Painf/KMS vragen

Gestart door quapatetorb1s, 15/12/2013 | 22:34 uur

ZitStuk

Pm maar een rijtje vragen dan zal ik die proberen te beantwoorden.

Mvg sgt1 der Infanterie
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

BadMuts

1.) weekindeling hangt af van de syllabi, waarop de opleiding geschreven is. Die krijg je op de kms wel.
2.) hoe zwaar het is verschilt per persoon, fysiek maar ook hoe snel jij zaken oppakt/aanleert.
3.) Hoe het er uit ziet? Je doorloopt de verschillende IVO modules op de KMS "(mod. 2 tm 4). Grofweg gezegd een 6 a 7 maanden.
Hierna, als je geslaagd bent, ga je naar de VTO (Vaktechnische Opleiding) te Amersfoort. Hier doorloop je de infanterie school.
Aansluitend evt de VAKOL (Luchtmobiel) en je bent klaar. Hoe lang het specifiek duurt etc kan de infanterist je beter zelf vertellen. Ik ben geen infanterist.
Daarna word je geplaatst bij een parate club.

Gr

quapatetorb1s

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met de VeVa opleiding grop niv. 3.
Als ik hiermee klaar ben kan ik met een beetje geluk doorstromen in de KMS.
Ik zou het liefst als Sergeant naar de pantserinfanterie willen.
Nou was mijn vraag, weet iemand hoe het er uit ziet vanaf het moment dat ik de kms binnenstap, totdat ik Sergeant ben bij de pantserinfanterie?
Dus hoe lang en hoe ziet de kms eruit? en daarna geloof ik door naar de TFO? of PFO? hoe ziet die eruit en wat moet ik daarna nog allemaal doen voor opleidingen voordat ik echt paraat ben?
Zoveel mogelijk informatie is gewenst, en misschien persoonlijke ervaringen?
Dus hoe ziet alles eruit? en hoe zwaar is het allemaal? weet iemand de weekindeling van de KMS? en alle andere opleidingen die ik moet doorlopen?

Ik hoop op veel informatie!!

MVG

Jesse

PS: ik snap dat mijn gebruikersnaam verwarrend is met betrekking tot de pantserinfanterie, maar dat is iets van heel lang geleden haha!