‘Nederland groot en snel groeiend leverancier jihadstrijders’

Gestart door Elzenga, 12/03/2013 | 20:29 uur

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 16/03/2013 | 17:20 uur
......

Sterker nog, de zijde waaraan zij strijden wordt openlijk door het Westen gesteund, in de toekomst wellicht zelfs met wapens! Vervolgens iedereen buitentrappen die voor die partij heeft gevochten zou natuurlijk verschrikkelijk hypocriet zijn.
Ik had niet de indruk dat het Westen de radicalistische groepen steunt waar we het hier over hebben....die ontvangen steun uit andere landen...Het is de vraag of je hier onderscheid in moet maken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 16/03/2013 | 17:23 uur
Hier heb je punt..... maar dan is de vraag waarom de AIVD zich zorgen maakt.... :devil:

Het antwoord laat zich raden en ik persoonlijk zit niet te wachten op terugkerende individuën of groepen die mogelijkerwijs "Allahu Akbar" brullen om vervolgens ons hier in Nederland het leven zuur te maken.

Die maagden scoren ze maar ter plekke.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 16/03/2013 | 17:23 uur
maar dan is de vraag waarom de AIVD zich zorgen maakt.... :devil:

Tja, of je de opstandelingen nu steunt of niet het gevaar op radicalisering blijft bestaan, dus die zorg begrijp ik wel. Het probleem is alleen wat je er nog aan kunt doen. Je kunt die lui het slecht kwalijk nemen voor een partij te vechten die je zelf (actief) steunt.

IPA NG

Turkse nationalisten en Salafisten zijn twee verschillende dingen.

Beide zijn het staatsvijandige elementen als je het mij vraagt.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 16/03/2013 | 17:20 uur
Zonder tegenstrijdig te zijn wil ik hier toch even een kanttekening bij plaatsen. Prima om lui buiten te trappen die vechten voor de vijand, al dan niet tegen bondgenoten of coalitietroepen maar dat is in Syrië dus nadrukkelijk niet aan de hand.

Sterker nog, de zijde waaraan zij strijden wordt openlijk door het Westen gesteund, in de toekomst wellicht zelfs met wapens! Vervolgens iedereen buitentrappen die voor die partij heeft gevochten zou natuurlijk verschrikkelijk hypocriet zijn.

Hier heb je punt..... maar dan is de vraag waarom de AIVD zich zorgen maakt.... :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 16/03/2013 | 15:04 uur
Daarom vind ik ook dat men het Nederlandschap moet intrekken, de persoon "person non grata" moet verklaren en een enkele reis moet geven richting het "vaderland" en dan even doorgeven aan het land wat men heeft uitgevreten.  Met name Marokko en Turkije zijn ook niet zo happig op deze lui.  

Zonder tegenstrijdig te zijn wil ik hier toch even een kanttekening bij plaatsen. Prima om lui buiten te trappen die vechten voor de vijand, al dan niet tegen bondgenoten of coalitietroepen maar dat is in Syrië dus nadrukkelijk niet aan de hand.

Sterker nog, de zijde waaraan zij strijden wordt openlijk door het Westen gesteund, in de toekomst wellicht zelfs met wapens! Vervolgens iedereen buitentrappen die voor die partij heeft gevochten zou natuurlijk verschrikkelijk hypocriet zijn.

5m@sh_1up

Ik ben duidelijk en direct, hou niet van onzin.

Jij lult een uur in de wind en dan heb je nog steeds niets gezegd.

Als ik zou zeggen dat bananen krom zijn, zou jij zelfs reageren met zoiets als: maar wat jij krom vindt, vinden anderen misschien niet krom.
Je weet heus wel wat er bedoeld wordt met radicale moslims, dus doe niet zo moeilijk en hou op met dingen altijd (onterecht) te betwisten.

onderofficier

Mensen kunnen geen gedachtelezen.....
Iedereen vind radicaal iets anders....dus men weet niet wat jij precies bedoelt. 
Hier gaat men al te vaak de fout in om aannames te doen. En jij verwacht dus dat mensen aannames doet.  Wat is er moelijk om aan te geven wat jij radicaal vind?   Maar je gaat er weer eens niet inhoudelijk op in.......wat wil je hiermee bereiken? 

