‘Nederland groot en snel groeiend leverancier jihadstrijders’

Gestart door Elzenga, 12/03/2013 | 20:29 uur

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 16/03/2013 | 14:29 uur
Ik vind het een achterlijke vergelijking. Een geradicaliseerde moslim (met eventueel PTSS) is VELE malen gevaarlijker dan een NL militair met PTSS. Appels met peren, en een zieke ook.

Daarom vind ik ook dat men het Nederlandschap moet intrekken, de persoon "person non grata" moet verklaren en een enkele reis moet geven richting het "vaderland" en dan even doorgeven aan het land wat men heeft uitgevreten.  Met name Marokko en Turkije zijn ook niet zo happig op deze lui.  

Maar ik ben van mening dat je van één ieder met een dubbele nationaliteit die het niet de regelgeving van NL eens is en de "eigen" regering gaat inschakelen het Nederlandschap moet afpakken en een enkele reis moet geven.......  

De vergelijking van Ros begrijp ik zeker wel.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Ik vind het een achterlijke vergelijking. Een geradicaliseerde moslim (met eventueel PTSS) is VELE malen gevaarlijker dan een NL militair met PTSS. Appels met peren, en een zieke ook.

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 16/03/2013 | 14:04 uur
Ros, what the fuck. Vergelijk je nou ontzettend geradicaliseerde moslims met 'onze jongens en meiden'???

Misselijkmakend ongepast.

Hij geeft aan dat iedereen die in oorlogsgebied is geweest gekke dingen kunnen gaan doen.  Gelovigen, geradicaliseerde maar ook ongelovigen.
Het maakt ook daarbij niet uit voor welke zaak je vecht.

Zijn vergelijking is dus niet zo raar. 

Bijv. PTSS heeft niets te maken met geloof e.d.  En ja onze jongens en meiden kunnen ook PTSS op lopen..... net als een geradicaliseerde moslim.
En ja er zijn verschillende van onze jongens en meiden die het hebben opgelopen.


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Ros, what the fuck. Vergelijk je nou ontzettend geradicaliseerde moslims met 'onze jongens en meiden'???

Misselijkmakend ongepast.

Ros

Citaat van: Elzenga op 16/03/2013 | 10:11 uur
Als ik het verhaal goed lees is men vooral bang voor "terugkeerders" die getraumatiseerd zijn...en daardoor "het normale leven" niet weer oppakken, maar verder radicaliseren of in de problemen komen en dan gekke dingen gaan doen...

Het is vergelijkbaar met onze militairen die terugkeren uit bijvoorbeeld Afghanistan en daar actie hebben gezien. De risico is net zo groot of klein dat er gekke dingen kunnen gebeuren.

IPA NG

Ik hoop dat deze mensen omkomen in Syrië.

Geen plaats voor Salafisten in ons mooie land!
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Ros op 13/03/2013 | 21:59 uur
Ik  durf te stellen dat het grote gros van de strijders na terugkeer in Nederland het normale leven weer op pakt. Het monitoren wat ze doen gebeurt nu al door de diensten en het is echt niet nodig om iemand 24/7 te schaduwen.

Zou er met een of meerdere van deze mensen kans zijn op een aanslag of wat voor actie dan ook heeft preventief uitzetten geen effect. Dan komen zij eenvoudig terug als het nodig is. Als ongewenst registreren heeft alleen zin als terugkeer via de lucht plaats vind. Je kan binnen Europa vrij reizen zonder om maar een controle te moeten passeren.

Onze Brigadier Terrorismenestrijding moet ook wat te doen hebben en zal het zat zijn dat ANWB en de NS wel regelmatig een kleurcode opschalen en hij niet...... :devil:
Als ik het verhaal goed lees is men vooral bang voor "terugkeerders" die getraumatiseerd zijn...en daardoor "het normale leven" niet weer oppakken, maar verder radicaliseren of in de problemen komen en dan gekke dingen gaan doen...

