Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

ZitStuk

Citaat van: onderofficier op 01/02/2013 | 18:58 uur
Als men door de oude voorraad heen is, is het logisch dat nieuwe opkomst nieuw spul krijgen en dat diegene die spul heeft er nog op moet wachten, heeft niets met prioriteit te maken.   

Wanneer ik op dit moment mijn schoenen ruil zegt het KPU dat ik gewoon de oude kampfstiefel krijg dus voorraad is er zat
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

samthegreat4

Citaat van: Alpha Kilo op 17/02/2013 | 20:51 uur
Pas maar op.. Je spullen niet voor elkaar hebben met voorbedachten rade zal de krijgsraad niet mild op zijn :lol:
Klopt, ik word morgen standrechtelijk geëxecuteerd  :'(

Alpha Kilo

Pas maar op.. Je spullen niet voor elkaar hebben met voorbedachten rade zal de krijgsraad niet mild op zijn :lol:

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 17/02/2013 | 19:49 uur
Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 19:28 uur
Ja, maar die levert de baas niet aan me uit  :sick:

Niet op de persoon maar elk onderdeel (dus ook het schoobat) heeft deze......   

Maar de rest van het verplichte lijstje??

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre dit daadwerkelijk verplicht is.........  Wat als je het de artikelen niet had? Niet de AMO in?

Rest van het verplichte lijstje was iets van:
- Alle ontvangen PGU met uitzondering van DT
- 8x kleerhanger
- Slippers
- Schrijfgerei
- Inentingenboekje
- Saneringskaart

En nog wat dingen volgens mij.

Ik had sowieso al m'n inentingenboekje en saneringskaart gewoon met voorbedachte rade niet meegenomen aangezien ik wist dat het niet nodig was. Maar verder hebben ze er niet naar gevraagd, dat formulier waar deze dingen op stonden en waar je tevens allerlei info in moest vullen hebben ze ook niet ingenomen, en als je geen lampje had gehad was het ook geen ramp geweest.

Kortom: je kon de helft van dat lijstje al wel vergeten.  >:(

Alpha Kilo

Zal wel verschillend zijn per 'lichting'  :lol:

onderofficier

Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 19:28 uur
Ja, maar die levert de baas niet aan me uit  :sick:

Niet op de persoon maar elk onderdeel (dus ook het schoobat) heeft deze......   

Maar de rest van het verplichte lijstje??

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre dit daadwerkelijk verplicht is.........  Wat als je het de artikelen niet had? Niet de AMO in?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 17/02/2013 | 19:15 uur
Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 18:49 uur
Lampje met roodfilter stond op de lijst van verplichte spullen die ik van het schoolbataljon had gekregen. Daar heb ik dus maar hoofdlampje van gemaakt omdat dat handiger was. En?


Niets en....
Het is gewoon grappig hoe je het op schreef....

Je maakt me trouwens nieuwsgierig naar de lijst van de verplichte spullen die je hebt gekregen van het schoolbat. 

Defensie heeft gewoon lampen


Ja, maar die levert de baas niet aan me uit  :sick:

onderofficier

Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 18:49 uur
Lampje met roodfilter stond op de lijst van verplichte spullen die ik van het schoolbataljon had gekregen. Daar heb ik dus maar hoofdlampje van gemaakt omdat dat handiger was. En?


Niets en....
Het is gewoon grappig hoe je het op schreef....

Je maakt me trouwens nieuwsgierig naar de lijst van de verplichte spullen die je hebt gekregen van het schoolbat. 

Defensie heeft gewoon lampen

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 17/02/2013 | 17:32 uur
Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 17:05 uur
Doe gewoon je AMO zonder allerlei peppie spul, enige peppie ding dat ik zelf aanschaft heb is een hoofdlampje van Petzl met roodfilter.

Zo grappig............

Lampje met roodfilter stond op de lijst van verplichte spullen die ik van het schoolbataljon had gekregen. Daar heb ik dus maar hoofdlampje van gemaakt omdat dat handiger was. En?

onderofficier

Citaat van: samthegreat4 op 17/02/2013 | 17:05 uur
Doe gewoon je AMO zonder allerlei peppie spul, enige peppie ding dat ik zelf aanschaft heb is een hoofdlampje van Petzl met roodfilter.

