Genie duikers!

Gestart door neeltje, 31/10/2012 | 21:56 uur

joey18

Kun je ook duiker worden zonder een rode baret ? gewoon bij de genie ofzo

dudge

Citaat van: yelloow op 18/01/2013 | 19:47 uur
Waar heeft de luchtmobiele brigade duikers voor nodig ?

Voornamelijk voor verkenningen en ruimen van obstakels in rivieren. Opnemen van een in vijandhanden zijnde brug gaat toch het makkelijkst vanuit het water, waar er meestal geen dreiging wordt verwacht.

SoldaatDion

Citaat van: yelloow op 18/01/2013 | 19:47 uur
Waar heeft de luchtmobiele brigade duikers voor nodig ?

voor landingsplekken op het water uit te zoeken :P

yelloow

Waar heeft de luchtmobiele brigade duikers voor nodig ?

onderofficier

Citaat van: Maus78 op 15/01/2013 | 21:23 uur

Ik heb wel wat vragen hier voorbij zien komen maar omdat die al oud zijn stel ik voor dat ik de nieuwe vragen wel wil beantwoorden.


Die vragen zijn pas 2,5 maanden jong............. :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Maus78

Heren, ik weet niet of het nog nut heeft, maar ik ben er 1!
Ik ben duikleider bij de genie duikers van de KL, en niet bij het onderwater constructie duik peloton, maar bij het onderwater verkennings peloton (ook wel EARS pel genaamd) in Schaarsbergen bij Luchtmobiel, de rode baretten.
Ik heb wel wat vragen hier voorbij zien komen maar omdat die al oud zijn stel ik voor dat ik de nieuwe vragen wel wil beantwoorden.

Ik hoor het wel, groeten Maurice

guest1400

een functie waar je overigens ook niet zomaar bijkomt, zelfs al heb je bepaalde papieren al op zak. Een maatje van mij heeft er ook voor gesolliciteerd maar voldeed niet aan de fysieke eisen en voldeed niet aan het profiel van wat ze zochten. Voorkeur geniet dan ook mensen die al enige jaren ervaring bij de genie hebben en horizontaal kunnen instromen.

joey18

www.werkenbijdelandmacht.nl

vul daar je gegevens in en vraag een voorlichting aan! dit is ook verplicht als je wilt gaan solliciteren bij de landmacht.

maar volgens mij is een genie duiker een vervolg opleiding bij de Genie/Pantsergenie

onderofficier

Citaat van: neeltje op 02/11/2012 | 13:38 uur
helemaal niemand een idee? lijkt me sterk..
heeft anders iemand een telefoonnummer van een contactpersoon van genie oid?

Voorlichter via werkenbijdefensie.nl benaderen
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Nouja, dat ze uitzendingen draaien dat weet ik wel zeker. Dat doet vrijwel elke KL eenheid namelijk. In welke hoedanigheid is dan een ander verhaal en daar kan toch alleen iemand met inside/close to inside kennis antwoord op geven.

neeltje

helemaal niemand een idee? lijkt me sterk..
heeft anders iemand een telefoonnummer van een contactpersoon van genie oid?

neeltje

hey..

Ik heb een paar vragen..? zijn er hier mensen op dit forum die genie duiker zijn of zijn geweest? en die mij wat meer informatie kunnen geven over  bepaalde dingen? op internet kan ik hier weinig over vinden..

- waar zitten ze geplaatst?
- hoe lang duurt de hele opleiding?
- draaien ze uitzendingen? en zo ja wat is dan de primaire taak?
- wat voor werk doen ze voornamelijk? buiten de dingen om die op werkenbijdelandmacht.nl staan
- en eventueel wat ander nuttige informatie!?

alvast bedankt!
Roy.