Vrouwelijke officier

Gestart door susieaardbei, 25/06/2013 | 20:11 uur

susieaardbei

Citaat van: artos93 op 11/08/2013 | 20:00 uur
De grootste fout die ik denk dat er gemaakt wordt, is dat wanneer militairen klaar zijn met hun opleiding meteen alles te weten.
Heb respect voor je manschappen en zeker die al veel meer ervaring hebben, dan dat jij hebt!

Ze hebben het fatsoen naar je te luisteren, maar dat ligt aan jezelf hoe jij dit op een groep overbrengt!

Ik mag as woensdag opkomen! Doe je best en laat het over je heen komen, je wordt getraind om goed te functioneren!


Ben ik het helemaal mee eens!
Heel veel succes, en ben benieuwd hoe je het vindt. Laat het anders maar weten! ;)

artos93

De grootste fout die ik denk dat er gemaakt wordt, is dat wanneer militairen klaar zijn met hun opleiding meteen alles te weten.
Heb respect voor je manschappen en zeker die al veel meer ervaring hebben, dan dat jij hebt!

Ze hebben het fatsoen naar je te luisteren, maar dat ligt aan jezelf hoe jij dit op een groep overbrengt!

Ik mag as woensdag opkomen! Doe je best en laat het over je heen komen, je wordt getraind om goed te functioneren!

onderofficier

Citaat van: susieaardbei op 25/06/2013 | 23:45 uur
Wat ik wel denk, en ik kan me hierin vergissen  is dat als je nog erg jong bent en dan officier wordt en tegenover Militairen staat met al veel ervaringen ze misschien denken, van ja het zal allemaal wel, dat jonge broekie heeft ons niks te vertellen. Hebben jullie hier ervaring in of niet? Hierdoor heb ik ook voornamelijk mijn keuze op gebasseerd om eerst een universitaire studie te gaan doen en daarna pas naar de KMA te gaan.

Dat wordt ook door mensen die onderofficier willen worden gedacht.

Maar dit kan je toch ook overkomen in de burgermaatschappij.  Daar kan je ook aangenomen worden als leidinggevende bij mensen die veel ervaring hebben.  Die kunnen ook denken "dat broekie heeft ons niets te vertellen".  Geen verschil met defensie.

Je doet als je het lange model KMA een wetenschappelijke opleiding dan ben je ook weer 4 jaar verder voordat je voor de troepen staat.

Natuurlijk zijn er manschappen en onderofficieren die  batons/medailles tellen en denken dat je pas mee telt als je er een paar hebt; dat zegt heel veel over deze personen. 
En het is heel simpel;  het aantal batons/medailles telt niet maar wat men op de schouders heeft.   Natuurlijk kan je als beginneling dingen van hen leren maar uiteindelijk ben jij de verantwoordelijke.  Maar je moet er voor zorgen dat zij niet gaan bepalen wat er gebeurt.   
Maar dit geldt ook als je besluit eerst nog een universitaire opleiding gaat doen. Je bent en blijft de eerste jaren dat onervaren persoon.

Die lui met de vele batons vergeten vaak dat de militairen (en burgers) die in Nederland blijven er voor zorgen (24/7) dat zij hun uitzending kunnen draaien.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

susieaardbei

Citaat van: Oorlogsvis op 26/06/2013 | 11:55 uur
Als je er goed uitziet en een beetje slim bent kan je beter in de burgermaatschappij een baan zoeken, studie is in iedergeval altijd goed !


Als ik naar de KMA ga, hoop ik toch echt wat te bereiken door hard werken, en niet door mijn uiterlijk. En net zoals de anderen al zeggen het is de 'echte' wereld. Als ik op uiterlijk beoordeeld zou worden zou ik het niet eens meer leuk voor vinden. Ik wil er hard voor werken, om zo te proberen de top te halen

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 26/06/2013 | 13:16 uur
een mooie vrouw zal altijd een baan sneller krijgen dan een lelijke dikkerd met een bril......

Keep on dreaming. Wij hebben het over de "echte" wereld.