Zo grappig............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: Thom95 op 17/02/2013 | 15:49 uur
Citaat van: onderofficier op 17/02/2013 | 09:40 uur


Doorgaan bij defensie?   Je geeft aan dat je de VeVa doet:  even voor de duidelijkheid:  Je zit dus niet bij defensie.
VeVa is een burgeropleiding bij een ROC.  Waardoor een grotere kans maakt op een functie bij defensie als je bent goedgekeurd.

Je zit pas bij defensie op de datum van je aanstelling. 



ja inderdaad, snap ik ,verkeerd er neergezet. maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is..

Het was in iedergeval een tip die ik kreeg, ik ben niet bang dat ik tekort kom, maar ik was wel benieuwd of meer mensen dit hadden gedaan. maar in iedergeval duidelijk dat het niet hoeft..
Ik ken een heleboel mensen die een pesthekel hebben aan eigen spullen aanschaffen voor de baas. En dan zeker voor je AMO.
Doe gewoon je AMO zonder allerlei peppie spul, enige peppie ding dat ik zelf aanschaft heb is een hoofdlampje van Petzl met roodfilter.

Thom95

Citaat van: onderofficier op 17/02/2013 | 09:40 uur


Doorgaan bij defensie?   Je geeft aan dat je de VeVa doet:  even voor de duidelijkheid:  Je zit dus niet bij defensie.
VeVa is een burgeropleiding bij een ROC.  Waardoor een grotere kans maakt op een functie bij defensie als je bent goedgekeurd.

Je zit pas bij defensie op de datum van je aanstelling. 



ja inderdaad, snap ik ,verkeerd er neergezet. maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is..

Het was in iedergeval een tip die ik kreeg, ik ben niet bang dat ik tekort kom, maar ik was wel benieuwd of meer mensen dit hadden gedaan. maar in iedergeval duidelijk dat het niet hoeft..

onderofficier

Citaat van: Thom95 op 16/02/2013 | 20:41 uur
deze tip kreeg ik onlangs te horen,(had zijn parka gezien)het zag er bij hem wel georganiseerd uit, maar hij was painf. dus ik was er wel benieuwd na, ben voor mezelf nog even aan het twijffellen of doorgaan bij defensie, of natres/burger opleiding, want veva bevalt me wel

Doorgaan bij defensie?   Je geeft aan dat je de VeVa doet:  even voor de duidelijkheid:  Je zit dus niet bij defensie.
VeVa is een burgeropleiding bij een ROC.  Waardoor een grotere kans maakt op een functie bij defensie als je bent goedgekeurd.

Je zit pas bij defensie op de datum van je aanstelling. 

Als je bij defensie zit krijg je dus een opsvest. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Je bent nog niet aan je AMO begonnen en hebt nu al zakken te kort. Het formele antwoord heb je al van Onderofficier gehoord, de praktijk hang af van de eenheid waar je geplaatst bent. Sokken zitten in je (organiek bepakte) rugzak, voor de rest heb je meer als plaats genoeg in je broek/parka. Aan meerdaagse oefeningen waar je op jezelf aangewezen ben doe je sowieso niet dus onzin om sokken op de man te hebben.

Laat die AMO nu maar gewoon over je heen komen, alle benodigde spullen hiervoor krijg je verstrekt. Spullen toevoegen kan wellicht altijd nog maar laat je leiden door de praktijk.

Thom95

haha, ja dat is ook weer zo,

maar als je je col, sokken shirt en muts erin hebt zitten dan zitten de eerste vakken al aardig vol, plus je handschoenen moet je ook nog ergens laten...

opsvest hebben we niet, maar de bokkentuigen zitten net boven je zakken, bij opsvest niet?

deze tip kreeg ik onlangs te horen,(had zijn parka gezien)het zag er bij hem wel georganiseerd uit, maar hij was painf. dus ik was er wel benieuwd na, ben voor mezelf nog even aan het twijffellen of doorgaan bij defensie, of natres/burger opleiding, want veva bevalt me wel

gr