Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Parera

Waarschijnlijk zal het overgrote deel verspreid worden over Aruba en Curacao, en 2 stuks naar St. Maarten.

Ik zal eens opletten of ze gearriveerd zijn, heb ze nog niet gespot.

StrataNL

Citaat van: Parera op 04/06/2017 | 01:05 uur
StrataNL weet je zeker dat het de trucks voor de bovenwinden zijn en niet voor de benedenwinden?

De DAF's in de carib zijn gewoon op, dus niet voor zijn tijd om vervangen te worden door deze nieuwe trucks.
Enig idee wanneer deze aan zullen komen?

Vergeten de bron te vermelden, excuus, kwam van facebookpagina militaire voertuigen. Wat betreft bovenwindse eilanden viel me dat ook al op, het zou me niet verbazen als ze verspreid worden over alle eilanden?

Ze werden bij de dealer klaar gemaakt voor transport naar de carib. Dus ik neem aan dat ze deze maand wel te verwachten zijn, maar details weet ik niet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

StrataNL weet je zeker dat het de trucks voor de bovenwinden zijn en niet voor de benedenwinden?

De DAF's in de carib zijn gewoon op, dus niet voor zijn tijd om vervangen te worden door deze nieuwe trucks.
Enig idee wanneer deze aan zullen komen?

StrataNL

#210
Eigenlijk geen onderdeel van het DVOW project (aparte aanbesteding), maar wellicht wel interessant: het Korps Mariniers in het Caribisch gebied krijgt 33 Iveco 4x4 vrachtwagens. Iveco is gekozen omdat ze als enige fabrikant een vrachtwagen op korte termijn "van de plank" konden leveren die voldeed aan de wetgeving (max 2,2m breed) en 4x4 aandrijving had. Staat dus los van de aanbesteding voor DVOW!

CitaatNieuwe Iveco vrachtwagens voor Caribisch gebied
Het Korps Mariniers heeft onlangs voor de bovenwindse eilanden de beschikking gekregen over de Iveco Eurocarco 150 E24. De voertuigen zijn in drie verschillende uitvoeringen geleverd. Eénmaal een lesuitvoering (met chauffeurscabine) een troepentransport en een vrachtuitvoering met laadklep. De voertuigen zijn bovendien voorzien van een permanente 4x4. Gezien het feit dat er aan specifieke voorwaarden moest worden voldaan op de eilanden, viel de keuze na een aanbesteding op Iveco. De voertuigen zijn niet alleen uniek omdat Iveco nog niet heel veel leverde aan Defensie (eerder aan de Koninklijke Luchtmacht en aan de DVVO), maar ook omdat we ze niet meer in Nederland zullen aantreffen. De firma DEBA Bedrijfswagens BV uit Etten Leur leverde deze mooie stoer uitziende voertuigen.
Foto's René Boot





-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Kornet43

Waarschijnlijk Iveco Stralis, al jaren in gebruik bij defensie!

Kevon

Waren dit niet de 2 nieuwe voertuigen voor de explosieven opruimingsdienst die in november werden gepresenteerd op de NIDV Symposium?

Citaat van: Nikehercules op 12/05/2017 | 15:23 uur
Ik zag gisteren op de snelweg een tweetal militaire IVECO vrachtwagens met huif en groene kentekenplaat rijden (handelaarskenteken)

Wellicht een demomodel?
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Nikehercules

Ik zag gisteren op de snelweg een tweetal militaire IVECO vrachtwagens met huif en groene kentekenplaat rijden (handelaarskenteken)

Wellicht een demomodel?

Ronald Elzenga

Citaat van: Stoonbrace op 27/04/2017 | 16:09 uur
Ik hoor niets dan lof over de LMV en 8x8 van Iveco.
Da's mooi. Als ik het de Strategische Visie goed heb begrepen komt er richting 2030 ook een programma om de LMV te vervangen. Ik zou het niet verkeerd vinden..in de Benelux-gedachte... als Nederland en België hier gezamenlijk de nieuwste LMV versie aankopen.

Kornet43

Ik verwacht dat Iveco alleen de trucks gaat leveren. De 12KN opdracht gaat waarschijnlijk naar Mercedes-Benz Enok 2 LAPV7 X.

Stoonbrace

Ik hoor niets dan lof over de LMV en 8x8 van Iveco.

Ronald Elzenga

Citaat van: Kornet43 op 27/04/2017 | 13:42 uur
Iveco is goedkoop en al in veel landen operationeel o.a. Italie, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, Belgie en Verenigd Koninkrijk
De Iveco LMV lijkt mij een prima kandidaat. Stukje standaardisatie zo ook met onze Benelux-partner België. De keuze voor ook de Iveco vrachtwagens zou dan een interessante kortingskans kunnen opleveren...maar of het slim is weet ik niet..zoveel afhankelijkheid van 1 leverancier. Al kunnen we hier vervolgens ook door gaan samenwerken met de Belgen.

Kevon

Wie in angst leeft, zal in angst sterven

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kornet43 op 27/04/2017 | 13:42 uur
Iveco is goedkoop en al in veel landen operationeel o.a. Italie, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, Belgie en Verenigd Koninkrijk

Goedkoop is lang niet altijd "goedkoop"

Kornet43

Iveco is goedkoop en al in veel landen operationeel o.a. Italie, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, Belgie en Verenigd Koninkrijk

Kevon

Hoop toch niet Iveco, weer zo'n Italiaanse misaankoop...... NH90 helikopter, Fyra trein enzovoort.... En BV Nederland ziet niets terug van het geïnverteerde geld... Liever Scania dan, dan worden ze hoogstwaarschijnlijk in Nederland geproduceerd...

Citaat van: Kornet43 op 26/04/2017 | 19:40 uur
Mijn verwachting voor de Defensiebrede Vervanging wielvoertuigen:
Trucks: Iveco
12KN:   MB Enok 2 LAPV7X
Wie in angst leeft, zal in angst sterven