DvdW

#13
Citaat van: Oorlogsvis op 26/06/2013 | 13:16 uur
uiterlijk is het belangrijkste wat er is....zeer onderschat....een mooie vrouw zal altijd een baan sneller krijgen dan een lelijke dikkerd met een bril......Ik ken het verhaal van een sollicitante aan wie ze vragen of ze kan typen...ze zegt nee...en krijgt als antwoord ; "dan leren we je dat wel",.......... ;D
Lache joh, echt stoer  >:(
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 26/06/2013 | 12:25 uur
Dit is echt een negatieve en vrouwonvriendelijk advies/idee.

In mijn wereld is uiterlijk volstrekt onbelangrijk voor welke functie dan ook.  Het gaat er om wat je kan en nog belangrijker wat je wil.
uiterlijk is het belangrijkste wat er is....zeer onderschat....een mooie vrouw zal altijd een baan sneller krijgen dan een lelijke dikkerd met een bril......Ik ken het verhaal van een sollicitante aan wie ze vragen of ze kan typen...ze zegt nee...en krijgt als antwoord ; "dan leren we je dat wel",.......... ;D

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 26/06/2013 | 11:55 uur
Als je er goed uitziet en een beetje slim bent

Dit is echt een negatieve en vrouwonvriendelijk advies/idee.

In mijn wereld is uiterlijk volstrekt onbelangrijk voor welke functie dan ook.  Het gaat er om wat je kan en nog belangrijker wat je wil.

Oorlogsvis

Als je er goed uitziet en een beetje slim bent kan je beter in de burgermaatschappij een baan zoeken, studie is in iedergeval altijd goed !

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 26/06/2013 | 00:03 uur
Het zal je niet ontgaan zijn dat Defensie in moelijke tijden zit en dit ook nog wel zal blijven. Ik zou daarom eerst de studie oppakken en daarna weer de afweging maken naar Defensie te gaan.

Goed advies.

Ros

Citaat van: susieaardbei op 25/06/2013 | 23:45 uur
Hierdoor heb ik ook voornamelijk mijn keuze op gebasseerd om eerst een universitaire studie te gaan doen en daarna pas naar de KMA te gaan.

Het zal je niet ontgaan zijn dat Defensie in moelijke tijden zit en dit ook nog wel zal blijven. Ik zou daarom eerst de studie oppakken en daarna weer de afweging maken naar Defensie te gaan.

BadMuts

Citaat van: susieaardbei op 25/06/2013 | 23:45 uur
Wat ik wel denk, en ik kan me hierin vergissen  is dat als je nog erg jong bent en dan officier wordt en tegenover Militairen staat met al veel ervaringen ze misschien denken, van ja het zal allemaal wel, dat jonge broekie heeft ons niks te vertellen. Hebben jullie hier ervaring in of niet? Hierdoor heb ik ook voornamelijk mijn keuze op gebasseerd om eerst een universitaire studie te gaan doen en daarna pas naar de KMA te gaan.

Uiteindelijk heb je de rang en moeten ze wel naar je luisteren.
Het is dan aan jezelf hoe sterk jij in je schoenen staat, maar ook hoe jij je opstelt tegenover de mannen, wat bepaald hoe of ze tegen jou doen.

Verstandig is het sowieso om eerst een universitaire studie te doen. Mocht je dan ooit Defensie uit gaan/moeten, dan heb je wel een backup om op terug te vallen! ;)

yelloow

Ik ben nu een tijdje bezig na het KIM gedaan te hebben. Moet zeggen dat het volledig van jou afhankt, zowel in kunde als je persoonlijkheid. Voornamelijk moet je je er niet druk om maken, altijd jezelf blijven en je stinkende best doen. Dan komt het allemaal goed.

susieaardbei

Wat ik wel denk, en ik kan me hierin vergissen  is dat als je nog erg jong bent en dan officier wordt en tegenover Militairen staat met al veel ervaringen ze misschien denken, van ja het zal allemaal wel, dat jonge broekie heeft ons niks te vertellen. Hebben jullie hier ervaring in of niet? Hierdoor heb ik ook voornamelijk mijn keuze op gebasseerd om eerst een universitaire studie te gaan doen en daarna pas naar de KMA te gaan.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: yelloow op 25/06/2013 | 23:28 uur
Onzin, respect is voor iedereen.

Exact. respect heb je en kan je hooguit verliezen.