Vraag betreffende functie soldaat infanterie

Gestart door Mcmillan, 09/09/2013 | 00:41 uur

Lynxian

Ik zou je sterk aanraden de studie eerst af te maken. Defensie is geen vetpot en, in tegenstelling tot wat ministers beweren, ook geen garantie voor een burgerbaan na je diensttijd. Je HBO opleiding is, hoe oninteressant misschien ook, veel gewilder dan een veteraan status. Bovendien geeft en HBO opleiding je toegang tot officiersopleidingen binnen defensie, als ik me niet vergis. (Let wel: ik ben burger!)

Mcmillan

Hallo,

Ik volg momenteel een HBO studie maar heb altijd al het liefst bij luchtmobiel gewild, in 2010 al eens gesolliciteerd maar toen vanwege de bezuinigingen is die sollicitatie stopgezet.
Aangezien het altijd in m'n achterhoofd is gebleven, en nu met een studie die misschien niet gehaald gaat worden, ben ik gaan kijken op de wervings-site.

Gezien het feit dat er qua onderofficier functies bij de infanterie al helemaal niks te vinden valt, ben ik gaan kijken naar de soldaten functies.
Waar echter tot voor kort nog zat functies als soldaat infanterie Lumbl te vinden waren, zijn nu deze functies niet meer voor de spijkerbroek te selecteren. Enkel zij die eerst een VEVA opleiding doorlopen kunnen deze functie oppakken. (Bij de Mariniers is dit zelfs zo voor onderofficier).
Dat lijkt mij echter niks, gezien mijn leeftijd (22) en opleidingsniveau (Havo)
Zal dit zich zo verder ontwikkelen waardoor uiteindelijk spijkerbroeken niet meer als soldaat aan de bak kunnen, of is dit tijdelijk en komen er nog wel weer gewoon vacatures vrij in dit vakgebied, waar men als spijkerbroek op kan reageren?

Alvast bedankt!