Boeing delivered the 223rd and last U.S. Air Force C-17 Globemaster I

Gestart door andré herc, 13/09/2013 | 15:09 uur

StrataNL

Geeft weer mooi aan dat de EU nog een heeele lange weg moet gaan wil het zelf grootschalige operaties uitvoeren zonder hulp van de VS. Ik vermoed zelf dat dit nooit zal gebeuren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

andré herc

Ach ja verschil in aantal moet er zijn deze foto brengt dit mooi in beeld waar wij hier in Europa alleen maar van kunnen dromen zie foto

A 22-aircraft "freedom launch" took place Sept. 11, 2013, at Travis Air Force Base, Calif. Seven C-17 Globemaster IIIs, 11 KC-10 Extenders and four C-5B Galaxies from the 60th Air Mobility Wing lined up in what is historically referred to as an "elephant walk," then launched consecutively over 36 minutes to take part in Air Mobility Command missions. The first plane in the lineup, a C-17, launched at 8:46 a.m., the same time terrorists crashed American Airlines Flight 11 into the north tower of the World Trade Center in New York City 12 years earlier. (U.S. Air Force photo/Ken Wright)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 14/09/2013 | 15:49 uur
C5 is zelfs wat groter, maar naar wat ik begreep ook stukken duurder.

De C5 dateert van qa ontwerp uit de jaren 60 en een C17een onwerp uit de jaren 80 en 90 en bovendien is een C17 kleiner dan een C5 logisch dat je dan in gebruikskosten goedkoper bent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_C-5_Galaxy

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-17_Globemaster_III

andré herc

Citaat van: Lynxian op 14/09/2013 | 16:11 uur
Ongelofelijk eigenlijk, hé? 223 van die dingen en de grootste Europese landen hebben er niet meer dan een handjevol van. Doen die Amerikanen altijd maar goed. Kan dit zielige Europa nog veel van leren.
Daar sluit ik mij bij aan 8 RAF en 3 C-17's bij het SAC wel een groot verschil en laten we het maar niet over de rest van het Materieel hebben want dan ga ik off topic :glare:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

SMI de Boer

Citaat van: Lynxian op 14/09/2013 | 16:11 uur
Ongelofelijk eigenlijk, hé? 223 van die dingen en de grootste Europese landen hebben er niet meer dan een handjevol van. Doen die Amerikanen altijd maar goed. Kan dit zielige Europa nog veel van leren.

Van wat hebben we meer dan een handjevol? ben je wel eens operationeel geweest met de VS? Zelfs met schieten zijn we een stuk zuiniger
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lynxian

Ongelofelijk eigenlijk, hé? 223 van die dingen en de grootste Europese landen hebben er niet meer dan een handjevol van. Doen die Amerikanen altijd maar goed. Kan dit zielige Europa nog veel van leren.

dudge

Citaat van: SMI de Boer op 14/09/2013 | 09:35 uur
Ze hemelen 'm aardig op maar de C5 deed niet echt voor de C17 onder... kwa geluid, tsja...

C5 is zelfs wat groter, maar naar wat ik begreep ook stukken duurder.

SMI de Boer

Ze hemelen 'm aardig op maar de C5 deed niet echt voor de C17 onder... kwa geluid, tsja...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

andré herc

LONG BEACH, Calif., Sept. 12, 2013 -- Boeing [NYSE: BA] delivered the 223rd and last U.S. Air Force C-17 Globemaster III airlifter today, fulfilling the production contract more than 20 years after the first delivery.

The aircraft left Boeing's Long Beach facility to fly to its assignment at Joint Base Charleston, S.C., where a ceremony will mark its arrival.

The Air Force was the C-17's launch customer. Since the aircraft's first flight Sept. 15, 1991, it has been the world's only strategic airlifter with tactical capabilities that allow it to fly between continents, land on short, austere runways, and airdrop supplies precisely where they are needed.

"Thank you for delivering to our nation combat airlift – that is the definition of the C-17 – the most versatile, most capable, most ready airlifter ever built," said U.S. Air Force Gen. Paul Selva, commander, Air Mobility Command. "What you have done with this aircraft speaks volumes about your character."

Boeing continues to produce C-17s for other customers around the world, and maintain and sustain the aircraft through the C-17 Globemaster Integrated Sustainment Program.

C-17s have been involved in contingency operations of all types, including flying troops and equipment to Operation Enduring Freedom in Afghanistan and to Operation Iraqi Freedom. The airlifter also has been used in humanitarian missions around the world, including the Japanese and Indian Ocean tsunamis of 2011 and 2004, respectively; Hurricane Katrina in 2005; and the Haitian earthquake of 2010. 

"C-17s are the workhorse for the U.S. Air Force in wartime and in peace," said Chris Chadwick, Boeing Military Aircraft president. "So while this is the last new C-17 to be added to the Air Force fleet, the mission does not stop here. The C-17 delivers hope and saves lives, and with the Air Force in the pilot's seat, it will continue to do so well into the future."

The C-17 holds 33 world records – more than any other airlifter in history – including payload-to-altitude, time-to-climb and short-takeoff-and-landing marks. It has exceeded 2.6 million flight hours, playing an integral role in global strategic airlift.           

The National Aeronautics Association in 1994 awarded the C-17 its Collier Trophy, recognizing the aircraft as the top aeronautical achievement of that year.

"C-17 is the product of our dedicated workforce and more than 20 years of teamwork with our suppliers and the U.S. Air Force," said Nan Bouchard, Boeing vice president and C-17 program manager. "Every employee here is proud to build this amazing aircraft. We are continuing the legacy by building C-17s for our partner nations, and we will continue to work with the U.S. Air Force to ensure their aircraft deliver top performance into the future."

In addition to the 223 C-17s delivered to the U.S. Air Force, 34 are operated by Australia, Canada, India, Qatar, the United Arab Emirates, the United Kingdom and the 12-member Strategic Airlift Capability initiative of NATO and Partnership for Peace nations


boeing.com
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.