Soldaat Genie/ Korp Monteur wielvoertuigen.

Gestart door AJWonnink, 06/08/2013 | 13:43 uur

AJWonnink

Beste, ik bedoelde ook voor de gewone, niet de LMB.

Maar had u nog informatie betreft cluster 1 wat dat precies inhoudt?

Mvg

Diesel

Ohja, je hebt ook nog vacature voor monteur wielvoertuigen luchtmobiel... dit is dan natuurlijk cluster 4!
Je gaat dan eerst de AMOL doen om de rode baret te halen.

Voor de gewone monteur wielvoertuigen is het wel cluster 1.

AJWonnink


Diesel

Monteur wielvoertuigen is cluster 1
Genie is cluster 3.

Voor wielvoertuigen ga je na de AMO richting Soesterberg voor de technische opleiding. Weet niet precies welke cursus je dan krijgt, maar kan iets zijn van BAT of algemene sleutelcursus. Daarna kun je nog speciale cursus voor MB onderhoud, of bijvoorbeeld 4 tonner.

Voor Genie ligt het eraan welke kant je op gaat (CBRN, Constructie, Pantsergenie), en afhankelijk daarvan krijg je opleiding in Vught. Meestal eerste Algemene Genieopleiding, en daarna nog specifiek voor bv pantser, cbrn etc.

AJWonnink

Beste, over een paar weken heb ik mijn MBO2 diploma AT. en dan wil ik toch op een technische functie binnen de landmacht solliciteren wanneer deze nog openstaan.

De functies van voorkeur gaan naar Korp monteur wielvoertuigen en Soldaat Genie. Beide hebben mbo2 met techniek nodig.

Mijn vraag is of iemand hier weet onder welke cluster deze vallen, en of iemand mijn ook informatie kan geven betreft de functieopleiding.

Alvast bedankt!