OO of O, MWO of KOO?

Gestart door Warriorzed, 11/05/2013 | 23:33 uur

Warriorzed

Citaat van: onderofficier op 12/05/2013 | 17:55 uur
Het onzin dat er niemand op de KMA was die de meerwaarde van bachelor opleiding met een academische waarde zou kunnen uitleggen.... daar viel ik over!!   
Dat Warriorzed zijn vraag verkeerd stelde wat achter bleek kan ik niets aan doen....


Verkeerd stellen of anders formuleren zodat het helderder wordt is natuurlijk een verschil :p

Maar inderdaad is het 'theorie' gedeelte heel leuk, ben vooral op zoek naar mensen met soortgelijke situatie of ervaringen. Of eventueel iemand die er niets mee te maken heeft maar wel veel van dit omderwerp af weet.

dudge

Citaat van: onderofficier op 12/05/2013 | 17:55 uur
Het onzin dat er niemand op de KMA was die de meerwaarde van bachelor opleiding met een academische waarde zou kunnen uitleggen.... daar viel ik over!!   
Dat Warriorzed zijn vraag verkeerd stelde wat achter bleek kan ik niets aan doen....

En daarnaast is het zeker wat je zegt:  "Maar de berichten uit de officiële kanalen stroken niet altijd met de berichten die verder de rondte doen"
De vraag is alleen wat waar is: wat de "rondte" doet of de officiële kanalen............... of is het eigenlijk andersom?

Er wordt (zeker momenteel) zo veel onjuiste info verstrekt door collega's:.... opeens zouden soldaten en korporaals nu geen vast contract kunnen krijgen en deze gebruiken: dat is al tig-jaren zo......  en ik nog wel even door gaan. 

En het is mooi dat je zegt dat men in theorie bij de marine commandeur kan worden maar in praktijk??   

Tja, praktijk, ik zou het niet weten.

Bij de KMAR kan je dan weer gewoon generaal worden zonder enige militaire opleiding. Tja, verschilllen zijn er.

onderofficier

Citaat van: Thomasen op 12/05/2013 | 14:43 uur
Je kunt een hoop zeggen. Maar de berichten uit de officiële kanalen stroken niet altijd met de berichten die verder de rondte doen. Dat iemand ook via een (dit) forum dergelijke info in probeert te winnen, kan ik die persoon niet kwalijk nemen, genoeg mensen in mijn omgeving, beroeps, burgers en reservisten, die met vergelijkbare vragen zitten.

Het onzin dat er niemand op de KMA was die de meerwaarde van bachelor opleiding met een academische waarde zou kunnen uitleggen.... daar viel ik over!!   
Dat Warriorzed zijn vraag verkeerd stelde wat achter bleek kan ik niets aan doen....

En daarnaast is het zeker wat je zegt:  "Maar de berichten uit de officiële kanalen stroken niet altijd met de berichten die verder de rondte doen"
De vraag is alleen wat waar is: wat de "rondte" doet of de officiële kanalen............... of is het eigenlijk andersom?

Er wordt (zeker momenteel) zo veel onjuiste info verstrekt door collega's:.... opeens zouden soldaten en korporaals nu geen vast contract kunnen krijgen en deze gebruiken: dat is al tig-jaren zo......  en ik nog wel even door gaan. 

En het is mooi dat je zegt dat men in theorie bij de marine commandeur kan worden maar in praktijk??   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Warriorzed op 12/05/2013 | 10:53 uur
De schoonmaakster was met verlof die dag, kon het haar helaas niet vragen.Ik heb voldoende gegoogled en ook voldoende mensen gevraagd op de KMA. Wellicht moet ik mijn vraag anders formuleren, het verschil van de opleiding zelf is mij bekend, het gaat meer om het toekomstperspectief. Maakt dat echt uit voor je loopbaanfases bijvoorbeeld, kan ik met MWO daadwerkelijk verder komen als KOO, kun je met het één makkelijker op functie komen dan bij de ander?

Mijn voorkeur is om commandantenstoelen te bekleden, vanaf pc tot bc (denk dat ik tegen die tijd te oud ben om nog (plv) brig-cdt te worden.

