Third Damen Stan Patrol 4207 for the Mexican Navy

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 24/05/2013 | 19:41 uur

Flyguy

#20
Citaat van: Kapitein Rob op 25/05/2013 | 14:30 uur
De Holland doet het nu ook zonder heli. CHLND reageerde op een tweet mijnerzijds hierover dat ze veel doen in samenwerking met de vast in de west gestationeerde KW-helicopter. Het nadeel van geen heli aan boord mag je wat mij betreft wegstrepen tegen het voordeel van meerdere van deze schepen voor de prijs van 1 OPV, de 30 knopen die ze halen en de veel lagere exploitatiekosten.
Een eigen heli is altijd een voordeel, maar idd niet noodzakelijk. 3 extra cutters zijn gemakkelijk onder te brengen bij de KWCARIB, dus waarom niet. Nemen we dan afscheid van het stationsschip-in-de-west principe?

Citaat van: IPA NG op 25/05/2013 | 14:32 uur
En wat moeten we met lange afstands patrouilles daar?
Zorgen dat er geen coke de VS in komt? Couldn't care less.
Volgens mij beschermen we ook de grenzen van het koninkrijk der Nederlanden...

Lex

Citaat van: ARM-WAP op 25/05/2013 | 14:40 uur
De Amerikanen hebben daarvoor eigelijk niemand nodig.
Die patrouilleren heel de Caraiben door met hun (uit de kluiten gewassen) cutters en aircraft.
Dat valt nog te bezien, gelet op dit artikel.

ARM-WAP

#18
Citaat van: IPA NG op 25/05/2013 | 14:32 uur
En wat moeten we met lange afstands patrouilles daar?
Zorgen dat er geen coke de VS in komt? Couldn't care less.
De Amerikanen hebben daarvoor eigelijk niemand nodig.
Die patrouilleren heel de Caraiben door met hun (uit de kluiten gewassen) cutters en aircraft.

IPA NG

En wat moeten we met lange afstands patrouilles daar?
Zorgen dat er geen coke de VS in komt? Couldn't care less.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

#16
Citaat van: Flyguy op 25/05/2013 | 14:25 uur
Véél minder natuurlijk. Enige nadeel is dat ze natuurlijk geen heli hebben, wel een RHIB met dok, maar daar hadden we natuurlijk ook MPA's voor kunnen gebruiken.

De Holland doet het nu ook zonder heli. CHLND reageerde op een tweet mijnerzijds hierover dat ze veel doen in samenwerking met de vast in de west gestationeerde KW-helicopter. Het nadeel van geen heli aan boord mag je wat mij betreft wegstrepen tegen het voordeel van meerdere van deze schepen voor de prijs van 1 OPV, de 30 knopen die ze halen en de veel lagere exploitatiekosten.

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 25/05/2013 | 14:22 uur
Wat kost zo'n vaartuig? Kan me voorstellen dat ik liever bv. 3 van deze apparaten in de west had rondvaren dan 1 OPV.....

Voor de duidelijkheid: naast de 3 cutters.
Véél minder natuurlijk. Enige nadeel is dat ze natuurlijk geen heli hebben, wel een RHIB met dok, maar daar hadden we natuurlijk ook MPA's voor kunnen gebruiken, of de helo van een stationsschip.

Ace1

Citaat van: IPA NG op 25/05/2013 | 14:19 uur
Weet ik, daarom stelde ik voor zulke landen een bewapende versie voor.

Dat is geen probleem heb wel eens een artist Impersion gezien van een Stan Patrol 5009 Bijlboeg waarop een 30 mm Oto Melara kanon stond en daar achter de tetral launcher met 4 Mistrals.

KapiteinRob

Wat kost zo'n vaartuig? Kan me voorstellen dat ik liever bv. 3 van deze apparaten in de west had rondvaren dan 1 OPV.....

Voor de duidelijkheid: naast de 3 cutters.

IPA NG

Weet ik, daarom stelde ik voor zulke landen een bewapende versie voor.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1


IPA NG

Citaat van: Dennis123 op 25/05/2013 | 00:37 uur
Alles kan... Maar waarom?
Voor zulke taken zal je zo'n schip nooit gebruiken, dus wat moet je met die dure dingen daar op dan?


Taiwan heeft hier bijvoorbeeld de Super Dvora voor gebruikt.
Voor een land als Albanië zou zoiets niet verkeerd zijn.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 25/05/2013 | 09:48 uur
Dat denk ik ook... China zegt boe... en hier ligt de politiek met de pootjes omhoog.

Joep Van den Nieuwenhuyzen weet daar alles van.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 25/05/2013 | 08:04 uur
Taiwan? Vergeet het maar.  :angel:

Dat denk ik ook... China zegt boe... en hier ligt de politiek met de pootjes omhoog.

Flyguy

Citaat van: Zeewier op 25/05/2013 | 00:51 uur
Ben ik met je eens hoor. De Stan Patrol is een concurrerende boot met lage winstmarge. Mexico is wel een economisch sterk groeiend land, het is dus goed daar nu naamsbekendheid te genieten.

En verder is het wachten op de SIGMA klapper uit Indonesië of Vietnam. Landen met een oud vlootbestand. En verder had ik in gedachte die stokoude LPD's van Taiwan in de gaten te houden. En de Filipijnen hebben ook een sterk verouderde vloot.
Taiwan? Vergeet het maar.  :angel:

Zeewier

#6
Citaat van: jurrien visser op 25/05/2013 | 00:07 uur
Veel positieve berichten de laatste tijd al zou ik ook graag meer in het oog springende orders zien als de verkoop van (nieuw) fregatten, LPD's en JSS-en.

Geduld en lange adem is in verkoop een schone zaak.
Ben ik met je eens hoor. De Stan Patrol is een concurrerende boot met lage winstmarge. Mexico is wel een economisch sterk groeiend land, het is dus goed daar nu naamsbekendheid te genieten.

En verder is het wachten op de SIGMA klapper uit Indonesië of Vietnam. Landen met een oud vlootbestand. En verder had ik in gedachte die stokoude LPD's van Taiwan in de gaten te houden. En de Filipijnen hebben ook een sterk verouderde vloot.