Wat ik al aangaf ik vind mensen die homo's niet accepteren al radicaal ongeacht het geloof, zelfs bij ongelovigen.  Ook die Turken die donderdag gaan demostreren vind ik radicaal.
Maar daar kan een ander een andere mening over hebben. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Wat nou 'wat is radicaal'. Wat een gemierenneuk. Je weet toch wel precies wat ik bedoel, of niet?
Met woordjesneuken bereik je niets.

onderofficier

Citaat van: IPA NG op 16/03/2013 | 16:41 uur
Erger nog, zij vinden dat Turkse kinderen niet bij niet-Turkse pleegouders mogen.

Deze gedachte is in mijn optiek radicaal

En hoeveel van de "duizenden" demonstranten hebben zich aangemeld als pleegouder...... :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Erger nog, zij vinden dat Turkse kinderen niet bij niet-Turkse pleegouders mogen.

En dat terwijl zij allen Nederlandse burgers zijn (geweldig idee was dat zeg!).
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 16/03/2013 | 15:57 uur
Dus volgens jou gaan ook niet-radicale moslims naar Syrie om daar te vechten????? Volgens mij moet je redelijk radicaal zijn om dat te doen namelijk. Gezonde mensen doen dat niet.

Wat is radicaal?   
Persoonlijk vind ik de duizenden moslims die aankomende donderdag  gaan demonstreren tegen de NL jeugdzorg, omdat deze moslim kinderen bij pleegouders van niet-moslims afkomst plaatst radicaal. Ook vinden zij het niet kunnen dat moslimskinderen bij homo-echtparen worden geplaatst.

Of zijn deze pas radicaal als zij in Syrië gaan vechten..................

"Gezonde" mensen accepteren ook homo's    maar ik lees toch ook op dit forum dat defensie zich niet op "roze" dagen moet laten zien.... Ja deze vind ik ook dan ook radicaal en dat kunnen ook militairen zijn.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Dus volgens jou gaan ook niet-radicale moslims naar Syrie om daar te vechten????? Volgens mij moet je redelijk radicaal zijn om dat te doen namelijk. Gezonde mensen doen dat niet.

Beetje struisvogelgedrag dat je aan het vertonen bent, met betrekking tot de dreiging van radicalen.

Ros

Citaat van: 5m@sh_1up op 16/03/2013 | 14:04 uur
Ros, what the fuck. Vergelijk je nou ontzettend geradicaliseerde moslims met 'onze jongens en meiden'???

Misselijkmakend ongepast.

Ik trek geen vergelijking of zet beide groepen/mensen op gelijk niveau.De verglelijking slaat hooguit op de symptomen die voor de terugkerende strijders en de NL militair gelijk zijn.

De persoon die terug keert uit bijvoorbeeld Syrie en getraumatiseerd is, is nog niet per saldo een geradicaliseerde moslim en de NL militair die met een trauma of PTSS in Nederland thuis komt is ook niet op voorhand een bedreiging voor zijn/haar omgeving.

Er zijn trouwens voorbeelden genoeg, uit de geschiedenis te noemen van mensen die naar hun geboorteland terug keren om daar deel te nemen aan een revolutie, opstand of burgeroorlog en daarna weer terug komen. De redenen om dit te doen kan van alles zijn, vechten voor familie, vrienden, onderdrukking van het geloof, politieke redenen...noem maar op.

Waar voor gewaakt moet worden is het ontstaan van radicale groepen. Ben er zeker van dat de diensten deze kennen en ook monitoren.