Tankvliegtuig laag over Amersfoort

Gestart door andré herc, 29/10/2013 | 19:55 uur

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

yelloow


SMI de Boer

#16
Wat het topic aangaat vind ik het sneu voor degene die zich aan een laagvlieger storen, en twitteraars zijn al helemaal sneue tobbers. Ik geniet als zo'n kist overkomt, hoe lager hoe liever. Ik lag op Vlasakkers toen die KDC10 overshoots aan het oefenen was (jawel daar was een luchtmachtbasis) "Jongens, stoppen, we gaan effe boven kijken"



Citaat van: Mourning op 30/10/2013 | 12:12 uur

Verder, off-topic, ben ik stiekem eigenlijk heel benieuwd naar hoe jij als onderofficier bij de pantserinfanterie denkt over de veranderingen die er aankomen voor de huidige pantserinfanterie bataljons (invoering volledig gemotoriseerde eenheden)?


Daar kots ik van. Ik kots van alles, was het maar kouwe oorlog.
Maar ik vind het nog immer leuk om jongens wat te leren, uitzendingen, organisatorische dingen, niet voor publiek te omschrijven dingen, alles wat ik doe... Het is voor mij net als ieder ander wachten tot het bericht "De organisatie die Defensie heette is met onmiddelijke ingang opgeheven" want dat wordt het. Tot die tijd ben ik nagenoeg zeker van mijn plek.
Maar ik bemoei me niet met die politiek, het interesseert me niet wat ze doen. Ik ben begonnen met lopen, loop nu nog en zal denk ik ook eindigen met lopen. Ik heb groen bloed...


Rambo ;)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Mourning

Op zich heb je gelijk, SMI, maar ik snap niet hoe je een topic over een nieuwsbericht gemaakt n.a.v. 5 tweets en waarin een negatieve input zit als iets positiefs kunt benaderen...

Verder, off-topic, ben ik stiekem eigenlijk heel benieuwd naar hoe jij als onderofficier bij de pantserinfanterie denkt over de veranderingen die er aankomen voor de huidige pantserinfanterie bataljons (invoering volledig gemotoriseerde eenheden)?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

SMI de Boer

#14
Citaat van: Lex op 29/10/2013 | 21:16 uur
Het is echt spijkers op laag water zoeken. De kist vloog op 4000 ft, hoger dan minimaal is toegestaan. Maar ik heb tegen een aantal mensen daar gezegd: "Dat is uw levensverzekering, welke de huidige kabinetten aan het afbouwen zijn."
Stereotype... Ik begrijp absoluut niet waarom een topic dat helemaal niet over politiek en bezuinigingen gaat hier toch weer naartoe verzand
Wees es positief en sta es op met het idee we van we gaan er weer een lekker daggie tegenaan! Of ben je daarvoor teveel officier gewoorden en sta je tever van het veld weg..

(zou er haast achteraan zeggen: Ingerukt àààrs)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

michielnr

Citaat van: Zeewier op 30/10/2013 | 00:43 uur
Dat is helemaal de media van deze tijd: ressentiment & bezuinigingen gaan hand in hand. Van 5 tweets en een telefoontje naar de Klu valt snel een nieuwsbericht te maken zonder dat een journalist op pad hoeft.

Niet alleen de media, ook de burgerij. Als een politieheli hier over de stad vliegt wordt er ook meteen volop geklaagd. Nederland NIMBY-land.
NR

Zeewier

Citaat van: Jellington op 29/10/2013 | 20:44 uur
De media geilt op dit soort dingen, hebben ze weer een kans om op Defensie te bashen, wat het volk dan weer interessant vindt.
Dat is helemaal de media van deze tijd: ressentiment & bezuinigingen gaan hand in hand. Van 5 tweets en een telefoontje naar de Klu valt snel een nieuwsbericht te maken zonder dat een journalist op pad hoeft.

andré herc

Of de Onrust was misschien dat ze bang waren voor een aanslag met een verkeersvliegtuig die Mensen zien het verschil niet tussen een KLU of bijvoorbeeld een KLM vliegtuig :hrmph:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Flyguy

Citaat van: Lex op 29/10/2013 | 21:16 uur
Het is echt spijkers op laag water zoeken. De kist vloog op 4000 ft, hoger dan minimaal is toegestaan. Maar ik heb tegen een aantal mensen daar gezegd: "Dat is uw levensverzekering, welke de huidige kabinetten aan het afbouwen zijn."
En wat was daarop hun antwoord?

Vast een boers gebrom.  :hrmph:

Lex

Citaat van: Oldenhave op 29/10/2013 | 20:40 uur
Nou er waren welgeteld 5 tweets over dat vliegtuig (geen van alle echt negatief) voordat de media het oppikte en berichtte over ''onrust'' bij de mensen.
Het is echt spijkers op laag water zoeken. De kist vloog op 4000 ft, hoger dan minimaal is toegestaan. Maar ik heb tegen een aantal mensen daar gezegd: "Dat is uw levensverzekering, welke de huidige kabinetten aan het afbouwen zijn."

Lex


Jellington

Citaat van: Oldenhave op 29/10/2013 | 20:40 uur
Nou er waren welgeteld 5 tweets over dat vliegtuig (geen van alle echt negatief) voordat de media het oppikte en berichtte over ''onrust'' bij de mensen.

De media geilt op dit soort dingen, hebben ze weer een kans om op Defensie te bashen, wat het volk dan weer interessant vindt.

Oldenhave

Nou er waren welgeteld 5 tweets over dat vliegtuig (geen van alle echt negatief) voordat de media het oppikte en berichtte over ''onrust'' bij de mensen.

Lynxian

Eh? Eén keer laag overvliegen en mensen gaan klagen? Hier is wel een paar keer een straaljager door de geluidsbarrière gegaan. Ik had nou niet meteen de neiging te gaan klagen.

Jellington