Defensie opent school voor straaljagermonteurs

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 11/11/2013 | 15:10 uur

Lynxian

Citaat van: Robert2 op 27/11/2013 | 23:38 uur
Je hebt naar mijn mening gelijk met je principe, maar de berichtgeving op die nieuwssite is fout. Deltion College is een ROC, daar loopt al 16.000 man/ vrouw rond. Ze hadden er al eerder een civiele opleiding met luchtvaarttechniek, maar nu hebben ze VeVa dus uitgebreid met luchtvaarttechniek. Met andere woorden, het gaat om een, hoogstens twee klassen MBO4 VeVa luchtvaarttechniek, dat zijn er waarschijnlijk nog geen 30, als het de 20 al haalt kwa aantallen. Alles wat er stond was al lang aanwezig (F16, en ander materieel), en juist daarom zijn ze denk ik naar dat ROC gegaan, want dat staat leuker in de pers want er is al materieel aanwezig wat weer leuke foto's geeft en meer dan alleen een paar handen schudden.
Gelukkig is 't dan wat genuanceerder dan in eerste instantie gebracht, maar toch blijf ik dit een fout signaal vinden. Maargoed, ik denk ook niet dat ik op dit forum veel tegenspraak op dit gebied zal krijgen. ;)

Robert2

Citaat van: Lynxian op 11/11/2013 | 21:53 uur
Wat moet je hier nou toch op zeggen, hé? Je krijgsmacht - luchtmacht inclusief - wegbezuinigen en grofweg 200 F-16's vervangen voor 37 JSF'jes (jaja, dat was vroegâh, maar 't gaat om het principe) en dán een school openen voor straaljagertechnici. Misschien gewoon even op een gegeven moment beseffen dat je geen aantrekkelijke werkgever bent als je al je mensen en materieel wegbezuinigd. 'Kom bij de krijgsmacht; we geven je geen fuck en je werkt met... niets!' 't Zijn wel eens makkelijkere tijden geweest om voor de PR afdeling van Defensie te werken...

Uit welk potje komt deze school eigenlijk? Ik was onder de indruk dat er nog steeds overal tekorten waren, maar onze minister heeft schijnbaar nog een zakje met geld gevonden?
Je hebt naar mijn mening gelijk met je principe, maar de berichtgeving op die nieuwssite is fout. Deltion College is een ROC, daar loopt al 16.000 man/ vrouw rond. Ze hadden er al eerder een civiele opleiding met luchtvaarttechniek, maar nu hebben ze VeVa dus uitgebreid met luchtvaarttechniek. Met andere woorden, het gaat om een, hoogstens twee klassen MBO4 VeVa luchtvaarttechniek, dat zijn er waarschijnlijk nog geen 30, als het de 20 al haalt kwa aantallen. Alles wat er stond was al lang aanwezig (F16, en ander materieel), en juist daarom zijn ze denk ik naar dat ROC gegaan, want dat staat leuker in de pers want er is al materieel aanwezig wat weer leuke foto's geeft en meer dan alleen een paar handen schudden.

DvdW

Citaat van: Lynxian op 11/11/2013 | 21:53 uur
Uit welk potje komt deze school eigenlijk? Ik was onder de indruk dat er nog steeds overal tekorten waren, maar onze minister heeft schijnbaar nog een zakje met geld gevonden?
Gesponsord door Lockheed Martin? Hebben ze meteen hun belofte van compensatieorders waar gemaakt, er zijn immers weer (enkele) banen bijgekomen?  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

KapiteinRob

En dan ook nog het bericht dat Lockheed Martin zich ook met onderhoud gaat (wil gaan?) bemoeien.

Lynxian

Wat moet je hier nou toch op zeggen, hé? Je krijgsmacht - luchtmacht inclusief - wegbezuinigen en grofweg 200 F-16's vervangen voor 37 JSF'jes (jaja, dat was vroegâh, maar 't gaat om het principe) en dán een school openen voor straaljagertechnici. Misschien gewoon even op een gegeven moment beseffen dat je geen aantrekkelijke werkgever bent als je al je mensen en materieel wegbezuinigd. 'Kom bij de krijgsmacht; we geven je geen fuck en je werkt met... niets!' 't Zijn wel eens makkelijkere tijden geweest om voor de PR afdeling van Defensie te werken...

Uit welk potje komt deze school eigenlijk? Ik was onder de indruk dat er nog steeds overal tekorten waren, maar onze minister heeft schijnbaar nog een zakje met geld gevonden?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie opent school voor straaljagermonteurs

Gepubliceerd: 11 nov 2013 

Een jongensdroom wordt werkelijkheid. Er bestaat een sterke behoefte aan jonge technici met een militaire en civiele opleiding in de richting vliegtuigonderhoud. Daarom opent maandag in Zwolle de nieuwe defensieopleiding vliegtuigonderhoud.

Commandant Luchtstrijdkrachten luitenant-generaal Alexander Schnitger geeft het startsein op het Zwolse Deltion College.

Zie link voor de foto

http://www.nieuws.nl/algemeen/20131111/Defensie-opent-school-voor-straaljagermonteurs