Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Ace1

Citaat van: ridivek op 01/03/2018 | 21:56 uur
Defenture zelf presenteert drie partners; TIG (Trust International Group, verkoop UAE), SAVOX communicatie en Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands BV.
Ik gok dat de laatste de massa productie gaat doen indien ze de DVOW 12kN air-mobile winnen.
:confused: compensatie orders by in licentie bouw in Frankrijk, het moet niet gekker worden.
Defenture youtube al gespot?

Voor de gewone 12kN vindt ik de Hawkai erg onpraktisch. Groot voertuig met weinig inhoud. Ik ben ook totaal geen fan van de Buskmaster. (groot onderhoud in Australie  :silent:)

Is Defenture nog steeds een dochter van VDL?

Kevon

Compensatie als er in Frankrijk gebouwd wordt? Wat bedoel je hiermee eigenlijk?

Citaat van: ridivek op 01/03/2018 | 21:56 uur
Defenture zelf presenteert drie partners; TIG (Trust International Group, verkoop UAE), SAVOX communicatie en Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands BV.
Ik gok dat de laatste de massa productie gaat doen indien ze de DVOW 12kN air-mobile winnen.
:confused: compensatie orders by in licentie bouw in Frankrijk, het moet niet gekker worden.
Defenture youtube al gespot?

Voor de gewone 12kN vindt ik de Hawkai erg onpraktisch. Groot voertuig met weinig inhoud. Ik ben ook totaal geen fan van de Buskmaster. (groot onderhoud in Australie  :silent:)
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

ridivek

Defenture zelf presenteert drie partners; TIG (Trust International Group, verkoop UAE), SAVOX communicatie en Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands BV.
Ik gok dat de laatste de massa productie gaat doen indien ze de DVOW 12kN air-mobile winnen.
:confused: compensatie orders by in licentie bouw in Frankrijk, het moet niet gekker worden.
Defenture youtube al gespot?

Voor de gewone 12kN vindt ik de Hawkai erg onpraktisch. Groot voertuig met weinig inhoud. Ik ben ook totaal geen fan van de Buskmaster. (groot onderhoud in Australie  :silent:)

Kevon

GDELS is geen partner meer.
Citaat van: Kevon op 15/01/2018 | 12:24 uur
Is General Electric nog wel de partner? Ik vraag het mij af.... Nergens zie je ze nog samen...
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Sparkplug

Vervang Electric door Dynamics en je hebt de juiste naam (General Dynamics European Land Systems - GDELS).

En weer door  ;)

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Kevon op 15/01/2018 | 12:24 uur
Is General Electric nog wel de partner? Ik vraag het mij af.... Nergens zie je ze nog samen...

Onbekend, in 2014 was op de Eurosatory beurs alleen de vector tentoongesteld onder de naam van General Electric Europe Land Systems verder is er niets vernomen van de samenwerking en ook op beide websites is niets terug te vinden over de samenwerking. Bij Defenture staan alleen Rheinmetall Nederland, Trust intl. & Savox als partners vermeld deze website is in 2017 nog geupdate dus ik vermoed dat de samenwerking er wel had gestaan als dit nog zo was.

Defenture is wel bezig met een Law-Enforcement variant voor hun Vector dus misschien dat de Fransen daar voor interesse hebben?

Kevon

Is General Electric nog wel de partner? Ik vraag het mij af.... Nergens zie je ze nog samen...

Citaat van: Parera op 13/01/2018 | 01:51 uur
We zullen zien, ik verwacht er niet te veel van en zoals eerder aangegeven mogelijke licentie bouw voor de Franse SF zie ik wel gebeuren maar dat Defenture de gehele productie overzet naar Frankrijk lijkt mij nogal vreemd. Zeker omdat Defenture partner is met General Electric Europe lijkt me een stap naar een Franse partner mij niet echt logisch.
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Parera

Foto's van de Hawkei in Irak, er zijn 2 voertuigen uitgezonden.




Parera

Citaat van: StrataNL op 13/01/2018 | 00:52 uur
Reactie van iemand in een groep, de persoon wist verder ook niet hoe of wat.

Wat in iedergeval opvalt is het feit dat Defenture niet veel haast heeft met de productie. Ook al was het een versnelde aanbesteding voor Mali.

We zullen zien, ik verwacht er niet te veel van en zoals eerder aangegeven mogelijke licentie bouw voor de Franse SF zie ik wel gebeuren maar dat Defenture de gehele productie overzet naar Frankrijk lijkt mij nogal vreemd. Zeker omdat Defenture partner is met General Electric Europe lijkt me een stap naar een Franse partner mij niet echt logisch.

StrataNL

Citaat van: Harald op 12/01/2018 | 23:59 uur
Als we dan toch mogen kiezen...  ;) ... dan doe maar een Cougar mlu + upgrade of nieuwe Caracals, eventueel in SF/CSAR uitvoering.
Eens!!

Citaat van: Parera op 13/01/2018 | 00:02 uur
Maar heeft iemand het originele facebook bericht ?
Reactie van iemand in een groep, de persoon wist verder ook niet hoe of wat.

Wat in iedergeval opvalt is het feit dat Defenture niet veel haast heeft met de productie. Ook al was het een versnelde aanbesteding voor Mali.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Harald op 12/01/2018 | 23:59 uur
Als we dan toch mogen kiezen...  ;) ... dan doe maar een Cougar mlu + upgrade of nieuwe Caracals, eventueel in SF/CSAR uitvoering.
Dat zou een mooie deal zijn  ;D  Maar heeft iemand het originele facebook bericht ?

Harald

Als we dan toch mogen kiezen...  ;) ... dan doe maar een Cougar mlu + upgrade of nieuwe Caracals, eventueel in SF/CSAR uitvoering.

Parera

Citaat van: Flyguy op 12/01/2018 | 22:15 uur
Wat parera zegt; onderzeeƫrs. De Fransen zijn niet vies van een spelletje spelen tijdens het acquisitie-proces en naar mijn inzicht maakt de Franse boot serieus kans om door te stromen tot het laatste ontwerp. Compensatie in de vorm van de VECTOR is een zeer safe alternatief voor het opbouwen van lokale capaciteiten.

Nogmaals; dit is pure speculatie. Misschien willen ze gewoon een goeie offroader voor in de woestijn.

Ik twijfel wel of Frankrijk dan voor 4 miljard aan Vector's gaat bestellen :D Ik vermoed dat het een kleiner project is waar men een tegen order gaat plaatsen eerder op gebied van land systemen verwacht ik ook. Is er een Franse optie voor het DVOW ? Misschien de order voor de Renault Sherpa ?

Flyguy

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/01/2018 | 21:58 uur
Wat is (zou) dan de Nederlandse tegenprestatie (kunnen zijn)?

Wat parera zegt; onderzeeƫrs. De Fransen zijn niet vies van een spelletje spelen tijdens het acquisitie-proces en naar mijn inzicht maakt de Franse boot serieus kans om door te stromen tot het laatste ontwerp. Compensatie in de vorm van de VECTOR is een zeer safe alternatief voor het opbouwen van lokale capaciteiten.

Nogmaals; dit is pure speculatie. Misschien willen ze gewoon een goeie offroader voor in de woestijn.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/01/2018 | 21:58 uur
Wat is (zou) dan de Nederlandse tegenprestatie (kunnen zijn)?

Franse Onderzeeboten, Fregatten, Mijnenjagers, Tanks, Helikopters, noem het maar op er is zoveel te bedenken.