Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Stoonbrace

Citaat van: StrataNL op 10/06/2017 | 00:01 uur
Amarok heeft ook een kleine update gekregen:
-Bullbar voorop
-Lichtmetalen velgen
-Andere veren - meer laadvermogen





Bron: Carol Westerhoff @ facebook NL defensie voertuigen

Zijn dat leasevoertuigen?

StrataNL

Amarok heeft ook een kleine update gekregen:
-Bullbar voorop
-Lichtmetalen velgen
-Andere veren - meer laadvermogen





Bron: Carol Westerhoff @ facebook NL defensie voertuigen
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/06/2017 | 22:14 uur
Prima keuze , de Scania's worden toch (deels) in Nederland gefabriceerd ? Gekozen voor ''eigen'' fabrikant dus! Ondanks dat het origineel uit Zweden komt.
Enig idee welke modellen het omgaat? En welke er precies vervangen gaan worden?

Deze vervangen de bekende "4 tonner" (word 5 tonner), 10 tonner (DAF Ya-2300 serie) en dan komt 15 tonner er nog bij. Ik neem aan dat de huidige Scania's nog wel even blijven rijden.

Overigens, Duitsland heeft ook nog geen maand geleden 130 Scania vrachtwagens besteld.....mogelijk volgen er nog veel meer. Hoewel er in de brief niet over gesproken word zou het me niet verbazen als hier e.e.a. is afgestemd. https://www.scania.com/de/de/home/experience-scania/news-and-events/News/archive/2017/05/20170524_130-Scania-R-410-fuer-die-Bundeswehr.html
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: StrataNL op 09/06/2017 | 22:09 uur
Samenvatting: Scania's dus.
Top.  :big-smile: Extra werk voor de fabricage in Zwolle.
Groot deel van het werk blijft in Nederland.

Parera

Citaat van: StrataNL op 09/06/2017 | 22:09 uur
Samenvatting: Scania's dus.

Prima keuze , de Scania's worden toch (deels) in Nederland gefabriceerd ? Gekozen voor ''eigen'' fabrikant dus! Ondanks dat het origineel uit Zweden komt.
Enig idee welke modellen het omgaat? En welke er precies vervangen gaan worden?

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Resultaten van de verwervingsvoorbereiding (D-fase) van het project 'Voertuigen 50kN, 100kN, 150kN'

Kamerbrief over het voornemen 2037 voertuigen af te nemen van Scania

Kamerstuk, 09-06-2017

Nikehercules

Ik kan me voorstellen dat met het oog op de Defensiebrede 4-tonner vervanging de prijs van deze kleine order erg interessant was.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 05/06/2017 | 19:35 uur
Zou goed kunnen want DEBA heeft in Kapelle ook nog een vestiging.

Klinkt, in mijn oren, het meest logisch, want ik kan me niet voorstellen dat DMO de importeur niet in deze deal zou betrekken en vv dat DMO niet op de relatielijst staat van de importeur.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 05/06/2017 | 19:32 uur
Ik denk dat fleetsales van de importeur zeker betrokken is bij deze deal en dat er om logistieke redenen via deze dealer wordt uitgeleverd.

Gaan de voertuigen in Vlissingen op de boot?

Zou goed kunnen want DEBA heeft in Kapelle ook nog een vestiging.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 05/06/2017 | 16:16 uur
Misschien dat DEBA een betere prijs had dan de importeur, of dat DEBA de voertuigen sneller kon leveren?
Er moest natuurlijk ook wat specifieke militaire apparatuur in gebouwd worden misschien dat het daar wat mee te maken heeft?

Ik denk dat fleetsales van de importeur zeker betrokken is bij deze deal en dat er om logistieke redenen via deze dealer wordt uitgeleverd.

Gaan de voertuigen in Vlissingen op de boot?

Ace1

Citaat van: Parera op 05/06/2017 | 16:16 uur
Misschien dat DEBA een betere prijs had dan de importeur, of dat DEBA de voertuigen sneller kon leveren?
Er moest natuurlijk ook wat specifieke militaire apparatuur in gebouwd worden misschien dat het daar wat mee te maken heeft?

Ken die gasten van DEBA wel want een kennis van mij heeft daar wat IVECO Daily's gekocht en een familielid van mij heeft er een camper gekocht, ze hebben vaak een goede prijs als je daar een aankoop doet.

Parera

Citaat van: Ace1 op 05/06/2017 | 15:58 uur
Wat is de reden dat DEBA deze voertuigen levert en niet de Importeur van Iveco in Nederland?

Misschien dat DEBA een betere prijs had dan de importeur, of dat DEBA de voertuigen sneller kon leveren?
Er moest natuurlijk ook wat specifieke militaire apparatuur in gebouwd worden misschien dat het daar wat mee te maken heeft?

Ace1

Citaat van: StrataNL op 20/05/2017 | 20:12 uur
Nieuwe Iveco vrachtwagens voor Caribisch gebied
Het Korps Mariniers heeft onlangs voor de bovenwindse eilanden de beschikking gekregen over de Iveco Eurocarco 150 E24. De voertuigen zijn in drie verschillende uitvoeringen geleverd. Eénmaal een lesuitvoering (met chauffeurscabine) een troepentransport en een vrachtuitvoering met laadklep. De voertuigen zijn bovendien voorzien van een permanente 4x4. Gezien het feit dat er aan specifieke voorwaarden moest worden voldaan op de eilanden, viel de keuze na een aanbesteding op Iveco. De voertuigen zijn niet alleen uniek omdat Iveco nog niet heel veel leverde aan Defensie (eerder aan de Koninklijke Luchtmacht en aan de DVVO), maar ook omdat we ze niet meer in Nederland zullen aantreffen. De firma DEBA Bedrijfswagens BV uit Etten Leur leverde deze mooie stoer uitziende voertuigen.

Wat is de reden dat DEBA deze voertuigen levert en niet de Importeur van Iveco in Nederland?

Nikehercules

Citaat van: Nikehercules op 12/05/2017 | 15:23 uur
Ik zag gisteren op de snelweg een tweetal militaire IVECO vrachtwagens met huif en groene kentekenplaat rijden (handelaarskenteken)

Wellicht een demomodel?

Citaat van: StrataNL op 20/05/2017 | 20:12 uur
Eigenlijk geen onderdeel van het DVOW project (aparte aanbesteding), maar wellicht wel interessant: het Korps Mariniers in het Caribisch gebied krijgt 33 Iveco 4x4 vrachtwagens. Iveco is gekozen omdat ze als enige fabrikant een vrachtwagen op korte termijn "van de plank" konden leveren die voldeed aan de wetgeving (max 2,2m breed) en 4x4 aandrijving had. Staat dus los van de aanbesteding voor DVOW!

Dit waren ze inderdaad!