Nieuwe outfit voor mobiele eenheid

Gestart door dudge, 05/10/2012 | 17:49 uur

onderofficier

Citaat van: Tanker op 20/10/2012 | 01:17 uur
Terecht, standaard politie uniform heeft een uitstraling van lik-mijn-vestje.
Zeker als de dienstdoende agent ook nog 15 kg overgewicht moet meeslepen.....

De uitstraling moet niet alleen vanuit het uniform komen maar ook van de persoon zelf dmv houding en uitstraling.
Ik heb liever iemand met 15kg overgewicht die weet waar deze het over heeft, recht op staat, me aankijkt dan een poppetje van 1,50mtr , 40 kg die de schouder voorovergebogen heeft en naar de grond staart.....  En respect eist...want zij/hij is van de politie...maar bij één zuchtje zelf op de grond ligt ipv de verdachte.....  Natuurlijk is het wel leuk voor het oog.......   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Terecht, standaard politie uniform heeft een uitstraling van lik-mijn-vestje.
Zeker als de dienstdoende agent ook nog 15 kg overgewicht moet meeslepen.....

Nikehercules

#48
Citaat van: Tanker op 19/10/2012 | 10:05 uur
Moet de "standaard" politie ook niet gewoon de straat worden opgestuurd met een blauw gevechtstenue als de KMAR met kisten, kogelwerend vest, baseball cap, kevlar handschoenen, opsvest i.p.v. een koppel etc. ?
Lijkt mij effectiever en prettiger zitten als die el cheapo pantalons en foute schoenen...

Dat gaat deels ook gebeuren. Er komt een nieuw politie-uniform wat idd meer het uiterlijk van een gvt krijgt. Dus een ''worker'' i.p.v. een pantalon en een barret/baseballcap i.p.v. de platte pet.

Dit op aandringen van de werkvloer waar al weinig vertrouwen was in het huidige tenue sinds de invoering er van.
Het huidige tenue zal overigens wel in gebruik blijven voor bureau functies.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3126646/2012/01/18/Agenten-willen-uniform-met-meer-uitstraling.dhtml

Volledig terecht wat mij betreft. Het nette pak is prima voor een wijk/kantoor agent maar voor horecadiensten of tijdens evenement zou een wat ''stoerder'' tenue niet misstaan.

Overigens zijn hondengeleiders wel al vaak met een dergelijk tenue uitgedost.



Elzenga

Citaat van: Ros op 19/10/2012 | 21:57 uur
Sta je daar als lid van KMAR paspoorten te controlern op Schiphol uitgedost als Rambo III  :crazy: Verkeerde foto......direct de Riotgun in de aanslag......"freeze asshole".

Ik zou gaan voor een tenua geschoold op Robocop.
Nu ik het zo lees is dit inderdaad de meest uitvoerige "aankleding". Maar kisten en baret vind ik wel alleen voor de KMar gelden. Ja, ook die op Schiphol. Al mag de baret dan ook wel af zoals nu. Maar exit politie-uniform. Dat is alleen voor de Politie bestemd.

Ros

#46
Sta je daar als lid van KMAR paspoorten te controlern op Schiphol uitgedost als Rambo III  :crazy: Verkeerde foto......direct de Riotgun in de aanslag......"freeze asshole".

Ik zou gaan voor een tenua geschoold op Robocop.

Elzenga

Citaat van: Tanker op 19/10/2012 | 10:05 uur
Moet de "standaard" politie ook niet gewoon de straat worden opgestuurd met een blauw gevechtstenue als de KMAR met kisten, kogelwerend vest, baseball cap, kevlar handschoenen, opsvest i.p.v. een koppel etc. ?
Lijkt mij effectiever en prettiger zitten als die el cheapo pantalons en foute schoenen...
Dit lijkt me nu juist te passen bij een para-militaire organisatie als de KMar. Daar heb ik al eerder voor gepleit (ook in mijn blog). Geen "standaard" politiekleding meer voor de KMar.

onderofficier

Citaat van: Tanker op 19/10/2012 | 10:05 uur
Moet de "standaard" politie ook niet gewoon de straat worden opgestuurd met een blauw gevechtstenue als de KMAR met kisten, kogelwerend vest, baseball cap, kevlar handschoenen, opsvest i.p.v. een koppel etc. ?
Lijkt mij effectiever en prettiger zitten als die el cheapo pantalons en foute schoenen...

Mis nog een half automatisch wapen... :devil:
Behalve dat z'n uniform agressie oproept creërt het ook afstand tussen de (goedwillende) burger en agent. 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Moet de "standaard" politie ook niet gewoon de straat worden opgestuurd met een blauw gevechtstenue als de KMAR met kisten, kogelwerend vest, baseball cap, kevlar handschoenen, opsvest i.p.v. een koppel etc. ?
Lijkt mij effectiever en prettiger zitten als die el cheapo pantalons en foute schoenen...

onderofficier

Het zal best kunnen dat de politie bij defensie (KPU) gaat informeren wat betreft de NBC- maskers.
De politie heeft al vaker contact opgenomen met het KPU wat betreft kleding.

