Third Damen Stan Patrol 4207 for the Mexican Navy

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 24/05/2013 | 19:41 uur

IPA NG

Citaat van: Ace1 op 26/05/2013 | 01:33 uur
Elzenga je heb geen raketsysteem nodig om de motoren van de go-fasts uit te schakelen daar zorgt de  Kongsberg Sea Protector  wel voor.
Jammer dat je niet open staat voor de  XSR Interceptor dit is ook een multifunctioneel vaartuig  en Made in Europe geldt ook voor wapens en sensoren.  Wees eerlijk welk vaartuig in zijn klasse kan subs bestrijden?

Om eerlijk te zijn is dat concept met de sonar en torpedo's wel het grote model (kijk naar de hoeveelheid stoelen). Die uit het filmpje is veel kleiner, dus de grote past niet op een Stan Patrol/OPV/Fregat ben ik bang.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Harald op 26/05/2013 | 11:42 uur
Zo'n interceptor is zeer snel, maar als "bij-boot" voor een fregat zou mijn inziens een CB90 beter passen. en met z'n snelheid van 74 km/uur snelgenoeg en er kan een verscheidenheid van bewapening meegenomen worden. Tevens goed voor SF missie's

CB90 :
Length: 15.9 m (52') Overall, 14.9 (48') Waterline
Beam: 3.8 m (12'6")
Draught: 0.8 m (2'8")
Propulsion: 2 x 625 bhp Scania DSI14 V8 Diesel; 2 x Kamewa FF water jets
Speed: 40 knots (74 km/h)
Range: 240 nmi (440 km) at 20 knots (37 km/h)
Complement: 3 (two officers and one engineer)
Up to 21 amphibious troops with full equipment
Armament: 3 × Browning M2HB machine guns, 1 × Mk 19 grenade launcher, 4 naval mines or 6 depth charges

De CB90 is vaak net een maatje te groot en te zwaar...daarom lijkt mij een verkleinde versie de betere keuze. Die zou dan ook passen op de Stan Patrols...

Harald

Citaat van: Elzenga op 26/05/2013 | 10:06 uur
De interceptor lijkt me een zeer geschikt vaartuig voor kustverdediging....maar als "bij-boot" voor zeg een fregat of JLOS of patrouillevaartuig vind ik hem teveel toegespitst op snelheid. Terwijl de vraag is of je die snelheid op het water wilt hebben of in de lucht. De komst van maritieme U(C)AVs speelt daar denk ik ook een rol bij. 

Zo'n interceptor is zeer snel, maar als "bij-boot" voor een fregat zou mijn inziens een CB90 beter passen. en met z'n snelheid van 74 km/uur snelgenoeg en er kan een verscheidenheid van bewapening meegenomen worden. Tevens goed voor SF missie's

CB90 :
Length: 15.9 m (52') Overall, 14.9 (48') Waterline
Beam: 3.8 m (12'6")
Draught: 0.8 m (2'8")
Propulsion: 2 x 625 bhp Scania DSI14 V8 Diesel; 2 x Kamewa FF water jets
Speed: 40 knots (74 km/h)
Range: 240 nmi (440 km) at 20 knots (37 km/h)
Complement: 3 (two officers and one engineer)
Up to 21 amphibious troops with full equipment
Armament: 3 × Browning M2HB machine guns, 1 × Mk 19 grenade launcher, 4 naval mines or 6 depth charges

Ace1

Citaat van: Strata op 26/05/2013 | 02:37 uur
Jawel hoor  ;D
http://www.damen.com/markets/interceptors
http://www.tridenteconsultoria.com.br/html_ing/modules/mastop_publish/?tac=Damen_Interceptors


De Damen interceptor 1102 (de meeste vaartuigen minder dan 12/13m kunnen dacht ik ook gewoon in de slipway van de OPV's

Maar zo'n scheepje met sonar en torpedo's lijkt me voor een sub wel een lastige tegenstander, ideal voor de littorals.

Strata ik heb de interceptor 2004 en de interceptor 2606 alleen nog maar als concept gezien en nog niet zien varen, pas als ik deze heb zien varen neem ik ze mee.

Ik ben het met je eens dan dat De Damen interceptor 1102 in de slibway past van de OPV´s maar ze hebben geen dak en kunnen 
daardoor niet zo goed gebruikt worden als een XSR interceptor

Elzenga

#46
Citaat van: Ace1 op 26/05/2013 | 01:33 uur
Elzenga je heb geen raketsysteem nodig om de motoren van de go-fasts uit te schakelen daar zorgt de  Kongsberg Sea Protector  wel voor.
Jammer dat je niet open staat voor de  XSR Interceptor dit is ook een multifunctioneel vaartuig  en Made in Europe geldt ook voor wapens en sensoren.  Wees eerlijk welk vaartuig in zijn klasse kan subs bestrijden?
Met een Kongsberg Sea Protector schiet je een go-fast aan flarden...schakel je niet primair de motor uit. Het is maar wat je verkiest.

