Onderofficier Verbindingdienst.

Gestart door thommeee, 14/01/2013 | 17:30 uur

LLH

Naar mijn mening is het domein verbindingen onder te verdelen in 2 delen:

het C2 ondersteunend deel wat globaal inhoudt het opzetten en draaiend houden van een ict structuur danwel in het bos (groen) danwel op een verharde locatie of gebouwen (paars). Hieronder schaar ik ook de adviserende rol van de verbindelaar ten opzichte van de commandant. (S6)

Het transmissie gedeelte dit is het gedeelte wat daadwerkelijk grote en kleine zend en ontvang apparatuur opzet. lees HF , zendmasten , militaire satteliet communicatie .

In de opleiding voor onder officier verbindingsdienst komen alle aspecten die ik hierboven noem aan bod , je word zo breed mogelijk opgeleid op alle systemen .

thommeee

Op internet zie ik steeds het zelfde stukje voorbij komen.

De Verbindingsdienst installeert, bedient en onderhoudt alle telecommunicatie-apparatuur. Denk hierbij aan telefoon, fax, radio, computers en satellietverbindingen. Ook verzorgt de Verbindingsdienst de postbezorging bij de landmacht. Deze werkzaamheden worden voor het grootste deel uitgevoerd tijdens oefeningen en uitzendingen.

En op het internet is weinig te vinden over de verbindingsdienst over hoe en wat op de opleiding etc.
Ik vroeg me af of iemand hier me meer kan vertellen erover?