In de wandelgangen heb ik vernomen dat er mogelijkheden zijn dat het KPU ook de uniformen van de politie gaat beheren, verstreken e.d.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

pewe64

Volgens de politiemedia wordt het beschermen en afzetten van NBC besmette gebieden, door mogelijke terroristische aanvallen, een taak van de mobiele eenheid. Om deze redenen zou dit pak ook bescherming bieden tegen NBC wapens. Tevens is men op zoek naar een nieuw gasmasker dat bescherming biedt tegen deze strijdmiddelen. Misschien dat ze defensie eens moeten vragen of  zij misschien een gasmasker hebben dat aan deze normen voldoet? :angel: :(

onderofficier

Citaat van: pewe64 op 11/10/2012 | 02:29 uur
Wie wil er nu uitzien als een kanarie?

Dit soort vraag / opmerkingen werden er ook gesteld toen de Kl(u) over stapte van het groen (grijs)  naar het gvt van nu.

Er werd ook verschillende opmerkingen gemaakt zoals "C&A is toch voordeliger" verwijzend naar een oude C&A reclame.
http://twittweb.com/c+a+reclame+met+johnny+-6635641    nog steeds wordt het pak "bloementjespak" benoemd, maar ook vlekkenpak, conifeer.....

Ondertussen is iedereen er aangewend.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

pewe64

Citaat van: Harald op 07/10/2012 | 16:27 uur
Citaat van: Ros op 07/10/2012 | 16:02 uur
.........dat gele kleurtje vind ik niets, helemaal niets  :(

+1

Wie wil er nu uitzien als een kanarie? Volgens de hogere goden de politie dus.
Het werkt wel bij cameratoezicht, maar geloof me, heel veel "gasten" hebben dit al in de gaten en als het nodig is zie je hele volksstammen in fluorescerend geel rondlopen. dan is dat effect teniet gedaan.
Die kleur komt overigens overwaaien vanuit Engeland, waar de bobby's bij evenementen dit al langer dragen, ook weer in verband met cameratoezicht.

dudge

Citaat van: Ros op 07/10/2012 | 16:02 uur
Wie niet. Maar dat schijnt bij de huidige tijd te horen. Het optreden van een politieenheid "lokt uit tot.....". En het meeste stoor ik mij aan het feit dat de authoriteiten dat ook zo zien en naar handelen. Als de situatie dermate veranderd dat er ME ingezet moet worden zou voor de relschoppers het teken moeten zijn dat zij op de verkeerde tijd en plaats zijn en dat de gevolgen voor hen zelf zijn. Opgepakt worden tijdens de inzet van ME zou al goed moeten zijn voor 6 maanden onvoorwaardelijk afgezien van de straf die je nog van de rechter opgelegd krijgt.
Is natuurlijk onzin, want niet iedereen is in de mogelijkheid om een dergelijk gebied snel te verlaten. Daarbij, dat apenbrein van ons werkt nu eenmaal zo. Je kunt er wel vanuit gaan dat iedereen een rationeel en weldenkend, belangrijker, zelfstandig denkend mens is, maar onderzoek toont aan, dat vrijwel iedereen gevoelig is voor groepsprocessen. Authoriteiten (als in, zij die verstand hebben van riot-control) moeten daar dus juist gebruik van maken, en op inspelen. Wat ook gebeurt. Niet voor niets lopen er AOE agenten rond die zich specifiek richten op het verwijderen van de grootste 'sfeermakers' op dergelijke evenementen.

Citaat van: Ros op 07/10/2012 | 16:02 uur
Dat demonstraties uit de hand kunnen lopen mag ook worden toegerekend aan de te milde strafmaat in dit land. Je kan bij wijze van spreken de halve stad afbreken en op tijd weer thuis zijn voor het journaal.
Ook dat is aantoonbaar onjuist. Er zijn landen waar gewoon met scherpt wordt geschoten op demonstranten, en zelfs daar zijn demo's.

Citaat van: Ros op 07/10/2012 | 16:02 uur
Even off-topic maar om weer terug te komen.........dat gele kleurtje vind ik niets, helemaal niets  :(

Ik ook niet, vindt het vreemd overkomen. Maar, net als met militaire uitrusting, als het werkt, werkt het!

Ros

En de kleur van de helm.......blijft dat wit ?.

Ros

Citaat van: Laurens op 05/10/2012 | 21:49 uur
Europese verplichting......en zichtbaarheid is wel redelijk belangrijk

Wel eens in Belgie geweest en de diversiteit in de Politie outfits gezien ?.