maten modulaire slaapzak kl en advies welke slaapzak

Gestart door aton, 29/09/2013 | 23:17 uur

ZitStuk

Lakenzak kun je er sowieso uit laten. Slaapzak kun je gewoon wassen. Binnenstebuiten wassen en in de droger met 2 tennisballen erbij om hem weer op te fluffen. Zorgen dat je de zomer goed in je winter legt en dan zou je geen last moeten hebben... zolang de hoofdeinden maar goed in elkaar zitten
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

dudge

Die M90 zou ik lekker laten liggen, tenzij je met een camper gaat, want dat ding, hoe fijn ook, is gigantisch.

Op dit moment heeft de dump aan ex-KL niets te bieden aan goede slaapzakken voor op reis.

Heb zelf een snugpak elite 4, voor in de winter een prima ding. In warmere gebieden dat modulaire ding.

aton

Hoi, ik heb in een dumpshop een maat L modulaire slaapzak KL gekocht, maar als je slaapt gaat de binnenslaapzak steeds over mijn gezicht, waardoor ik wakker word omdat je even geen lucht krijgt :-) Ik ben 1.82, na wat testen, best een lastig systeem om alles dicht te ritsen en dan toch nog door de opening van lakenzak, binnenslaapzak en buitenslaapzak te kijken en belangrijker te ademen.

Ik wil een reis maken  :mad: met een honda Transalp 600 allroad motor, door Rusland, Alaska, Canada en door naar New York.
Modulair systeem leek me ideaal om een slaapzak voor alle temperaturen te hebben.
Ik slaap momenteel enkele dagen in de week op een camping in de bossen, maar de echte kou zal nog wel enkele weken duren, om mijn reis goed te testen.

Misschien moet ik naar een kleinere maat gaan zoeken of een niet 10 jaar oud systeem, maar bijvoorbeeld de laatste versie M90..?s uitrusting

Kan iemand mij wat tips geven..?

Groet, Ton Hermans