Gezochte man blijkt militair

Gestart door Lex, 20/12/2012 | 15:06 uur

onderofficier

Citaat van: Flyguy op 20/12/2012 | 19:13 uur
Waarom zou je alleen gaan? Ik dacht dat defensie geen 'lone wolves' wilde?   ;D

Waarom mag men dan de Nijmegese Vierdaagde individueel lopen?  Maar dat moet je met een groep oefenen......
(wordt trouwens zonder wapen gelopen)

Er zijn verschillende functies die niet in groepsverband wordt uitgevoerd......   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

denk dat het S.M.I. de Boer was... :devil:

A.J.

Citaat van: Ros op 20/12/2012 | 16:29 uur
In je uppie met een wapen een mars houden......vreemd. Als je dan een paar ongure types tegen het lijf loopt is de kans groot dat er ineens een wapen weg is............ Neem tenminste niet aan dat je als militair ook met alle houders "live" gevuld op pad ga om te oefenen.

De FIT? Is ook een individueel kunstje met wapen, trainen voor de lumbl test? Kan allemaal. En het zal me niet verbazen dat hij met een MLV wapen op pad was...

dudge

Citaat van: Flyguy op 20/12/2012 | 19:13 uur
Waarom zou je alleen gaan? Ik dacht dat defensie geen 'lone wolves' wilde?   ;D

Een man is geen man zeggen ze dan. Afgezien van misschien snipers. Maar als je iemands individuele vaardigheden goed wilt testen, trainen of meten,moet je ze toch af en toen in hun eentje op pad sturen, in een oefening dan.

Flyguy

Waarom zou je alleen gaan? Ik dacht dat defensie geen 'lone wolves' wilde?   ;D

Diesel

Tijdens oefeningen in het 'openbaar' ook al aantal keer gehad dat de politie langs kwam. Bleek dat mensen gebeld hadden die het niet vertrouwde en grote wapens gezien hadden.

Nikehercules

Citaat van: Ros op 20/12/2012 | 16:29 uur
In je uppie met een wapen een mars houden......vreemd. Als je dan een paar ongure types tegen het lijf loopt is de kans groot dat er ineens een wapen weg is............ Neem tenminste niet aan dat je als militair ook met alle houders "live" gevuld op pad ga om te oefenen.

Tja ergens deel ik je verbazing maar dat is niet anders als je met z'n tweeën bent (of meer). Onder bedreiging van een 9mm laat je een heel peloton braaf de wapens in je kofferbak leggen.

Ik heb me dit wel vaker afgevraagd. Anderzijds zijn aanvalsgeweren op de zwarte markt ook prima voor handen, dat is voor deze en genen wat minder risicovol dan op straat te rippen van een militair.

Maar idd, het is vast goed voor de status van bondkraagjes wanneer ze met een ex-Defensie Colt thuiskomen.

StrataNL

Citaat van: Ros op 20/12/2012 | 16:29 uur
In je uppie met een wapen een mars houden......vreemd. Als je dan een paar ongure types tegen het lijf loopt is de kans groot dat er ineens een wapen weg is............ Neem tenminste niet aan dat je als militair ook met alle houders "live" gevuld op pad ga om te oefenen.

Dat er geen live patronen inzitten weten die "ongure types" ook niet, zijn meestal nog wat dommer...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: Ros op 20/12/2012 | 16:29 uur
In je uppie met een wapen een mars houden......vreemd. Als je dan een paar ongure types tegen het lijf loopt is de kans groot dat er ineens een wapen weg is............ Neem tenminste niet aan dat je als militair ook met alle houders "live" gevuld op pad ga om te oefenen.

Nee, als militair ga je niet met scherp op pad, niet in Nederland althans :P
Ik vindt het ook enigszins raar verwoord. Maar oefeningen waarbij militairen individueel op pad zijn worden best gehouden. Denk onder meer aan exfiltratie oefeningen.

Ros

In je uppie met een wapen een mars houden......vreemd. Als je dan een paar ongure types tegen het lijf loopt is de kans groot dat er ineens een wapen weg is............ Neem tenminste niet aan dat je als militair ook met alle houders "live" gevuld op pad ga om te oefenen.

dudge

Citaat van: Strata op 20/12/2012 | 15:35 uur
:lol: kun je toch verwachten als er een kazerne in de buurt zit. Bovendien zien de meeste mensen het verschil tussen een militair en terrorist toch wel? Politie had beter ook eerst even kunnen bellen ipv direct een heli in te zetten...

Ja, zou je zeggen. Maar de meeste mensen zijn volgens mij helemaal niet in staat om een NL militair uniform te beschrijven. Als zij dan een man in een camo pak zien lopen met een wapen, ja dan kunnen ze gekke dingen gaan denken, zeker nu schietpartijen weer even in het nieuws zijn. Daarbij is, als we de NOS een beetje volgen, morgen het einde van de wereld, dus de ellende staat op het punt om los te barsten.

Had de politie gebeld naar de kazerne hadden ze nog niks geweten. Immers, dat er militairen in de omgeving met een individuele oefening bezig zijn, wil niet zeggen dat er niet ook een terrorist rondloopt. Wat die aan wil richten in een bos is dan weer een ander verhaal. Veel burgers zijn gewoon ongelooflijk domme dieren. hebben nu eenmaal een beperkte wereld waarin zij leven.

StrataNL

 :lol: kun je toch verwachten als er een kazerne in de buurt zit. Bovendien zien de meeste mensen het verschil tussen een militair en terrorist toch wel? Politie had beter ook eerst even kunnen bellen ipv direct een heli in te zetten...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Dan sta je als militair toch ook gek te kijken.

Lex

ASSEN - De politie is donderdag in Assen in het begin van de middag met man en macht, inclusief politiehelikopter, op zoek geweest naar een gewapende man in een camouflagepak. Dat gebeurde nadat mensen alarm hadden geslagen. Hij werd korte tijd later gevonden; het bleek een militair die in zijn eentje een mars hield.

Dat meldde de politie donderdag. Volgens een woordvoerder was de man gezien op het industrieterrein in Assen-Noord en hadden omstanders gemeld dat hij ,,een bos was ingevlucht". De politie rukte met zes wagens uit, de agenten gestoken in kogelwerende vesten. ,,Dat is standaard in zo'n situatie. Je weet immers nooit wat je tegenkomt." Ook werd een politiehelikopter ingezet.

Korte tijd later meldde de Johan Willem Frisokazerne in Assen, waar de luchtmobiele brigade is gelegerd, dat het om een oefening van een militair ging, die in zijn eentje in vol ornaat op mars was. Oefeningen van het leger worden altijd gemeld, maar individuele marsen niet, aldus de politie.

Telegraaf,
do 20 dec 2012, 14:21