Op zoek naar advies (KOO Infanterie/BE/Mil.Adm)

Gestart door De_Himster, 07/10/2013 | 23:46 uur

De_Himster

Hallo allemaal, ik al kort mijn situatie even schetsen. Ik ben 24 jaar en nagenoeg klaar met mijn HBO Bedrijfseconomie opleiding. Het uitzicht op een baan in het bedrijfsleven is zeer klein en tijdens mijn opleiding ben ik er eigenlijk achter gekomen dat een fulltime (Administratieve) kantoorbaan toch niet voor mij is weggelegd. Zodoende ben ik me aan het oriƫnteren op defensie.

In eerste instantie sprak de verkorte officiersopleiding 'militaire administratie' of bedrijfseconomie mij het meest aan met als 2 hoofdredenen dat dit mooi aansluit op mijn studie en dat het, met oog op de toekomst, relevante werkervaring voor op mijn CV is. Mocht ik in de toekomst weer weg gaan bij defensie dan bied een CV met HBO bedrijfseconomie en werkervaring als officier militaire administratie genoeg mogelijkheden in de burgermaatschappij. Helaas zijn er momenteel alleen geen vacatures open voor deze KOO.

Op de infodag echter, heeft de KOO infanterie ook mijn aandacht getrokken, en hier zijn nog wel vacatures voor. Ik weet dat dit een hele andere tak van sport is maar het trekt me heel erg aan en het lijkt me een erg uitdagende functie. Hetgeen wat mij tegenhoud is dat het niet aansluit op mijn studie en dat ik geen beeld heb bij mijn toekomstperspectief. Ik ben huiverig voor het volgende: stel dat ik na 10 jaar vertrek, dan is mijn HBO opleiding inmiddels verwaterd en de werkervaring die ik als infanterist op gedaan heb zal (in mijn optiek) weinig relevant zijn in het bedrijfsleven. Vandaar dat ik de volgende vragen heb:

- Wat is het toekomstperspectief van een infanterist (KOO) bij defensie? En na zijn loopbaan bij defensie? (wat kun je eventueel later nog doen met de ervaring die je opdoet in dit vakgebied?)

Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben, wellicht van personen (of misschien ken je iemand) die in een soortgelijke situatie is beland en uit ervaring spreekt.

Wie kan mij wat wijsheid bijbrengen en over de streep trekken? (of juist niet.)

Alvast bedankt voor je reactie!

PS: Info omtrent de vacature  KOO militaire administratie/bedrijfseconomie is ook welkom!