vraag arbo wetgeving, meer dan 120 kg ??

Gestart door wvp, 04/04/2013 | 20:40 uur

Laurens

Citaat van: 5m@sh_1up op 06/04/2013 | 08:30 uur
Tijdens oefeningen geldt de arbo niet volgens mij.

Inderdaad niet geheel waar, heb tijdens een arbo-cursus begrepen dat, zover mogelijk  arbeidsregels gewoon van toepassing zijn. Met wie heeft u contact gehad een waar loopt het spaak? Een contact doorverwijzing naar de arbo kan niet zo heel moeilijk zijn lijkt me.

CitaatACOM doet pas iets als er uitspraken zijn gedaan, en dat gebeurd pas in november als hij wordt ontslagen

Als de termijn van 2 jaar in zicht komt is één ding belangrijk. Is er zicht op herstel en mogelijke herintegratie? Daarbij mag je van een vakbond verwachten dat ze hierin wat pro-actiever zijn i.p.v. dat ze gaan wachten op een uitspraak.

Jann

Een Proces verbaal van ongeval (PVO) opmaken dat kan via de PC en de arts. Als hij dan de dienst uit moet (of over een aantal jaar) door zijn rug kan hij dat papiertje laten zien en heeft hij nog enige houvast.

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Tijdens oefeningen geldt de arbo niet volgens mij. Maarruh... Twee woodlands dragen is toch niet zo raar? Dik pechgeval lijkt mij dat hij hierdoor fysieke problemen heeft gekregen.

Lex

Aangezien dit een onderwerp Defensie betreffende aangaat, is dit topic verplaatst naar het board "Defensiebrede onderwerpen".

Lex
Algeheel beheerder

wvp


hallo,
Mijn zoon heeft tijdens een avondoefening twee woodlands moeten dragen en ook nog zijn Buddy.
Dit omdat deze zijn enkel heeft verstuikt. Mijn zoon is gevallen en is direct uitgevallen met rugklachten.
We praten over een gewicht van ongeveer 130 kg, waarna er een avond wandeling moets gaan plaats vinden.
Dit is 15 maanden geleden en mijn zoon is nog steeds aan het revalideren. Ik ben nu al 13 maanden bezig om enige duidelijkheid te krijgen of dit wel was toegestaan.  Want ik als ouder kan dit geheel niet begrijpen.
Het enigste wat ik wil is na 15 maanden iemand spreken die de arbozaken binnen defentie behartigd.
Na ongeveer 20 mails ben ik nog niets verder.
weet iemand van jullie met wie ik contact op kan nemen.
Ik vindt dit namelijk ABSURD.
Overigens met de medische begeleiding en ondersteuning gaat het goed, ook al is het resultaat niet goed.
er wordt goed gecommuniseerd.
Van de ARBO kant hoor ik al 15 maanden geheel niets. ik vindt dit vreemd en sta er alleen voor.
ACOM doet pas iets als er uitspraken zijn gedaan, en dat gebeurd pas in november als hij wordt ontslagen, want daar zal het zoals het er nu uit ziet op uit draaien.
Ik wil hiermee geen forum opstarten van wat er allemaal fout kan gaan,
Ik wil gewoon geholpen worden en wil gewoon een goed contactpersoon die van wanten weet en mij het e.e.a. kan uitleggen.

alvast bedankt voor jullie reacties