Ace1

Citaat van: Ros op 13/03/2013 | 21:59 uur
Onze Brigadier Terrorismenestrijding moet ook wat te doen hebben en zal het zat zijn dat ANWB en de NS wel regelmatig een kleurcode opschalen en hij niet...... :devil:

Dit bedoel je Ros? :angel:


IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ros

Ik  durf te stellen dat het grote gros van de strijders na terugkeer in Nederland het normale leven weer op pakt. Het monitoren wat ze doen gebeurt nu al door de diensten en het is echt niet nodig om iemand 24/7 te schaduwen.

Zou er met een of meerdere van deze mensen kans zijn op een aanslag of wat voor actie dan ook heeft preventief uitzetten geen effect. Dan komen zij eenvoudig terug als het nodig is. Als ongewenst registreren heeft alleen zin als terugkeer via de lucht plaats vind. Je kan binnen Europa vrij reizen zonder om maar een controle te moeten passeren.

Onze Brigadier Terrorismenestrijding moet ook wat te doen hebben en zal het zat zijn dat ANWB en de NS wel regelmatig een kleurcode opschalen en hij niet...... :devil:

onderofficier

Citaat van: Ros op 12/03/2013 | 22:11 uur
Lekker belangrijk......Nederlanderschap afpakken. Op welke gronden, strafbare feiten gepleegd in een ander land ?.Bewijzen dat zij daar aan oorlogshandelingen, terreurdaden o.i.d. hebben mee gedaan

De veiligheid van de Staat der Nederlanden in gevaar brengen?
Als de NLschap is afgepakt daarna het land uitzetten.....en als ongewenst vreemdeling registeren.


Citaat van: Ros op 12/03/2013 | 22:11 uur
Het is natuurljk wel belangrijk in beeld te brengen wie deze mensen zijn en wat zij zo al doen.

Dus je wilt deze dan 24/7 volgen? Men heeft het over ongeveer 100 personen.....     men werkt 8 uur per dag een dag heeft 24 uur  je hebt dus 3 personen per dag nodig om te weten wat zij doen..... maar die werken maar 5 dgen per week  af en toe vakantie e.d.  maar ook moeten zij rapportages uitbrengen   Ruim genomen heb je dan 6 á 7 personen nodig om deze te volgen:   gemiddeld 650 pers   

Uitzetten lijkt mij beter.   Ja ik heb er overnagedacht......   
Nee, men wilt wachten tot dat er iets gebeurd wedden dat dan de reacties zijn: waarom heeft men die lui niet uitgezet..........  want men is bang dat men denkt dat iedereen over één kam wordt gescheerd.   Links geleuter

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 21:33 uur
waar haal je dat vandaan?
Door de uitlatingen in dit topic te verbinden aan uitlatingen omtrent de dubbele nationaliteit/het dubbel paspoort gedaan in eerdere topics.

Ros

Lekker belangrijk......Nederlanderschap afpakken. Op welke gronden, strafbare feiten gepleegd in een ander land ?.Bewijzen dat zij daar aan oorlogshandelingen, terreurdaden o.i.d. hebben mee gedaan ?. En een bericht is nu niet direct aanleiding om het onderwerp 'dubbele paspoort' op tafel te gooien.

De NOS spreekt alleen over Nederland. Ik denk dat het een europees, misschien wel internationaal probleem is. Waarom kiezen mensen er voor om de veiligheid van bijvoorbeeld Nederland achter zich te laten en zich aan te sluiten bij een islamitische beweging ?. Zijn dit echt wel mensen met extremistische denkwijze an ambities ?.

Volgens mij is het zo dat mensen enerzijds gaan strijden omdat zij denken/menen dat er een oorlog gaande is tegen de Islam en als tweede reden dat zij gaan vechten in het land van herkomst tegen de daar aan de macht zijnde overheid.

Ik denk maar zo dat als er sprake is van een terroristische dreiging mensen niet eerst naar een ander land moeten om daar ervaring op te doen. Het is natuurljk wel belangrijk in beeld te brengen wie deze mensen zijn en wat zij zo al doen.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 12/03/2013 | 21:43 uur
Ja idd. Er is toch niets op tegen om dit soort lui het Nederlanderschap af te pakken?

Schijnbaar scheer je dan één ieder over één kam.... ondanks het over specifieke gevallen gaat.....................             

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 21:33 uur
waar haal je dat vandaan?

Ja idd. Er is toch niets op tegen om dit soort lui het Nederlanderschap af te pakken?