terug naar defensie

Gestart door MichelvH90, 25/07/2013 | 07:12 uur

onderofficier

Citaat van: MichelvH90 op 26/07/2013 | 15:45 uur
Ben ik met je eens Rob, maar gezien het feit dat als ik deze keuze nooit had gemaakt ik wel gewoon mijn contract had kunnen uitzitten zie ik geen reden waarom ze me op de bezuinigingen niet zullen terug plaatsen. Ik ben nog steeds gecertificeerd in het geen wat ik deed en direct inzetbaar.
Misschien omdat er al een ander op je stoel zit / je stoel is geschrapt......
Er moet een reden zijn waarom je voor je contract weg kon.

Hou er rekening mee dat je gewoon een PO en GO moet doen. Ook wordt er opnieuw een onderzoek bij de MIVD gestart. 
Verschillende terugkerende zijn afgekeurd.  Ik zeg niet dat jij wordt afgekeurd maar je moet er wel rekening mee houden dat dit tot de mogelijkheid behoort.

Het wel of niet volgen van de AMO en/of FO is ook niet aan jou.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

MichelvH90

Ben ik met je eens Rob, maar gezien het feit dat als ik deze keuze nooit had gemaakt ik wel gewoon mijn contract had kunnen uitzitten zie ik geen reden waarom ze me op de bezuinigingen niet zullen terug plaatsen. Ik ben nog steeds gecertificeerd in het geen wat ik deed en direct inzetbaar.

Defensie kennende zullen er volgend jaar weer heel veel vacatures open komen te staan omdat ze dan ineens een nieuwe isaf zullen starten. In dat kader kunnen ze mij ook zien als; geen 6000 mensen opnieuw werven, maar 5999 (ja ik ben erg positief ingesteld). Dit zou hun voor 1 persoon toch een hele AMO en FO kunnen schelen.

Toch bedankt voor je reactie, maar het weerhoud mij er niet van om toch dit door te gaan zetten.

Groet,

Michel

onderofficier

#4
Als iemand aan de gestelde voorwaarden voldoet, bijv. de maximale leeftijd, bij de vacatures is iedereen vrij om te solliciteren ongeacht deze vrijwillig heeft ontslag genomen of bij einde dienstverband.

De vacatures zijn/worden niet gesloten omdat er 6000 personen uit moeten.  Dus het cijfermatige klopt niet omdat er bepaalde functie-gebieden zijn waar nog een schreeuwend te kort aan is.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Even cijfermatig: Ervan uitgaande dat het vrijwillig met ontslag gaan van betrokkene van invloed was op het totaal van 6000 man die eruit geschopt (gaan) worden mag ik hopen dat eventuele heraanname van betrokkene niet betekent dat er een ander alsnog over het hek gekieperd wordt.

Oftewel wanneer, wellicht simplistisch gesteld, als gevolg van het verlaten van defensie door topicstarter nu "nog maar 5999 collega's een ontslagbrief krijgen" zou heraanname niet mijn keuze zijn.

Graymarcello

Geef je weinig kans, nu met deze mega bezuinigingen. Of je moet een kunstje kunnen waar ze echt niemand anders voor hebben.

MichelvH90

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu sinds 2 maanden niet meer werkzaam bij defensie maar ik wil nu heel graag. Ik heb niet de juiste keuze gemaakt en er ter kort over nagedacht met het resultaat dat ik heel graag terug wil.

Heeft iemand tips of suggesties of zelfs informatie over hoe ik dit kan doen?

Bij voorbaat dank!

Michel