 | 20:46 uur
Dat heet nu neoliberalisme waar de VVD en D66 voor staan, alle rijkdom voor de top en de gewone werknemer en mensen met een minimuminkomen hebben het nakijken.

Doe toch eens normaal en doe niet alsof dar een partijdoel is van de VDD of het CDA of weet ik wie. Mensen met een minimuminkomrn hebben het er 6 van de 10 keer zelf naar gemaakt.  Daarbij hebben ze 4 triljoen manieren om zwart bij te verdienen. Alsof de politiek vera twoordelijk is voor het wel en wee van elke nederlander. En dat grote bedrijvend gepaaid worden is uitlegbaar. Die geven namelijk enorm veel werkgelegenheid.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: A.J. op 18/10/2019 | 16:10 uur
Daarbij maak je weer een bijzondere opmerking met je "professionals"... Wie zijn dat dan?

Hier bedoel ik het bedrijfsleven mee dat het  wel doorheeft  hoe je het meeste profijt uit een beperkt aanbod kan halen.

Citaat van: Thomasen op 18/10/2019 | 16:51 uur
Een land met 17.000.000 inwoners moet makkelijk 60.000 man onder de wapenen kunnen hebben.

Dan moet het ook makkelijk lukken, maar schijnt toch moeilijker te zijn dan men denkt. Zou het toch zo zijn dat generaties mondiger worden, veel beter op de hoogte zijn van wat er speelt in de wereld en er niets voor voelen om als instrument van de politiek te worden gebruikt. En daarnaast de noodzaal van een krijgsmacht niet voelen. En even los van het feit dat Defensie een "naam" heeft als niet een van de betere werkgevers.

bergd

Het vreemde is dat partijen als de VVD of D66 het heel normaal vinden dat CEO's megalomane topsalaris moeten/kunnen verdienen om zo de beste mensen aan de top te kunnen hebben. Maar als het om personeel gaat die de boel draaiende houden dan wordt er alles aan gedaan om arbeidsvoorwaarden zo klein/minimaal mogelijk te houden. Ik kan die 2 dingen niet met elkaar rijmen

Ace1

Citaat van: RTB op 18/10/2019 | 13:12 uur
Ik heb er an sich geen problemen mee, kijkende naar Zuid-Afrika lijkt het me juist heel goed om Afrikaners te werven. Wij krijgen stevige no-nonsense kerels met gedeelde historie en taal en zij krijgen baangarantie en een leven in een beter land. Win-win voor beide partijen. Alleen lost dit niet het onderliggende probleem op dat juist de uitstroom zo hoog is, qua werving loopt het nu redelijk goed. Er wordt hier en elders vaak gedacht dat geld de hoofdkwestie is, maar dat is onjuist (zie o.a. onderzoek naar uitstroom Mariniers). Het gaat vaker het om balans tussen werk en privé, toekomstperspectief, te weinig op uitzending, slecht materieel/uitrusting enzovoort. Hier wordt natuurlijk aan gewerkt met o.a. een nieuwe CAO, nieuw materieel/PGU, vaker op uitzending en hopelijk snel ook een nieuw loongebouw en personeelssysteem. Het gaat alleen jaren duren voordat Defensie hier de vruchten van gaat plukken

Kan me voorstellen dat veel Afrikaners weg willen uit Zuid-Afrika zeker nu het percentage moorden op Afrikaners vrij hoog is door de zwarte bevolking.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/aantal-moorden-op-blanke-boeren-stijgt-over-het-waarom-is-zuid-afrika-verdeeld~b73a3c5f/

https://www.trouw.nl/opinie/waar-is-de-verontwaardiging-nu-blanke-boeren-worden-afgeslacht~bab56031/

https://www.trouw.nl/nieuws/de-aloude-apartheidsangst-voor-het-swart-gevaar-herleeft~bc472c0e/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://nos.nl/artikel/2287713-zuid-afrikaanse-boer-vermoord-verhoudingen-platteland-op-scherp.html

RTB

Citaat van: A.J. op 18/10/2019 | 16:06 uur
Balans werk prive icm vaker op uitzending is natuurlijk niet te rijmen.
Daarom kan je nooit iedereen tevreden houden, maar met initiatieven als bijv. de roterende bemanning van het stationsschip in de West wordt er aan beide kampen gedacht.

CitaatDaarbij zijn toekomstperspectief, cao en loongebouw direct te relateren aan salaris.
Deels wel, maar ik doel meer op het feit dat geld schijnbaar niet de hoofdreden is waarom personeel Defensie verlaat en dus ook niet de enige oplossing kan zijn.

A.J.

Citaat van: Thomasen op 18/10/2019 | 16:51 uur
Een land met 17.000.000 inwoners moet makkelijk 60.000 man onder de wapenen kunnen hebben.

Precies, dat mag geen enkel probleem zijn.