Mogelijke redenen om militair te worden

Gestart door Jellington, 04/11/2013 | 16:13 uur

SMI de Boer

http://www.defensieforum.nl/Forum/waarom_zou_je_het_leger_in_gaan-t9290.0.html

Ik was voorheen sgt Rob

Citaat van: sgt Rob op 09/10/2006 | 20:08 uur
Niet voor het geld, dat had ik al.

Voor de actie en het buitenleven, de onregelmatige tijden, de barre omstandigheden.
Voor de teamgeest, zowel het kweken als de beproeving.
Om wat te leren, en om het geleerde over te brengen op hen die wat willen leren.
Om mijn grenzen te verleggen, om een ander te leren zijn grenzen te verleggen.
Voor de discipline, om een ander zijn discipline bij te brengen.

Voor de dingen die er in het burgerleven niet zijn: Speciale stukjes natuur, voertuigen, wapens.
Voor het Uniform, dus ook voor het aanzien.

Indirect: Om wat te kunnen betekenen voor mijn land, om bij te kunnen dragen aan de wereldvrede, om mijn koningin te dienen, in welke vorm dan ook, al moet ik aardappels rooien of taliban neermaaien.
Voor de ongelofelijke lol die ik in mijn werk heb.


De majoor die me mijn intervieuw afnam bij m'n sollicitatie vroeg verder ook niks.


Hoezo patriot?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: guest1400 op 04/11/2013 | 23:04 uur
wat een gelul joh, meer dan 90% zit in het leger omdat ze anders niet weten wat ze willen doen... de tijd van idealisme en patriotisme is allang niet meer.
Bwoah...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Oorlogsvis

je moet naar het geld kijken dat je kan verdienen !..en dan naar de carriere vooruitzichten.......denk aan de lange termijn

guest1400

Citaat van: Huzaar1 op 05/11/2013 | 13:19 uur
ga in godsnaam nooit onderaan beginnen als je vwo hebt gedaan.
Dat is echt een prachtverhaal zoals het in Defensie wordt verteld.
"dan start je met de kennis van de werkvloer, en zul je "later" de ideale officier zijn.

M'n reet, dat kan A. misschien wel nooit plaatsvinden, B. je bent dan afhankelijk wat je meerderen van je zullen vinden, en C. dat kan jaaaaaaaren duren en het Sld1/kpl1 loon is gewoon schrikbarend laag.

+1, dat verhaal kon 20 jaar geleden nog toen er nog functies in overvloed waren maar vandaag de dag ben je beter af als je zo hoog mogelijk begint, in jouw geval is dat KMA of het KIM. Trap niet in dat stomme verhaal van onderaan beginnen vanwege gebrek aan ervaring want je gaat echt de poort niet uit als je mannen geen vertrouwen in je hebben dat plus je hebt ervaring nodig als officier en niet als manschap. Plus je moet maar net het geluk hebben dat je vanuit de werkvloer door kan naar het KMA, daar zijn ze bij het AAC ook niet al te happig op

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 05/11/2013 | 13:19 uur
ga in godsnaam nooit onderaan beginnen als je vwo hebt gedaan.
Dat is echt een prachtverhaal zoals het in Defensie wordt verteld.
"dan start je met de kennis van de werkvloer, en zul je "later" de ideale officier zijn.

M'n reet, dat kan A. misschien wel nooit plaatsvinden, B. je bent dan afhankelijk wat je meerderen van je zullen vinden, en C. dat kan jaaaaaaaren duren en het Sld1/kpl1 loon is gewoon schrikbarend laag.

Voor de duidelijkheid dat is niet op mij van toepassing, ik twijfelde om naar het KIM gegaan. VWO en dan infanterist is heel onlogisch, heb je 3 jaar "voor niks" langer op school gezeten. Dat ben ik met Huzaar eens.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Strata op 04/11/2013 | 23:38 uur
Met VWO eerst naar de "gewone infanterie" en dan de KMA? Okee.

