Troonsafstand Koningin Beatix - Inhuldiging Koning Willem Alexander 30 apri 2013

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 28/01/2013 | 19:29 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 07/05/2013 | 12:38 uur
Ik mag veronderstellen, zou Nederland ooit zo ver komen dat wij een president krijgen, dat de voorwwarden etc. in de grondwet worden vastgelegd en dus niet naar inzicht van de dan aan de macht zijnde regering van alles geregeld kan en mag worden ?.

Zoals met alles in de grondwet, dit is met één pennenstreek (na 3/4 meerderheid) zo weer aan te passen, zeker als het past in het straatje met de naam: "eigenbelang"

Ros

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 07/05/2013 | 10:33 uur
Partijen die iets 'in de hand gaan houden' en zichzelf houden aan hun eigen verkiezingsprogramma? Welkom in Utopia!  :big-smile:

Ik mag veronderstellen, zou Nederland ooit zo ver komen dat wij een president krijgen, dat de voorwwarden etc. in de grondwet worden vastgelegd en dus niet naar inzicht van de dan aan de macht zijnde regering van alles geregeld kan en mag worden ?.

DvdW

Citaat van: Ros op 06/05/2013 | 22:51 uur
Dat zal dor de partijen die een coalitie gaan vormen in de hand gehouden moeten worden. Onderdeel van het verkiezingsprogramma ?.
Partijen die iets 'in de hand gaan houden' en zichzelf houden aan hun eigen verkiezingsprogramma? Welkom in Utopia!  :big-smile:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 06/05/2013 | 22:51 uur
Dat zal dor de partijen die een coalitie gaan vormen in de hand gehouden moeten worden. Onderdeel van het verkiezingsprogramma ?.

Dat houden we één tot een paar pluche periodes vol en dan komt een persoon als Herman Heinsbroek die vanuit een partij zijn/haar eigen campagne financiert waarna het hek definitief van de dam is.

Ros

Citaat van: jurrien visser op 06/05/2013 | 22:10 uur
Haantjes willen aandacht en met de beste "low budget bedoelingen" schuiven we langzaam op naar internationale toestanden.

Dat zal dor de partijen die een coalitie gaan vormen in de hand gehouden moeten worden. Onderdeel van het verkiezingsprogramma ?.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 06/05/2013 | 22:04 uur
Als je alleen kijkt naat de situatie buiten Nederland kan je concluderen dat een president een dure grap is (kan zijn). Hoeft het niet te zijn. Zoals ik eerder heb aangegeven kan deze gekozen worden door het volk. Wie aan het roer komt kan dan laten zien wat hij/zij waard is en krijgt zo vanzelf de internationale status.......of niet.

Wie zegt dat je altijd achter de 'normale' procedure aan moet hobbelen.


Haantjes willen aandacht en met de beste "low budget bedoelingen" schuiven we langzaam op naar internationale toestanden.

Ros

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/05/2013 | 21:02 uur
Dat weet ik ook wel, maar sommigen hier hebben een nogal optimistische kijk op de zaak. En denken dat een president zo ontzettend veel goedkoper is (door bijvoorbeeld een 'goedkope' bevestiging a lá ministers). M.i. dus niet.

Als je alleen kijkt naat de situatie buiten Nederland kan je concluderen dat een president een dure grap is (kan zijn). Hoeft het niet te zijn. Zoals ik eerder heb aangegeven kan deze gekozen worden door het volk. Wie aan het roer komt kan dan laten zien wat hij/zij waard is en krijgt zo vanzelf de internationale status.......of niet.

Wie zegt dat je altijd achter de 'normale' procedure aan moet hobbelen.




DvdW

Citaat van: Thomasen op 06/05/2013 | 20:10 uur
Het is je staatshoofd. Dat wil je ook presenteren, ook, of juist, voor het internationale publiek.
Dat weet ik ook wel, maar sommigen hier hebben een nogal optimistische kijk op de zaak. En denken dat een president zo ontzettend veel goedkoper is (door bijvoorbeeld een 'goedkope' bevestiging a lá ministers). M.i. dus niet.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 04/05/2013 | 12:43 uur
Niemand, maar er wordt gesuggereerd dat een gekozen president een stuk goedkoper zou zijn als zij op dezelfde manier worden ingehuldigd als ministers. Maar er is geen enkele garantie dat dit ook gebeurt. Sterker nog, nergens worden presidenten ingehuldigd zoals ministers of senatoren o.i.d. Zie bijv: Barrack Obama, Vladimir Poetin, François Hollande, etc. etc. Dus dit argument is niet houdbaar.

Het is je staatshoofd. Dat wil je ook presenteren, ook, of juist, voor het internationale publiek.

A.J.


DvdW

Citaat van: onderofficier op 04/05/2013 | 09:46 uur
Wie zegt dat die installatie anders wordt..?
Niemand, maar er wordt gesuggereerd dat een gekozen president een stuk goedkoper zou zijn als zij op dezelfde manier worden ingehuldigd als ministers. Maar er is geen enkele garantie dat dit ook gebeurt. Sterker nog, nergens worden presidenten ingehuldigd zoals ministers of senatoren o.i.d. Zie bijv: Barrack Obama, Vladimir Poetin, François Hollande, etc. etc. Dus dit argument is niet houdbaar.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Wie zegt dat Nederland perse een president moet hebben ?. Als hoogste politieke orgaan hebben wij het kabinet onder 'leiding' van de minister-president. Voor mij meer dan genoeg. Het enige verschil met nu zal dan zijn om gelijk met het stemmen ook de MP te kiezen. Iedere partij die deelneemt aan de verkiezingen zal dan vooraf een kandidaat moeten voordragen voor deze functie.

Eenvoudiger kan het niet..

jurrien visser (JuVi op Twitter)


onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 02/05/2013 | 22:41 uur
Onderwerp an sich is niet mis mee, de discussie vertroebelt nogal ("ik mag vinden dat ik vind dat..."). Maar dat gebeurt wel vaker hier....  :sleep:
On Topic: Ik vond het een goed feest, elke cent waard. Ik heb er totaal geen moeite mee dat een fractie van mijn belastinggeld hieraan gespendeerd wordt.  Mooi dat wij toch nog iets gemeenschappelijks hebben in dit land, al proberen sommigen zelfs dat kleine stukje nog weg te snijden.

+1