Overstap KMD van KM naar KMAR

Gestart door RW79, 29/09/2013 | 19:02 uur

Laurens


RW79

Hallo allemaal,


Momenteel ben ik met de KM op uitzending, in ieder geval tot eind december. Na KMAR opleidingen te hebben gevolgd en hier vooral politietaken te hebben uitgevoerd heb ik besloten om over te stappen naar de KMAR.

Na heel wat frustrerend mailen en bellen met werving en selectie van de KMAR heb ik toch kunnen solliciteren op een doorstroomvacature. Het gaat hiet om een opleiding tot wachtmeester. Het probleem zit nu nog even in de verplichte voorlichting. Ik sta ingeschreven voor de voorlichting van 11 oktober, maar de bedoeling is dat ik deze aan boord ga volgen. Volgens mijn contactpersoon bij W&V moet dit goed komen.

Ik ben op zoek naar personen die een soortgelijke overstap hebben gemaakt. De pagina op de site werkenbijdefensie.nl veranderd namelijk vaak van inhoud, dus echt wijs word ik er niet van.

- Klopt het dat je alsnog met burgers in de opleiding zit?
- Waar kun je vrijstelling voor krijgen? (Ik heb een geldig DCP, ben lid van een boardingteam en heb al die bivakken al meer dan drie jaar geleden doorlopen)
- Wat zijn de meest gebruikelijke plaatsingen na het afronden van de opleiding? Grensbewaking vliegvelden en MTV is me wel duidelijk, maar zijn er meerdere?
- Zijn er verder nog belangrijke dingen om te weten, voordat ik hieraan ga beginnen?

Oja voordat ik het vergeet, mijn huidige rang is Matroos der eerste klasse.

Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen.


Groetjes,

RW