US verkoopt AH-64 Apache's aan Indonesie

Gestart door Harald, 26/08/2013 | 17:31 uur

Harald

Citaat van: Lex op 28/08/2013 | 21:06 uur
Daar waarin in de topic opening geschreven is dat het Apaches betreft, leert bovenstaand bericht dat het om de AH-64E gaat.  :angel:

Onder de noemer "Apache" zijn/worden er 3 versie's/typen verkocht door de US, namelijk A, D en E type

De verkochte Apache's aan Indonesie zijn dus van het E-type (het nieuwste type) en tevens worden de apache's voorzien van Longbow radars
Beide punten zijn nieuwe aanvullingen ten opzichte van de topic opening.

In vergelijking met Nederland, zijn onze Apache's van het type D, zonder Longbow-radar.

Lex

Daar waarin in de topic opening geschreven is dat het Apaches betreft, leert bovenstaand bericht dat het om de AH-64E gaat.  :angel:

Harald

Hagel Announces US Deal to Sell AH-64E Attack Helicopters to Indonesia

In a first-of-its-kind deal worth about $500 million, the United States has agreed to sell eight new Apache AH-64E attack helicopters and Longbow radars to Indonesia, Defense Secretary Chuck Hagel said here today.

........

The U.S. military will train Indonesian pilots and help in developing tactics, techniques and procedures for operating in the Southeast Asian security environment, a senior defense official said, adding that details of the delivery and training timeline are being determined

........

The new capability "will help Indonesia respond to a range of contingencies, including counterpiracy operations and maritime awareness," he added.

......

Read more: http://www.defencetalk.com/hagel-announces-us-deal-to-sell-ah-64e-attack-helicopters-to-indonesia-48884/#ixzz2dFcaf5Dt

Lynxian

Citaat van: Ace1 op 26/08/2013 | 22:24 uur
Tuurlijk kun je je met 8 Apache's iets zoals je weet is Indonesië een archipel van 17.508 eilanden. Je zou bv een Zeestraat kunnen afsluiten en de Hellfire-antitank missiles kunnen gebruiken om schepen aan te vallen of uit te schakelen.


Mwoach. Met 't bereik van een Apache lijkt het mij, zeker gezien de afstanden in Indonesië (dus ook tot de dichtstbijzijnde luchtmachtbasis) niet echt een potent middel om een zeestraat af te sluiten, tenzij 't net om de hoek gebeurt van de basis of FOL. Nog even lost van het feit dat ik niet graag in die Apache zou willen zitten wanneer er een schip met anti-luchtraketten op me afvaart. Je gaat toch niet zo makkelijk hoog, buiten bereik, of snel weg, de raket eruit vliegen, als het erop aan komt. Dit lijkt me meer een gevalletje afvallige provincietjes pesten. (Of vermeende provincies. Je kunt nogal wat voorbeelden met die Indonesiërs aanhalen.)

Harald

of je kunt ze inlands gebruiken, maar dat doen ze niet zeggen ze

Under Suharto, the army's special forces were accused of extrajudicial killings, and the helicopter sale comes despite continued concern about the military's rights record.

The Dutch parliament last year rejected a proposed sale of tanks to Indonesia, its former colony, over human rights concerns.

However, Yusgiantoro told reporters Monday that the armed forces had undergone a process of reform since 1998. "We have changed now."


Dus Nederland had prima wat van z'n leo's kunnen verkopen

Maar waarom wel nu deze verkopen ? ..

The sale also comes amid growing concern in Washington about Beijing's assertive stance in South China Sea disputes.

While Indonesia does not have competing claims with Beijing over the sea, like others such as the Philippines, it is a major regional power and is seen as holding a key role in resolving disputes.


De amerikanen willen een vinger in de pap

dudge

Citaat van: Ace1 op 26/08/2013 | 22:24 uur
Tuurlijk kun je je met 8 Apache's iets zoals je weet is Indonesië een archipel van 17.508 eilanden. Je zou bv een Zeestraat kunnen afsluiten en de Hellfire-antitank missiles kunnen gebruiken om schepen aan te vallen of uit te schakelen.



Ik geloof niet dat dat de meest nuttige inzet van een Apache zou zijn.
En ja, je moet mobiel zijn, maar in moeilijk bereikbare gebieden daar bied het wel een mogelijkheid tot vuursteun. Dat er in de toekomst meer volgen lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Ace1

Citaat van: Lynxian op 26/08/2013 | 21:20 uur
Kun je met 8 Apache's wel iets nuttigs? Uitgaande van 2 voor opleiding en 2 continu in onderhoud en je hebt met 4 Apache's voor een land zo groot als Indonesië niet echt iets nuttigs, lijkt me?

Tuurlijk kun je je met 8 Apache's iets zoals je weet is Indonesië een archipel van 17.508 eilanden. Je zou bv een Zeestraat kunnen afsluiten en de Hellfire-antitank missiles kunnen gebruiken om schepen aan te vallen of uit te schakelen.


Lex

Citaat van: Lynxian op 26/08/2013 | 21:20 uur
Kun je met 8 Apache's wel iets nuttigs? Uitgaande van 2 voor opleiding en 2 continu in onderhoud en je hebt met 4 Apache's voor een land zo groot als Indonesië niet echt iets nuttigs, lijkt me?
Ga er maar van uit dat deze 8 een lokkertje zijn en dat spoedig nog een aantal zullen volgen.

Lynxian

Kun je met 8 Apache's wel iets nuttigs? Uitgaande van 2 voor opleiding en 2 continu in onderhoud en je hebt met 4 Apache's voor een land zo groot als Indonesië niet echt iets nuttigs, lijkt me?

Harald