Een vriend van mij wilde naar het KIM, en zat met dezelfde vragen. Het antwoord dat uiteindelijk kwam, KOO/MWO maakt weinig verschil. Mits je naast je KOO dus ook maar je papiertje hebt. Alleen propedeuse met KOO is niet genoeg, je zult ook zeker je diploma moeten hebben. Daarnaast wordt gesteld, dat de mensen die een MWO opleiding doen, simpelweg een sterker defensienetwerk opbouwen dan de mensen die een KOO opleiding doen, wat ze een voordeel geeft. Maar in theorie kun je ook als KOO'er, bij de marine, commandeur worden. Goed, jij wilt naar de KMA, ik weet niet of dat echt anders is, maar het geeft je misschien wel een beeld.

dudge

Citaat van: onderofficier op 12/05/2013 | 06:51 uur
Het lijkt mij vreemd dat niemand op de KMA je het verschil tussen het lang model (bachelor) en kort model kon uitleggen. Vraag me af aan wie je het gevraagd hebt........de schoonmaakster?

Daarnaast bestaat er nog zoiets als google.
Type "KMA" in en er gaat een wereld voor je open. Via de site van het mindef uit gekomen op www.werkenbijdefensie.nl waar je je kan inschrijven voor een voorlichting op de KMA.... Stom van me daar kan men je niets vertellen....dus dat is niet handig

Je kunt een hoop zeggen. Maar de berichten uit de officiële kanalen stroken niet altijd met de berichten die verder de rondte doen. Dat iemand ook via een (dit) forum dergelijke info in probeert te winnen, kan ik die persoon niet kwalijk nemen, genoeg mensen in mijn omgeving, beroeps, burgers en reservisten, die met vergelijkbare vragen zitten.

Ros

Citaat van: Warriorzed op 12/05/2013 | 10:53 uur
het gaat meer om het toekomstperspectief.

Defensie.......... :crazy:

Ik zou gaan voor de opleiding waar je ook buiten Defensie mee aan de bak kan.

Warriorzed

#3
Citaat van: onderofficier op 12/05/2013 | 06:51 uur
Het lijkt mij vreemd dat niemand op de KMA je het verschil tussen het lang model (bachelor) en kort model kon uitleggen. Vraag me af aan wie je het gevraagd hebt........de schoonmaakster?

Daarnaast bestaat er nog zoiets als google.
Type "KMA" in en er gaat een wereld voor je open. Via de site van het mindef uit gekomen op www.werkenbijdefensie.nl waar je je kan inschrijven voor een voorlichting op de KMA.... Stom van me daar kan men je niets vertellen....dus dat is niet handig





De schoonmaakster was met verlof die dag, kon het haar helaas niet vragen.Ik heb voldoende gegoogled en ook voldoende mensen gevraagd op de KMA. Wellicht moet ik mijn vraag anders formuleren, het verschil van de opleiding zelf is mij bekend, het gaat meer om het toekomstperspectief. Maakt dat echt uit voor je loopbaanfases bijvoorbeeld, kan ik met MWO daadwerkelijk verder komen als KOO, kun je met het één makkelijker op functie komen dan bij de ander?

Mijn voorkeur is om commandantenstoelen te bekleden, vanaf pc tot bc (denk dat ik tegen die tijd te oud ben om nog (plv) brig-cdt te worden.

onderofficier

Het lijkt mij vreemd dat niemand op de KMA je het verschil tussen het lang model (bachelor) en kort model kon uitleggen. Vraag me af aan wie je het gevraagd hebt........de schoonmaakster?

Daarnaast bestaat er nog zoiets als google.
Type "KMA" in en er gaat een wereld voor je open. Via de site van het mindef uit gekomen op www.werkenbijdefensie.nl waar je je kan inschrijven voor een voorlichting op de KMA.... Stom van me daar kan men je niets vertellen....dus dat is niet handig



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Warriorzed

#1
Als manschap nu enkele jaren bij de KL. Ik zit in de gelukkige positie dat ik zowel de KMS als de KMA, of NLDA,mag doen. Dit vanwege mijn HBO propedeuse (studerend in eigen tijd).

Op korte termijn zie ik OO meer zitten, maar met de propeuse, en over een jaar zelfs een diploma, kan ik ook de MWO of KOO doen.

Beiden kan ook, ben nog jong genoeg om eerst KMS en dan NLDA te doen. Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast vraag ik mij nog wat af, voor als ik eventueel de KMA ga doen. Op kasteel Breda kon niemand echt goed de meerwaarde van MWO t.o.v. KOO vertellen. In theorie zou het over eindrang gaan maar ik zie niet zo snel waarom dit vanaf Majoor zou gaan spelen. Iemand die mij dit goed kan uitleggen?