De interceptor lijkt me een zeer geschikt vaartuig voor kustverdediging....maar als "bij-boot" voor zeg een fregat of JLOS of patrouillevaartuig vind ik hem teveel toegespitst op snelheid. Terwijl de vraag is of je die snelheid op het water wilt hebben of in de lucht. De komst van maritieme U(C)AVs speelt daar denk ik ook een rol bij. 

StrataNL

#45
Citaat van: Ace1 op 26/05/2013 | 01:38 uur
"..."en kan niet langer dan 15 meter geleverd worden.

Jawel hoor  ;D
http://www.damen.com/markets/interceptors
http://www.tridenteconsultoria.com.br/html_ing/modules/mastop_publish/?tac=Damen_Interceptors


De Damen interceptor 1102 (de meeste vaartuigen minder dan 12/13m kunnen dacht ik ook gewoon in de slipway van de OPV's

Maar zo'n scheepje met sonar en torpedo's lijkt me voor een sub wel een lastige tegenstander, ideal voor de littorals.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: IPA NG op 25/05/2013 | 21:52 uur
Maar die heeft geen 'punch'.

De Brimstone of Hellfire zou wel kunnen maar een echte, lichte ASM lijkt mij ideaal.
4 op de Stan Patrol en 2 op zo'n ding (Damen Interceptor lijkt mij een goed alternatief).

Even voor de duidelijkheid de Damen Interceptor heeft geen dak en kan niet langer dan 15 meter geleverd worden.




Ace1

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 21:19 uur
Inderdaad...maar of je dan een vaartuig nodig heeft dat 75 knopen haalt?!....ik zie meer in een multifunctioneel vaartuig als de Storebro SB90E (met dus ook een secundaire transport en amfibische capaciteit..en mogelijk nog wel meer).

En misschien eens nadenken over een klein raketsysteem..dat motoren van go-fasts kan uitschakelen..

Maar goed...ik vrees dat we offtopic gaan....  :angel:

Elzenga je heb geen raketsysteem nodig om de motoren van de go-fasts uit te schakelen daar zorgt de  Kongsberg Sea Protector  wel voor.
Jammer dat je niet open staat voor de  XSR Interceptor dit is ook een multifunctioneel vaartuig  en Made in Europe geldt ook voor wapens en sensoren.  Wees eerlijk welk vaartuig in zijn klasse kan subs bestrijden?

IPA NG

Citaat van: Ace1 op 25/05/2013 | 20:48 uur
Dat hoeft niet er kan ook de Thales LLW op

http://www.defenseindustrydaily.com/contract-kicks-off-production-for-thales-small-lmmfasgw-l-missiles-06829/

Maar die heeft geen 'punch'.

De Brimstone of Hellfire zou wel kunnen maar een echte, lichte ASM lijkt mij ideaal.
4 op de Stan Patrol en 2 op zo'n ding (Damen Interceptor lijkt mij een goed alternatief).

Iran zal jaloers zijn :big-smile:.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: tentara71 op 25/05/2013 | 19:41 uur
Is ook allemaal niet belangrijk. Wat belangrijk is, is dat je meer- of minstens gelijkwaardig bent aan de go-fasts van de smokkelaars.
Zolang je die kunt bijhouden/inhalen (die hebben ook last van de seastate) win je.
Inderdaad...maar of je dan een vaartuig nodig heeft dat 75 knopen haalt?!....ik zie meer in een multifunctioneel vaartuig als de Storebro SB90E (met dus ook een secundaire transport en amfibische capaciteit..en mogelijk nog wel meer).

En misschien eens nadenken over een klein raketsysteem..dat motoren van go-fasts kan uitschakelen..

Maar goed...ik vrees dat we offtopic gaan....  :angel:

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 25/05/2013 | 16:07 uur
Interessant. Ik ben ook vrijwilliger voor een vaste kruk naast de pontjesbrug.

Nog een derde persoon die positief is, Jurrien als je een kruk extra reseveer met koud bier dan kom ik zeker een keertje langs bij je.

Ace1


Ace1

Citaat van: tentara71 op 25/05/2013 | 19:41 uur
Is ook allemaal niet belangrijk. Wat belangrijk is, is dat je meer- of minstens gelijkwaardig bent aan de go-fasts van de smokkelaars.
Zolang je die kunt bijhouden/inhalen (die hebben ook last van de seastate) win je.

Eindelijk iemand die positief is


MasterChief1971

Citaat van: Ace1 op 25/05/2013 | 16:15 uur
Rob ik zeg ook niet dat het  realistisch is dat men bij seastate 3 of hoger deze topsnelheid gaat halen maar 30 knopen moet toch mogelijk zijn?

Is ook allemaal niet belangrijk. Wat belangrijk is, is dat je meer- of minstens gelijkwaardig bent aan de go-fasts van de smokkelaars.
Zolang je die kunt bijhouden/inhalen (die hebben ook last van de seastate) win je.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh