rechtszaak ontslag ondanks toezegging Klu

Gestart door ronman, 03/08/2003 | 21:44 uur

Venz

Hebben diegenen die dit aangaat allen al bericht gehad? Wie krijgen allemaal zo'n brief? Hoe luidt precies het besluit om dit soort dingen te doen?

Ben erg benieuwd aangezien ik ook een BOT toezegging heb.

Conscript

Welkom bij defensie !
Sinds wanneer was het logisch en eerlijk ????
Ik ben het ook niet eens met het beleid maar ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat defensie hele rare sprongen kan maken en dat regelmatig doet.
Als je wat langer bij defensie werkt weet je vast wel een dozijn projecten op te noemen die ALLEEN maar geld hebben gekost en niks opleverden en dat tegen beter weten in.

ik bedoel, hoe naief moet je zijn om te denken dat defensie nu in 1x de zaak terug gaat draaien omdat mensen een zaak aanspannen ?
Het is een overheidsinstelling en die kan van alles maken en niks is te gek, het verleden heeft ons wat dat betreft genoeg geleerd.
Schandalen genoeg, voorbeelden genoeg, slachtoffers genoeg, so what else is new ???


Mourning

Ja, met zo'n redenatie kom je er wel ::). Waarom hebben we dan uberhaupt nog regelgeving als deze gewoon ter zijde geschoven kan worde zonder (rechts) gevolgen??? Bovendien schaad je als defensie en overheidsorganisatie het toch al niet al te beste beeld van een betrouwbare werkgever. Het argument dat het veel geld gaat kosten als de eiser(s) in het gelijk gezet zouden worden is een slecht argument, meen ik. Eerst denken als organisatie en dan pas doen. De mogelijke gevolgen eerst bekijken voordat je mensen als grofvuil opzij zet.

Wat beteft de vragen die gesteld worden op dit forum vindt ik dat je iedereen ineens over een kam scheert onterecht en denk ik dat je niet moet vergeten dat er hier niet alleen militairen
maar ook veel burgers (zoals ik) met veel interesse voor defensie of een mogelijk carrierreperspectief in de krijgsmacht aanwezig zijn. Dan vindt ik het verwijt dat je niet alleen in deze thread maakt nogal "goedkoop".
No hard feelings.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Conscript

#7
Geef ze weinig tot GEEN kans !
De BOT'er is in het verleden van alles beloofd maar dienen nu rustig tot 58, carriere beloftes in het water, etc etc.

Het is heel vervelend voor sommigen maar het houd gewoon op.
Net zoals de zinloze aanklacht van Vlb Twente ... Wat een flauwekul. Gaat gewoon dicht en dan houd het voor sommigen gewoon op.
Is in ieder bedrijf zo, dat zal wat worden als iedere Philips bestiging een rechtzaak aanspande omdat ze dicht dreigen te gaan.

Ben sowieso voor het HOUDEN van ervaring ipv het constant aannemen van dat jonge bloed, zeker als ik zie (ook hier op het forum) wat voor een vragen er gesteld worden en hoe die nieuwe generatie 'militairen' denken dan zakt mij soms de broek af.
Kwaliteit ipv kwantiteit.

besides, wees nou eerlijk .. Gelijke moniken gelijke kappen ! Dus als ze een rechtzaak winnen dan moet dat gelden voor 100'en zo niet duizenden mensen en wat denk je dat dat kost !!

bhfh

CitaatLuchtmacht spreekt voor zijn beurt

Oproep aan allen die brief staatssecretaris ontvangen

Op 30 juni stuurde de minister van Defensie zijn plannen voor de komende jaren naar het parlement.Nauwelijks van de schrik bekomen van wat daarin staat, kregen wij vervolgens een brief onder ogen van 7 juli waarin de bevelhebber van de luchtmacht stelt dat toezeggingen voor omzetting van bepaalde naar onbepaalde tijd ongedaan worden gemaakt, zelfs als die toezegging door het bevoegde gezag zijn gegeven. Het komt vreemd over. Zulke toezeggingen worden namelijk door de staatssecretaris gedaan en wie is dan wel de bevelhebber van de luchtmacht om, voordat die staatssecretaris ook maar iets kan zeggen, hij de beslissing al genomen heeft. Ook overleg hierover in bijvoorbeeld de Bijzondere Commissie Luchtmacht heeft niet plaatsgevonden.

Wij zijn intussen in beraad om tegen die brief van de bevelhebber van leer te trekken.

Intussen heeft de staatssecretaris wel al diverse militairen van de luchtmacht een brief gestuurd. Daarin wordt zijn eerdere toezegging dat de aanstelling voor onbepaalde tijd geregeld was, ongedaan gemaakt.

En oh ja, ik ga u dus maar geen onbepaalde tijd aanstelling meer geven want anders moet ik gedwongen ontslaan en dat doe ik liever niet.

Dat daarmee de militair die het aangaat ook gedwongen op straat wordt gezet, is even niet interessant.

Dat mensen, op basis van die toezegging, bijvoorbeeld een huis hebben kunnen kopen en nu te horen hebben gekregen dat ze over niet al te lange tijd de hypotheek niet meer zullen kunnen betalen, is niet interessant. Ik heb het organisatiebelang en uw persoonlijk belang overwogen, aldus de staatssecretaris in de tekst van de standaardbrief die iedereen krijgt.


OPROEP:
indien u de brief ontvangt van de staatssecretaris, waarin hij zijn toezegging ongedaan maakt, dan heeft u enige weken om daartegen in bezwaar te gaan. Wacht niet te lang en stuur ogenblikkelijk een kopie naar:

AFMP/FNV
Afdeling AIB
Postbus 365
3800 AJ Amersfoort

Wij maken het bezwaar dan voor u.

bhfh




Het gaat dus over dit contract dat gewoon terzijde wordt geschoven!  Onvoorstelbaar... ik mag aannemen dat de klu hier niet mee weg komt!

Mourning

En wederom terecht. Je moet je zaken ook rechtpositioneel goed voor elkaar hebben.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Caspar

Stond hier ook al een stukje over
http://www.defensieforum.nl/forum/index.php?board=51;action=display;threadid=2310

Ben ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren. Als dit goed gaat, dan volgen er zeker meer.

Mourning

#2
En die mensen hebben wat mij betreft groot gelijk.
Ook defensie heeft zich aan de wettelijke regels te houden, en wat mij betreft ook aan een aantal morele en ethische regels als het om het personeel gaat dat evt. bereid moet zijn om grote zo niet het grootste offer te brengen. Loayliteit is in zo'n situatie niet eenrichtingsverkeer.
Behalve dat het zo hoort sla je ook de media en andere criti-casters van defensie hiermee een belangrijk wapen uit handen (negatieve publiciteit).

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

ronman

Een militaire vakbond(BBTV) stapt nu naar de rechter voor een kort geding tegen de Klu, omdat de personeelsleden die zwart op wit een toezegging hadden gekregen dat ze een BOT contract zouden krijgen na slagen opleiding. Nu hebben ze een brief gekregen dat het niet meer doorgaat en dat ze op straat komen te staan.
Binnen twee weken is er een uitspraak te verwachten. Ben benieuwd wat de Klu doet als de rechter de vakbond gelijk geeft. :o