Bezuinigingen op mij invloed als toekomstige O.O Grondverdediging?

Gestart door alex93, 27/06/2013 | 21:04 uur

onderofficier

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:30 uur
Ja ok dat is mijn manier om het aan te pakken. Maar ik bedoel als je verpleegkundige of bedrijfautotechnicus hebt geleerd in defensie. Dan lijkt het me een raar idee als je daarmee niks kan in de burgermaatrschappij. Maar goed dat zal dan wel dan:P


Men leert dit niet meer bij defensie.  
Men moet al geleerd hebben als (jouw voorbeelden) verpleegkundige of bedrijfsautotechnicus.  Ervaring dat doen ze wel op. Maar dat doen ze in andere bedrijven ook.  Misschien doet een verpleegkundige wel minder ervaring op bij defensie dan elders.

edit: de verpleegkundige van defensie lopen bij burgerziekenhuizen om de zoveel maanden om hun BIG registratie te behouden aangezien zij bij defensie veel handelingen nauwelijks of niet doen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.


A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:35 uur
Je geeft ook geen onderbouwing van mijn vraag. Maar ik bedoel als je verpleegkundige of bedrijfautotechnicus hebt geleerd in defensie. Dan lijkt het me een raar idee als je daarmee niks kan in de burgermaatrschappi Leg dat eens uit dan. Waarom zou je geen toekomst hebben in de burgermaatschappij.?

"Defensie geeft voldoende mogelijkheden om een relevant vak te leren", je eigen woorden. Niet dus.

Ja, als verpleegkundige oid wel, maar dat zijn maar een handjevol personen... Die vlieger gaat maar voor een paar procent op.

jeanbart

Je geeft ook geen onderbouwing van mijn vraag. Maar ik bedoel als je verpleegkundige of bedrijfautotechnicus hebt geleerd in defensie. Dan lijkt het me een raar idee als je daarmee niks kan in de burgermaatrschappi Leg dat eens uit dan. Waarom zou je geen toekomst hebben in de burgermaatschappij.?

A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:30 uur
Ja ok dat is mijn manier om het aan te pakken. Maar ik bedoel als je verpleegkundige of bedrijfautotechnicus hebt geleerd in defensie. Dan lijkt het me een raar idee als je daarmee niks kan in de burgermaatrschappij. Maar goed dat zal dan wel dan:P


Derhalve snijdt jouw eerdere opmerking geen hout.

jeanbart

Ja ok dat is mijn manier om het aan te pakken. Maar ik bedoel als je verpleegkundige of bedrijfautotechnicus hebt geleerd in defensie. Dan lijkt het me een raar idee als je daarmee niks kan in de burgermaatrschappij. Maar goed dat zal dan wel dan:P

A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:21 uur
Beveiliging misschien? En trouwens ik ga naast mijn baan wel een thuisstudie volgen. Maar het lijkt mij dat als je als GRV of OGRV wel genoeg ervaring en kennis leert en dat ook kan tonen als je eruit komt om iets te kunnen betekenen binnen de burgermaatschappij. En waarom denk jij van niet? Leg dat eens uit misschien is het dan wel duidelijker?

Laten we beginnen met die thuisstudie, dat doe je en bekostig je zelf, dat gaat buiten defensie om. Defensie faciliteert alleen opleidingen die direct met je vakgebied te maken hebben, over het algemeen weinig nuttigs voor in de burgermaatschappij dus.

jeanbart

Beveiliging misschien? En trouwens ik ga naast mijn baan wel een thuisstudie volgen. Maar het lijkt mij dat als je als GRV of OGRV wel genoeg ervaring en kennis leert en dat ook kan tonen als je eruit komt om iets te kunnen betekenen binnen de burgermaatschappij. En waarom denk jij van niet? Leg dat eens uit misschien is het dan wel duidelijker?

A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:08 uur
Je wilt dus zeggen dat je straks na de militaire dienst als bijvoorbeeld verpleegkundige niet aan de bak komt in de burgermaatschappij? Dat zou ik wel raar vinden.

Jij zegt dat defensie voldoende mogelijkheden biedt om een vak te leren. Hoe ga jij een relevant vak leren met je ogvr?

jeanbart

Je wilt dus zeggen dat je straks na de militaire dienst als bijvoorbeeld verpleegkundige niet aan de bak komt in de burgermaatschappij? Dat zou ik wel raar vinden.

A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 22:03 uur
Bijvoorbeeld als je verpleegkunde hebt geleerd. Daarmee kan je terug de burgermaatschappij in. Of bijvoorbeeld Bedrijfsautotechniek.

Goed verhaal. Echter ga jij een hele andere richting op, derhalve ga jij geen enkele van die papieren halen.

jeanbart

Bijvoorbeeld als je verpleegkunde hebt geleerd. Daarmee kan je terug de burgermaatschappij in. Of bijvoorbeeld Bedrijfsautotechniek.

A.J.

Citaat van: jeanbart op 22/07/2013 | 21:52 uur
Wat een onzin de defensie geeft genoeg mogelijkheden om een vak te leren, die je ook gemakkelijk kunt gebruiken om terug te keren in de burgermaatschappij.

En op welke kennis baseer je dat? Maare blijf het vooral geloven.

jeanbart

Citaat van: mikemans op 30/06/2013 | 20:29 uur
Nee, een normaal bedrijf bezuinigd niet totdat het niet meer bestaat terwijl de klantvraag bergen hoog ligt.

Met ervaring in een courant normaal vak lig je beter op de arbeidsmarkt dan met ervaring in een verder niet bestaand vakgebied binnen defensie. Defensie houdt binnenkort op te bestaan dus je pijlen daar op zetten zou dom zijn.


niet waar

Wat een onzin de defensie geeft genoeg mogelijkheden om een vak te leren, die je ook gemakkelijk kunt gebruiken om terug te keren in de burgermaatschappij.

onderofficier

Citaat van: mikemans op 28/06/2013 | 01:16 uur
, lijkt het mij vestandig om een andere werkgever te kiezen. zelfs een horeca zomerbaan levert meer salaris en zekerheid op.

Vakantiebaantje moeilijk te vinden 

AMSTERDAM -
Driekwart van de jongeren is van plan deze zomer te gaan werken, maar meer dan de helft (59 procent) kan geen vakantiebaantje vinden. Dit blijkt uit het woensdag gepubliceerde jaarlijkse vakantiewerkonderzoek van FNV Jong.
http://www.telegraaf.nl/overgeld/21719886/__Lastig_aan_vakantiebaan__.html
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.