Lawine bedelft Pakistaanse troepen

Gestart door KapiteinRob, 07/04/2012 | 11:11 uur

Tanker

Citaat van: Ace1 op 07/04/2012 | 13:03 uur
Ik had liever gehad dat er 150 Taliban strijders  bedolven waren, dan heb je gelijk een mooie opruiming.
Zal er veel verschil zijn, veel Paki's zijn Taliban addepten....

Enforcer

Citaat van: Ace1 op 07/04/2012 | 13:03 uur
Ik had liever gehad dat er 150 Taliban strijders  bedolven waren, dan heb je gelijk een mooie opruiming.

Dat kan al lang gebeurd zijn, maar zal niet zo snel in het nieuws verschijnen....

Ace1

Ik had liever gehad dat er 150 Taliban strijders  bedolven waren, dan heb je gelijk een mooie opruiming.

dudge

Citaat van: Kapitein Rob op 07/04/2012 | 11:13 uur
Oftewel hoe 1 buiten de piste skiende prins meer belangstelling genereert dan 150 buitenlandse militairen die ergens hun werk deden.  :crazy:

Met dat verschil dat dat 'onze' prins betrof, en dit buitenlandse militairen in een gebied waar 'we' niets mee te maken hebben. Verder weg, in relatieve zin, krijgt altijd minder aandacht. Moet ook wel, het zou anders als mens moeilijk leven worden.

Treurig bericht, dat wel, zoveel militairen in 1 ongeluk.

KapiteinRob

Oftewel hoe 1 buiten de piste skiende prins meer belangstelling genereert dan 150 buitenlandse militairen die ergens hun werk deden.  :crazy:

KapiteinRob

ISLAMABAD -  Een lawine in het Pakistaanse deel van Kashmir heeft naar schatting 150 militairen bedolven. Pakistaanse media melden zaterdag dat de militairen bij de Siachengletsjer werden meegesleurd.

De gletsjer ligt bij de demarcatielijn waarmee India en Pakistan begin 1947 hun eerste oorlog over Kashmir staakten. Het conflict is nog steeds niet opgelost. Beide landen claimen heel Kashmir en hebben veel troepen in de bergen gelegerd. De streek van Siachen ligt op circa 6000 meter hoogte en wordt daarom ook het hoogste slagveld ter wereld genoemd.

Bron: Telegraafsite dd. 070412