Operationele dienst verbindingen/ ICT

Gestart door maaike91, 20/05/2013 | 21:29 uur

Lex

Citaat van: maaike91 op 20/05/2013 | 22:01 uur
Wat je taken zijn gedurende de dag als het schip aan wal ligt. Je ben bezig met de communicatie van de schepen etc. Hoe een dag er eigenlijk een beetje uitziet. Natuurlijk ook wat je doet als het schip op missie gaat.
Matr. ODVB, geplaatst aan boord en aan de wal liggend. Net als alle Matr'n zal je ingedeeld worden voor AST (Algemene Scheeps Taken). Hieronder valt oa: schoonmaken bepaalde delen van het schip.
Daarnaast ben je werkzaam in je vakgebied teneinde je "takenboek" af te werken.
Varend: dan loop je het wachtsysteem en ben je inzetbaar op de brug, in de verbindingscentrale en krijg je gelegenheid aan je "takenboek" te werken. Ook hier krijg je te maken met de AST.
Als je op missie gaat, dan is het mogelijk dat je extra taken toebedeeld krijgt.
Citaat van: maaike91 op 20/05/2013 | 22:01 uur
Daarnaast ook wat zijn de mogelijkheden als je later weer in de burgermaatschappij wilt gaan werken.
Je kunt dan aantonen, dat je bij defensie gewerkt hebt. Zie je kans om op het gebied van ICT opleidingen met goed gevolg af te sluiten, dan zou dat een meerwaarde kunnen zijn.
Citaat van: maaike91 op 20/05/2013 | 22:01 uur
Ik twijfel nu heel erg tussen deze twee fucnties, maar moet wel een wel overwegende keuze maken. Die 7 maanden langer wachten maakt mij niet uit.
De uiteindelijk keuze is aan jou. Als ODVB'er zal je meer richting het varende bedrijf ingezet worden.

onderofficier

Als je de site goed leest, lees je dat er infodagen zijn. Waarom daar niet heen gaan? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

maaike91

Wat je taken zijn gedurende de dag als het schip aan wal ligt. Je ben bezig met de communicatie van de schepen etc. Hoe een dag er eigenlijk een beetje uitziet. Natuurlijk ook wat je doet als het schip op missie gaat.

Daarnaast ook wat zijn de mogelijkheden als je later weer in de burgermaatschappij wilt gaan werken.

Ik heb namelijk gesolliciteerd voor de functie van matroos logistiek goederenbeheer. Heb mijn psychologische keuring er al op zitten. Helaas is deze functie voor de opleiding van oktober vol. Ik kan in mei 2014 beginnen. Nou heb ik al eerder gekeken naar deze functie voordat ik gesolliciteerd heb.

Ik twijfel nu heel erg tussen deze twee fucnties, maar moet wel een wel overwegende keuze maken. Die 7 maanden langer wachten maakt mij niet uit.

Lex

Wat zou je nog meer willen weten, wat niet op de site zou staan?

maaike91

Kan iemand mij meer vertellen over de functie van matroos operationele dienst verbindingen/ ICT?

Op de site staat in grote lijnen wat voor taken je moet uitvoeren, maar ik zou graag wat meer informatie willen.

Alvast bedankt!