"Franse tankfabrikant aast op Duitse rivaal"

Gestart door Tanker, 23/05/2013 | 14:50 uur

dudge

Citaat van: Flyguy op 25/05/2013 | 15:11 uur
Laat ik het zo zeggen:   :crazy:

Er is een reden voor dat we in Leo2's reden.  ;)

Daar waar politici en de luchtmacht een voorkeur hebben voor Amerikaans spul, heeft de landmacht een lichte voorkeur voor Duitse machines. Ja, voor zover ik het kan oordelen is een Leo2 wel een van de beste MBT's ter wereld, maar met een Leclerc, Challenger2, M1Abrams of Ariete C1 kun je prima voor de dag komen. Daarbij denk ik dat Nexter interesse heeft in KMW juist omdat daar een meerwaarde voor het bedrijf te behalen is, die gooien ze dus echt niet weg.

Flyguy

Citaat van: Zeewier op 25/05/2013 | 15:06 uur
En de Britse Challenger 2?
Laat ik het zo zeggen:   :crazy:

Er is een reden voor dat we in Leo2's reden.  ;)

Zeewier

Citaat van: Tanker op 25/05/2013 | 10:32 uur
Eens, niet doen. Duitsers kunnen tanks en andere machines bouwen van kwaliteit. Moeten die Fransen ver van weg blijven!
Ik ben niet thuis in tanks. Is de LeClerc tank echt zo slecht of is hier sprake van vooroordelen op basis van historie?
En de Britse Challenger 2?

Tanker

Citaat van: jurrien visser op 25/05/2013 | 00:20 uur
Krijgen we hier niet een gevalletje van laten we van een Franse auto een Duitser maken?
Eens, niet doen. Duitsers kunnen tanks en andere machines bouwen van kwaliteit. Moeten die Fransen ver van weg blijven!

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 25/05/2013 | 00:20 uur
Krijgen we hier niet een gevalletje van laten we van een Franse auto een Duitser maken?
Nu gaan ze van een duitser een fransman maken...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 23/05/2013 | 15:02 uur
Hoewel schaalvergroting lang niet altijd goed uitpakt...zegt mijn eerste gevoel...doen. Zou wel kunnen bijdragen tot grotere EUropese standaardisatie in de toekomst.

Krijgen we hier niet een gevalletje van laten we van een Franse auto een Duitser maken?

IPA NG

Wij de weldenkende burgers willen helemaal geen standaardisatie en integratie, Elzenga.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Hoewel schaalvergroting lang niet altijd goed uitpakt...zegt mijn eerste gevoel...doen. Zou wel kunnen bijdragen tot grotere EUropese standaardisatie in de toekomst.

Tanker

'Franse tankfabrikant aast op Duitse rivaal'

Het Franse staatsdefensieconcern Nexter, fabrikant van onder meer de Leclerc-gevechtstank, wil fuseren met zijn Duitse branchegenoot Krauss-Maffei Wegmann (KMW).

Dat meldde de zakenkrant Handelsblatt donderdag op basis van ingewijden.

KMW bouwt samen met Rheinmetall de Leopard-tank en het pantserrupsvoertuig Puma. Volgens Handelsblatt is al overleg geweest tussen de Franse en Duitse ministers van Defensie over een mogelijke fusie.

Nexter maakt onder meer ook artilleriestukken, munitie, optische systemen, afweergeschut en gevechtsvoertuigen voor de infanterie. KMW levert onder meer ook het pantservoertuig Boxer, de gemechaniseerde PzH 2000 pantserhouwitser en bruggenleggers.

www.nu.nl 23-05-2013