Pantsergenie

Gestart door Kirazzo, 27/09/2013 | 21:40 uur

Kirazzo

Binnenkort rond ik mijn studie af en daarna wil ik graag bij de Landmacht. Zelf was ik altijd geïnteresseerd in de functie van pantserinfanterist en dat was ook de functie waar ik graag op wilde solliciteren. Echter is er al een geruime tijd geen vacature meer beschikbaar bij de pantserinfanterie en gezien het feit dat er door de bezuinigingen een pantserinfanteriebataljon zal verdwijnen acht ik de kans ook klein dat er binnenkort de mogelijkheid bestaat om te solliciteren. Daarom ben ik verder gaan kijken naar andere gevechtsfuncties, want het is voor mijzelf wel zeker dat daar mijn interesse ligt, eentje die mij hierbij opviel was de pantsergenie. Nu heb ik (uiteraard) de zoekfunctie gebruikt van dit forum om wat meer informatie te krijgen over de taken van de pantsergenie, echter kon ik hier weinig over vinden.

1) Nu is mijn vraag aan jullie of jullie mij zouden kunnen vertellen wat de pantsergenie precies doet. Door middel van de zoekfunctie ben ik al wel het een en ander te weten gekomen, waaronder het plaatsen en ruimen van mijnen, bruggen en hindernissen.

2) Nu beschik ik zelf niet over een technische vooropleiding, zal dit een groot probleem zijn?

3) Het is mij niet helemaal duidelijk geworden of de taken van de constructiegenie ook door de pantsergenie worden gedaan en vice versa, ik las namelijk in een van de posts die ik tegenkwam via de zoekfunctie dat er sprake is van neventaken als elektro ed.

4) Wanneer je als pantsergenist op uitzending bent, loop je dan ook daadwerkelijk met infanterie-eenheden de poort uit?

Alvast hartelijk dank aan een ieder die reageert, mochten er domme vragen tussen zitten: bij voorbaat mijn excuus.