Embleem

Gestart door KLuLB, 08/08/2013 | 13:34 uur

Enforcer

Citaat van: Ros op 08/08/2013 | 15:05 uur

Dus: het bovenste plaatje voor iedereen tot en met adjudant en de onderste vanaf luitenant.

Volgens mij is dit incorrect. Ik meen dat een adjudant met de volledige lauwerkrans rondloopt.

KLuLB

Hallo DvdW,

Bedankt, dit is wat ik wou weten. Heb Wikipedia waarschijnlijk over het hoofd gezien.

@Ros, jij ook bedankt voor de gedane moeite.

Deze topic kan gesloten worden.


Mvg KluLB

Ros

Citaat van: KLuLB op 08/08/2013 | 14:43 uur
Hallo Ros,

Ik doe het even anders zet er wel twee plaatjes bij. Is mijjn vraag welke rang hoort hierbij.


Mvg KluLB

Door middel van de lauwerkrans wordt er onderscheid gemaakt tussen rangen en standen halve lauwerkrans: manschappen en onderofficieren, volledige lauwerkrans: officieren

Dus: het bovenste plaatje voor iedereen tot en met adjudant en de onderste vanaf luitenant.

DvdW

Citaat van: KLuLB op 08/08/2013 | 14:43 uur
Hallo Ros,

Ik doe het even anders zet er wel twee plaatjes bij. Is mijjn vraag welke rang hoort hierbij.


Mvg KluLB
Wikipedia is je vriend:
CitaatBlauwe/grijze baret met als baretembleem gouden lauwerkrans met daarboven een adelaar en een kroon: Deze baret wordt gedragen door alle militairen die werkzaam zijn bij de Koninklijke Luchtmacht.Door middel van de lauwerkrans wordt er onderscheid gemaakt tussen rangen en standen halve lauwerkrans: manschappen en onderofficieren, volledige lauwerkrans: officieren
BRON
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

KLuLB

#7
Hallo Ros,

Ik doe het even anders zet er wel twee plaatjes bij. Is mijjn vraag welke rang hoort hierbij.


Mvg KluLB

Ros

Het basis embleem is voor soldaat t/m adjudant ( zoals in het topic over het nieuwe uniform)

KLuLB

Hallo Ros,

Voor zover ik op internet gezocht heb zit er wel degelijk verschil in dit embleem.
De Lauwerkrans loopt meer uit bij een majoor, kolonel of generaal.

Voor mij is nog steeds niet duidelijk welke bij een soldaat of soldaat der 1ste klasse hoort.

Ik kan me compleet vergissen hoor.

Met vriendelijke groet,

KluLB


Ros

Het embleem op de baret cq pet geeft niet aan welke rang de drager heeft. Het embleem met kroon, vleugel en lauwerkrans draagt iedereen. Op de platte pet is alleen te zien of men officier is. Rangen en standen tekens worden alleen op de schouders gedragen (gevechtstenue, overhemd, truien etc.)

KLuLB

Hallo Ros,

Deze rangen ken ik, ben oud militair. Maar zie dat er tegenwoordig baretten worden gedragen. En dit met een ander embleem. Kroon,vogel, rozenkrans? Ben hier dus naar op zoek wat daarvan de rangen zijn.

Met vriendelijke groet,

KluLB

Ros


KLuLB

Hallo,

Weet iemand waar ik de afbeeldingen van de luchtmacht emblemen kan vinden?
Ben in ieder geval op zoek naar de afbeelding van soldaat der 1ste klasse als die nog bestaat.
Het gaat dan om de baret embleem.

Alvast bedankt voor de gedane inzet.


Met vriendelijke groet,

KluLB