Colombia heads toward NATO membership

Gestart door dudge, 03/06/2013 | 15:37 uur

IPA NG

Slecht idee. Als half de wereld in een bondgenootschap zit is het slechts wachten tot de boel barst.
Nu al is de NAVO te groot, met allerlei apenlanden erbij.

Dat en de 'responsibilty to invade protect doctrine maakt mij steeds grotere voorstander van uittreden uit dit eens zo nobele bondgenootschap.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

DvdW

Citaat van: Flyguy op 03/06/2013 | 18:06 uur
Na GB dé bondgenoot van de VS. Helemaal in Zuid-Amerika.
Dan heb ik niets gezegd  :big-smile:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Hyperion

Ach, mocht er ooit wat op de eilanden gebeuren. Hulp is vlakbij!

Ik juich het toe!

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 03/06/2013 | 17:56 uur
Ze hebben het ook al met Georgië geprobeerd...en Columbia is 1 van de trouwste bondgenoten van de Amerikanen in Zuid-Amerika.
Na GB dé bondgenoot van de VS. Helemaal in Zuid-Amerika.

Elzenga

Citaat van: DvdW op 03/06/2013 | 15:51 uur
Denk niet dat Amerika Colombia als 1e in gedachte had  :P
Ze hebben het ook al met Georgië geprobeerd...en Columbia is 1 van de trouwste bondgenoten van de Amerikanen in Zuid-Amerika.

Zeewier


dudge

Citaat van: Elzenga op 03/06/2013 | 15:47 uur
en het is al 1 april geweest. Ik hoop dat dit bericht niet klopt...al is Amerika al wel wat langer voorstander om de NAVO op wereldniveau uit te gaan bouwen...

Misschien dat 1 April in Zuid-Amerika in Juni valt?

Er zijn buiten Europa maar twee landen welke ik nog bij de NATO zou verwelkomen, en dat zijn Australië en Nieuw-Zeeland.
Het uitbreiden van de NATO naar Zuid-Amerika betekend wel dat o.a. de Nederlandse Koninkrijksdelen en de Falklands er ook onder gaan vallen....

DvdW

Citaat van: Elzenga op 03/06/2013 | 15:47 uur
en het is al 1 april geweest. Ik hoop dat dit bericht niet klopt...al is Amerika al wel wat langer voorstander om de NAVO op wereldniveau uit te gaan bouwen...
Denk niet dat Amerika Colombia als 1e in gedachte had  :P
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 03/06/2013 | 15:38 uur
Dat zou een fundamentele shift zijn.
Erg vreemd bericht dit.
en het is al 1 april geweest. Ik hoop dat dit bericht niet klopt...al is Amerika al wel wat langer voorstander om de NAVO op wereldniveau uit te gaan bouwen...

dudge

Dat zou een fundamentele shift zijn.
Erg vreemd bericht dit.

dudge

Colombia heads toward NATO membership
by Staff Writers
Bogota (AFP) June 1, 2013

Colombia's defense ministry later this month will sign a cooperation agreement with NATO, in hopes of joining the international military alliance, President Juan Manuel Santos said Saturday.

"In June, NATO will sign an agreement with the Colombian government, with the Defense Ministry, to start a process of rapprochement and cooperation, with an eye toward also joining that organization," Santos said at a military promotion ceremony.

Santos said the army could become an international player if his government can bring off a peace deal as it is trying to do, with the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC). It is Latin America's longest-running insurgency.

"If we can achieve peace, the army will be in a place where it will be able to distinguish itself internationally as well. We are already doing it on many fronts," he said.

The more than four-decade conflict that has left 600,000 people dead and 15,000 missing.

http://www.spacewar.com/reports/Colombia_heads_toward_NATO_membership_999.html