Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

samthegreat4

Citaat van: LLH op 21/02/2013 | 19:25 uur
Ik zal morgen eens proberen te  kijken wat de voorraad is want weet toch bijna wel zeker dat er een grote landsvoorrraad van aanwezig is , idd raar dat dit niet verstrekt is aan je .
Ja, inderdaad raar. Ik heb alleen een paar borstels gekregen met foudraal. Maar handig als je dat zou kunnen doen  8)

bertje

dankbaar zijn voor wat je krijgt (?)
zorgen dat je wisseld van paar (indien mogelijk)
iederdag nieuwe sokken (indien mogelijk)
soken wassen "inside out" & niet in de droger
:omg:

LLH

Ik zal morgen eens proberen te  kijken wat de voorraad is want weet toch bijna wel zeker dat er een grote landsvoorrraad van aanwezig is , idd raar dat dit niet verstrekt is aan je .

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 21/02/2013 | 11:28 uur
Citaat van: samthegreat4 op 21/02/2013 | 11:18 uur
Dus jij denkt dat ik lieg als ik zeg dat ik die set niet bijgeleverd heb gekregen? Whehe  :lol:

Je hebt nooit één woord gezegd over een onderhoudssetje: je hebt alleen geschreven over het niet hoeven te poesten van de schoenen....waarop ik aangaf dat het KPU er een onderhoudssetje bij zou leveren.
Ik kan niet weten of jij wel of niet dat onderhoudssetje er bij hebt gekregen!

Je reactie is (weer) niet correct.  
Met je kinderachtige afsluiting lijkt het net of je niet op een normale manier kan reageren.




''Dus jullie kregen de nieuwe Meindls verstrekt zonder onderhoudsset?''
Waarop ik antwoord:
'"Affirmative''

Lijkt me vrij duidelijk toch?

dudge

Citaat van: onderofficier op 21/02/2013 | 11:28 uur
Je hebt nooit één woord gezegd over een onderhoudssetje: je hebt alleen geschreven over het niet hoeven te poesten van de schoenen....waarop ik aangaf dat het KPU er een onderhoudssetje bij zou leveren.
Ik kan niet weten of jij wel of niet dat onderhoudssetje er bij hebt gekregen!

Je reactie is (weer) niet correct.  
Met je kinderachtige afsluiting lijkt het net of je niet op een normale manier kan reageren.

Lees je eigen post #81 nog eens na. Daarin citeer je letterlijk de vraag en het antwoord. Geen onderhoudsset bijgeleverd ;)

Gaat weer goed dus bij het KPU. Mooie nieuwe schoenen, kunnen ze niet onderhouden worden.

onderofficier

#86
Citaat van: samthegreat4 op 21/02/2013 | 11:18 uur
Dus jij denkt dat ik lieg als ik zeg dat ik die set niet bijgeleverd heb gekregen? Whehe  :lol:

Je hebt nooit één woord gezegd over een onderhoudssetje: je hebt alleen geschreven over het niet hoeven te poesten van de schoenen....waarop ik aangaf dat het KPU er een onderhoudssetje bij zou leveren.
Ik kan niet weten of jij wel of niet dat onderhoudssetje er bij hebt gekregen!

Je reactie is (weer) niet correct.  
Met je kinderachtige afsluiting lijkt het net of je niet op een normale manier kan reageren.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 21/02/2013 | 08:23 uur
Citaat van: Alpha Kilo op 20/02/2013 | 22:28 uur
Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 19:39 uur
We kregen dan ook inderdaad blikken te verduren van andere AMO'ers op de kazerne en 1 van de instructeurs sprak zijn frustratie uit over het feit dat we onze schoenen niet konden poetsen.  :lol:
Dus jullie kregen nieuwe Meindl's verstrekt zonder onderhoudsset?

Volgens mij wordt wel een onderhoudsset bij geleverd maar deze schoenen mogen niet gepoetst worden.......
Dus
Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 23:37 uur
Affirmative
is niet correct op de vraag of deze zonder onderhoudsset worden versterkt......


Kistjes poetsen taboe

45 militairen van de Air Task Force 22 van Vliegbasis Leeuwarden, die binnenkort naar Afghanistan op missie gaan, hoeven nooit meer hun kistjes te poetsen. Zij kregen onlangs van Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp als eersten de nieuwe soldatenlaarzen die de komende twee jaar in de hele Nederlandse krijgsmacht ingevoerd worden. De nieuwe kistjes zijn van zogeheten nubuck-leer, dat qua onderhoud een andere behandeling vergt dan de traditionele soldatenlaarzen, staat in de nieuwste editie van de Defensiekrant. Schoenpoets is uit den boze. De militairen krijgen speciale onderhoudsmiddelen bij de nieuwe kistjes. Schoenen poetsen behoort al eeuwenlang tot de dagelijkse rituelen van soldaten. Daaraan komt nu dus een einde.

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=62519
Dus jij denkt dat ik lieg als ik zeg dat ik die set niet bijgeleverd heb gekregen? Whehe  :lol:

dudge

Citaat van: onderofficier op 21/02/2013 | 08:23 uur
Volgens mij wordt wel een onderhoudsset bij geleverd maar deze schoenen mogen niet gepoetst worden.......

Wat niet wil zeggen dat het ook gelijk meegeleverd is. Zou weer typisch zijn als het gewoon niet op voorraad was namelijk....

Alpha Kilo

Je kunt ze niet ouderwets poetsen inderdaad, maar met de bijgeleverde onderhoudsset kun je ze wel degelijk onderhouden. Lijkt me sterk dat het bij mijn Meindls wel kan en bij de nieuwe laars van Defensie niet.

onderofficier

#82
Citaat van: Alpha Kilo op 20/02/2013 | 22:28 uur
Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 19:39 uur
We kregen dan ook inderdaad blikken te verduren van andere AMO'ers op de kazerne en 1 van de instructeurs sprak zijn frustratie uit over het feit dat we onze schoenen niet konden poetsen.  :lol:
Dus jullie kregen nieuwe Meindl's verstrekt zonder onderhoudsset?

Volgens mij wordt wel een onderhoudsset bij geleverd maar deze schoenen mogen niet gepoetst worden.......
Dus
Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 23:37 uur
Affirmative
is niet correct op de vraag of deze zonder onderhoudsset worden versterkt......


Kistjes poetsen taboe

45 militairen van de Air Task Force 22 van Vliegbasis Leeuwarden, die binnenkort naar Afghanistan op missie gaan, hoeven nooit meer hun kistjes te poetsen. Zij kregen onlangs van Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp als eersten de nieuwe soldatenlaarzen die de komende twee jaar in de hele Nederlandse krijgsmacht ingevoerd worden. De nieuwe kistjes zijn van zogeheten nubuck-leer, dat qua onderhoud een andere behandeling vergt dan de traditionele soldatenlaarzen, staat in de nieuwste editie van de Defensiekrant. Schoenpoets is uit den boze. De militairen krijgen speciale onderhoudsmiddelen bij de nieuwe kistjes. Schoenen poetsen behoort al eeuwenlang tot de dagelijkse rituelen van soldaten. Daaraan komt nu dus een einde.

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=62519
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: Alpha Kilo op 20/02/2013 | 22:28 uur
Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 19:39 uur
Citaat van: Ronald? op 19/02/2013 | 20:09 uur
Ik proef toch een stukje afgunst naar gelukkigen die al wel het nieuwe schoeisel krijgen.  :angel:
We kregen dan ook inderdaad blikken te verduren van andere AMO'ers op de kazerne en 1 van de instructeurs sprak zijn frustratie uit over het feit dat we onze schoenen niet konden poetsen.  :lol:
Dus jullie kregen nieuwe Meindl's verstrekt zonder onderhoudsset?

Citaat van: Grafnek op 20/02/2013 | 15:38 uur
Je krijgt pas het recht op Meindl`s in je pakketrecht als ze jou zijn aangemeten en KPU jou het recht heeft toegekend. Zolang dat niet gebeurd is blijf je de oude kisten krijgen totdat deze niet meer voorradig zijn. Als iedereen binnen het CLAS voorzien is, streef datum is eind dit jaar(2013), van de nieuwe Meindl`s blijft er nog een restantvoorraad, van een aantal maten, over. Deze gaan dan alleen nog verstrekt worden aan VEVA totdat deze voorraad ook op is.
En wanneer/waarom krijg je dit 'recht'?
Affirmative

Alpha Kilo

Citaat van: samthegreat4 op 20/02/2013 | 19:39 uur
Citaat van: Ronald? op 19/02/2013 | 20:09 uur
Ik proef toch een stukje afgunst naar gelukkigen die al wel het nieuwe schoeisel krijgen.  :angel:
We kregen dan ook inderdaad blikken te verduren van andere AMO'ers op de kazerne en 1 van de instructeurs sprak zijn frustratie uit over het feit dat we onze schoenen niet konden poetsen.  :lol:
Dus jullie kregen nieuwe Meindl's verstrekt zonder onderhoudsset?

Citaat van: Grafnek op 20/02/2013 | 15:38 uur
Je krijgt pas het recht op Meindl`s in je pakketrecht als ze jou zijn aangemeten en KPU jou het recht heeft toegekend. Zolang dat niet gebeurd is blijf je de oude kisten krijgen totdat deze niet meer voorradig zijn. Als iedereen binnen het CLAS voorzien is, streef datum is eind dit jaar(2013), van de nieuwe Meindl`s blijft er nog een restantvoorraad, van een aantal maten, over. Deze gaan dan alleen nog verstrekt worden aan VEVA totdat deze voorraad ook op is.
En wanneer/waarom krijg je dit 'recht'?

samthegreat4

Citaat van: Ronald? op 19/02/2013 | 20:09 uur
Ik proef toch een stukje afgunst naar gelukkigen die al wel het nieuwe schoeisel krijgen.  :angel:
We kregen dan ook inderdaad blikken te verduren van andere AMO'ers op de kazerne en 1 van de instructeurs sprak zijn frustratie uit over het feit dat we onze schoenen niet konden poetsen.  :lol:

Grafnek

Citaat van: Grafnek op 07/02/2013 | 00:47 uur

Je krijgt pas het recht op Meindl`s in je pakketrecht als ze jou zijn aangemeten en KPU jou het recht heeft toegekend. Zolang dat niet gebeurd is blijf je de oude kisten krijgen totdat deze niet meer voorradig zijn. Als iedereen binnen het CLAS voorzien is, streef datum is eind dit jaar(2013), van de nieuwe Meindl`s blijft er nog een restantvoorraad, van een aantal maten, over. Deze gaan dan alleen nog verstrekt worden aan VEVA totdat deze voorraad ook op is.

@ZitStuk,

Boven een citaat van mijzelf. Wat is hier niet duidelijk aan?

Ronald?

Ik proef toch een stukje afgunst naar gelukkigen die al wel het nieuwe schoeisel krijgen.  :angel: