NUKEMAP

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 13/02/2013 | 08:22 uur

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 14/02/2013 | 14:15 uur
Ondanks de wind zou geheel 's-Hertogenbosch onbewoonbaar zijn met een minikernwapen explosie.
Hangt er ook vanaf hoe hoog de explosie plaatsvind, zo'n klein 20kt bommetje zou dan de helft van Nederland binnen kunnen houden door de stralingswolk. Als je je een beetje inleest in de explosies in Japan in 1945 krijg je een goed beeld van wat er ongeveer gebeurt.

Hoe dan ook, een 100Mt bom op Utrecht overleven de meeste Nederlanders niet.  ;D

Huzaar1

Ondanks de wind zou geheel 's-Hertogenbosch onbewoonbaar zijn met een minikernwapen explosie.
Die nukemap is een rozebrillennukemap.

ik liet er net een "ontploffen" in het park hier 2 kilometer vandaan. Volgens de site zou het glaswerk niet eens breken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Ik meen dat windrichting en kracht e.d. ook ongetwijfeld zullen meespelen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Ik vind het nogal een misleidend programma.
Ik heb met mijn oude opper die nu bij die CBRN groep in vught zit heeeeele andere waarden naar boven zien komen bij een kernwapenexplosie van 20kt bijvoorbeeld ( het kleinste kernwapen ooit )... De site geeft aan dat 1 wijk getroffen zou zijn en de radioactieve straling niet voorbij de snackbar hier om de hoek zou komen...

hhmja... denk het niet.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Mourning op 13/02/2013 | 12:16 uur
Ik meen ook Nieuw-Milligen.
Volgens mij is AOCS NM hetzelfde als Nieuw Milligen.  :angel:
[/quote]

Ok. Ik kende die afkorting niet. Bedankt. Weer wat geleerd, mijn dag is weer een succes!  :big-smile:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

Citaat van: Mourning op 13/02/2013 | 12:16 uur
Ik meen ook Nieuw-Milligen.
Volgens mij is AOCS NM hetzelfde als Nieuw Milligen.  :angel:

Mourning

Citaat van: Flyguy op 13/02/2013 | 08:59 uur
Wat waren de doelen in Nederland ook alweer? Rotterdam om de Amerikaanse opmars te stoppen weet ik zeker. Verder Amsterdam, AOCS NM, en Helder of Volkel?

Ik meen ook Nieuw-Milligen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 13/02/2013 | 08:59 uur
In ieder geval denk ik dat ik een nuclear strike niet zal overleven (zo dichtbij Schiphol). ;D

Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)
https://www.youtube.com/watch?v=gmAReOklwNY

Ace1

#3
Probeer eens op Borselle of Dodewaard of bv Shell Moerdijk?

Flyguy

Wat waren de doelen in Nederland ook alweer? Rotterdam om de Amerikaanse opmars te stoppen weet ik zeker. Verder Amsterdam, AOCS NM, Den Helder of Volkel?

In ieder geval denk ik dat ik een nuclear strike niet zal overleven (zo dichtbij Schiphol). ;D

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Wat zijn de effecten van een nuke in jouw omgeving.

http://www.nuclearsecrecy.com/nukemap/