Twitteren over defensie

Gestart door KapiteinRob, 31/05/2012 | 15:19 uur

Mourning

Ik zie mijn Tweets aan Raymond Knops er ineens niet meer tussen staan. De gebruikelijke onzin en steun beteugingen uiteraard wel... heeft de ontvanger van een Tweet de mogelijkheid om een reactie op zijn Tweet "te verwijderen" of lol... van users waarvan de reacties hem niet bevallen te blocken of automatisch weg te laten halen?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

#28
Zou ik absoluut doen, Jurriaan! Vanochtend met Kapt.Rob en Tanker weer een twitterdiscussie met Andre Bosman (VVD) gehad. Heb overigens ook Rob Hunnego, voorzitter KVMO en ook behoorlijk aktief op Twitter, gevraagd in het topic "in te springen" maar hij was. helaas, inmiddels offline.

En mocht je vragen hebben hoe het werkt e.d. dan zijn we, daar ben ik van overtuigd, allen die alwel een account hebben zonder meer bereid om te helpen of uit te leggen daar waar nodig, in dit topic of PM. Hoe meer mensen we op Twitter op de been kunnen brengen hoe beter, zeker omdat Twitter OOK als een campagnemiddel door de diverse politieke partijen wordt gezien en wordt gebruikt om (potentiele) kiezers te bereiken. Als we hen dan op onvolkomenheden en dingen die niet kunnen kloppen of discussies kunnen aanzwengelen kan dat alleen maar goed zijn voor ons en voor Defensie in het algemeen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 19/08/2012 | 10:57 uur
Het moge duidelijk zijn dat ik Mourning's posting volledig deel.

Ik heb nog geen twitter acc... misschien toch voor dit doel maar eens aanmaken.

KapiteinRob

Het moge duidelijk zijn dat ik Mourning's posting volledig deel.

Mourning

#25
Ik zie een aantal defensieforumleden regelmatig terug op Twitter (Kapt.Rob, Lex, Tanker, A.J. en Elzenga). Zeker nu de verkiezingscampagne begint zou het mooi zijn als we een aantal van die "defensiedeskundigen" kritisch kunnen benaderen en hun na een of andere twitteruitlating bijv. kunnen wijzen op at men in het verleden heeft belooft. Het zou helemaal mooi zijn als "we" elkaar daarbij kunnen ondersteunen. Ik heb bijv. van Kapt.Rob en Tanker al een paar maal een retweet gestuurd en een paar maal ingesprongen bij een twitter discussie met een van die Tweede Kamerleden of andere mensen die zich over Defensie uitlaten. En een paar van mijn tweets zijn dan ook weer geretweet. Hoe meer mensen het zien en lezen, hoe beter!

Hoe meer mensen zich wat dat betreft laten horen, hoe beter, lijkt mij. Ik hoop dat een aantal leden deze posting ziet als een aanmoediging om mee te doen. De kennis welke aanwezig is op dit forum is dermate groot dat we het die "gasten" lastig moeten kunnen maken (en hebben we m.i. ook al een paar maal gedaan). Mijn Twitternaam is Joost @aka_Mourning.

JOIN US!  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

RDAM heeft een account onder: #OOS2012

Tanker

Ik merk dat ook vaak, als je een kritische vraag / kanttekening ergens bij plaatst krijg je gewoon geen reactie.
Is het luchtig of een opmerking uit de losse pols dan wel....

Beetje typerend voor de politiek, zodra het echt over de inhoud van iets gaat hoor je of zie je de politici niet meer....dan kruipen ze "veilig" in hun holletje...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 10/07/2012 | 09:08 uur
Ik heb ook niet de illusie dat het lot van duizenden defensiemedewerkers door hem belangrijker wordt gevonden dan een baantje voor hemzelf of zijn partijgenoten bij een OSW-Sinterklaasclub. Maar ik probeer in ieder geval via Twitter e.e.a. te verspreiden. Hopelijk dat via retweets e.d. er af en toe wat wenkbrauwen opgetrokken worden. Laat staan mensen aan het denken te zetten.....

Dat is natuurlijk een prima doel!!!

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 10/07/2012 | 09:03 uur
Beste Rob, als ik het profiel van Arjan El Fassed: lees (o.a. op wikipedia) dan krijg je vast een reaktie als je het gaat hebben over OWS en NGO's. De man is een idealist en defensie is voor hem uitsluitend een middel om hulpgoederen te transporteren.

Ik heb ook niet de illusie dat het lot van duizenden defensiemedewerkers door hem belangrijker wordt gevonden dan een baantje voor hemzelf of zijn partijgenoten bij een OSW-Sinterklaasclub. Maar ik probeer in ieder geval via Twitter e.e.a. te verspreiden. Hopelijk dat via retweets e.d. er af en toe wat wenkbrauwen opgetrokken worden. Laat staan mensen aan het denken te zetten.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Beste Rob, als ik het profiel van Arjan El Fassed: lees (o.a. op wikipedia) dan krijg je vast een reaktie als je het gaat hebben over OWS en NGO's. De man is een idealist en defensie is voor hem uitsluitend een middel om hulpgoederen te transporteren.

KapiteinRob

Vervolgens vond ik het wel een idee om onze VVD-twitteraar Ten Broeke (die overigens net als D66-er Hachchi wel de moeite heeft genomen op een eerdere tweet mijnerzijds te reageren) ook een tweet te sturen met een oplossing rond de overtolligheid van "de oudjes" bij defensie:


Helaas, oorverdovend stil nu. Tja, het was ook een VVD-minister die ons die drie extra jaren "vanwege onze voor de organisatie zo broodnodige ervaring" aansmeerde, dus dat ligt n.a.w. gevoelig.....

KapiteinRob

N.a.v. deze tweet van GL-er Arjan El Fassed:


heb ik hem maar eens gevraagd wat hij dan van die duizenden ontslagen bij defensie vindt:


Maarruh, zoals m.i. verwachtbaar geen reactie van de "defensie-deskundige" van Groen Links.

En toen heb ik deze "als GL-er toch ontzettend begaan zijnde met de sociale gevolgen van individuen" de volgende twee tweets gestuurd. Waarop, je raadt het al, geen reactie:

Nikehercules

#17
Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2012 | 22:51 uur
En ben ik voor hem een van de "jongens". Daar sta je dan met je 3 decennia dienst.....

Geen idee wat zijn overweging is geweest, maar ik betrapte mezelf er laatst op onterecht in de informele modus te schieten. Twitter brengt dat wel een beetje met zich mee, al zou je van een doordacht twitter-politicus meer verwachten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: dudge op 07/06/2012 | 23:30 uur
Ik zag het, ach ja, weet je ook weer wat je aan ze hebt. Mooie is wel, de hele wereld kan deze tweets lezen, als het niet bij Ten Broeke is gaat er misschien bij een andere nog eens een keer een lampje aan.

Alle kleine beetjes helpen. Misschien is het tijd voor een massieve twitter aktie.

dudge

Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2012 | 22:51 uur
Inmiddels de eerste twitterstappen gezet. Maar na 2 reacties over de OPV's geeft Ten Broeke even niet thuis. En ben ik voor hem een van de "jongens". Daar sta je dan met je 3 decennia dienst.....

Ik zag het, ach ja, weet je ook weer wat je aan ze hebt. Mooie is wel, de hele wereld kan deze tweets lezen, als het niet bij Ten Broeke is gaat er misschien bij een andere nog eens een keer een lampje aan.