Ik heb sterk getwijfeld 2 jaar geleden, de bezuinigingen van 2011 deden mij besluiten om verder te studeren in plaats van in dienst te gaan.

ga in godsnaam nooit onderaan beginnen als je vwo hebt gedaan.
Dat is echt een prachtverhaal zoals het in Defensie wordt verteld.
"dan start je met de kennis van de werkvloer, en zul je "later" de ideale officier zijn.

M'n reet, dat kan A. misschien wel nooit plaatsvinden, B. je bent dan afhankelijk wat je meerderen van je zullen vinden, en C. dat kan jaaaaaaaren duren en het Sld1/kpl1 loon is gewoon schrikbarend laag.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 22:10 uur
Inderdaad, of eerst gewone infanterie en daarna richting de KMA, heb er trouwens niet al te veel verstand van, dus verbeter me alsjeblieft als ik iets doms zeg.

Met VWO eerst naar de "gewone infanterie" en dan de KMA? Okee.

Ik heb sterk getwijfeld 2 jaar geleden, de bezuinigingen van 2011 deden mij besluiten om verder te studeren in plaats van in dienst te gaan.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: guest1400 op 04/11/2013 | 23:04 uur
wat een gelul joh, meer dan 90% zit in het leger omdat ze anders niet weten wat ze willen doen... de tijd van idealisme en patriotisme is allang niet meer.

Helaas klopt dit. Ik had dit nog wel, maar is af en toe de kop ingedrukt door hoe de organisatie met je om kan gaan.
Ik vond het een leuke baan, maar door een einde aan carrieremogelijkheden en een financiele beloning die 7 jaar geleden relevant was gaan toch wel erg veel uitmaken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

guest1400

Citaat van: Flyguy op 04/11/2013 | 21:52 uur
De krijgsmacht ingaan doe je niet zomaar (tenzij je op je nummer geroepen wordt), het trekt je of het trekt je niet, geen back-up plan. De mensen die zeggen "ach ik ga maar bij 't leger" vallen als eerste af.

Over een paar jaar presenteert defensie zich misschien als een prachtige kans, wie weet.

wat een gelul joh, meer dan 90% zit in het leger omdat ze anders niet weten wat ze willen doen... de tijd van idealisme en patriotisme is allang niet meer.

Jellington

Citaat van: Lex op 04/11/2013 | 22:15 uur
Voor dit soort postings zijn er separate topics.
Eea zal dus verwijderd gaan worden, tijdens operatie schoonschip.

Lex
Algeheel beheerder


Zou je zo vriendelijk kunnen zijn om een linkje naar een van deze topics te geven (of iemand anders),
sorry voor het offtopic en succes met operatie schoonschip!

Lex

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 22:10 uur
Inderdaad, of eerst gewone infanterie en daarna richting de KMA, heb er trouwens niet al te veel verstand van, dus verbeter me alsjeblieft als ik iets doms zeg.
Voor dit soort postings zijn er separate topics.
Eea zal dus verwijderd gaan worden, tijdens operatie schoonschip.

Lex
Algeheel beheerder

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 04/11/2013 | 22:08 uur
Duidelijk.... een officiersopleiding behoord dan tot de mogelijkheden.

Inderdaad, of eerst gewone infanterie en daarna richting de KMA, heb er trouwens niet al te veel verstand van, dus verbeter me alsjeblieft als ik iets doms zeg.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 21:47 uur
Nee maar ik doe op het moment VWO dus het liefst zit ik over een paar jaar op een universiteit, als uiteindelijk blijkt dat ik VWO toch net niet red, en dan bijv naar HAVO moet en als het dan zo is dat Defensie mij het meest trekt...

Duidelijk.... een officiersopleiding behoord dan tot de mogelijkheden.

Jellington

Citaat van: Huzaar1 op 04/11/2013 | 21:58 uur
Jij gaat nooit de dienst in want je wilt het niet. Simpel.
Geef ik je op een briefje.

Kijk alsjeblieft naar de dingen die ik daarna heb gezegd, dank.

Huzaar1

Citaat van: Jellington op 04/11/2013 | 21:41 uur
Geloof me, het leger in staat niet echt bovenaan mijn lijstje, het is meer een back-up plan.

Jij gaat nooit de dienst in want je wilt het niet. Simpel.
Geef ik je op een briefje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"