Veiligheidsonderzoek?

Gestart door Koning, 25/12/2013 | 05:58 uur

SMI de Boer

Was het niet gewoon een verwoede poging om je relatie te redden??
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ronald?

Hoe het gaat verlopen kan je denk ik alleen maar afwachten. Het belagen/stalken van iemand werkt denk ik niet in je voordeel, het feit dat je bewust overgaat tot stalken/belagen, over een dergelijke periode van 9dagen, na een relatiebreuk geeft Defensie wellicht de indruk dat je emotioneel niet heel stabiel bent, wat weleens als ongewenst kan worden beschouwd in je toekomstige functie.

Citaat van: Koning op 25/12/2013 | 05:58 uur
Maarr....Ik ben kort na mijn VO de mis ingegaan met mijn (ex)vriendin waarbij ik haar heb belaagd (gestalkt) nadat er plotseling een relatiebreuk ontstond daarbij haar digitaal heb lastiggevallen met inbox berichten met een duur van 9 dagen. (geen sprake van bedreiging, geweld, etc.)

guest1400

Citaat van: Koning op 25/12/2013 | 05:58 uur
Hallo allen,

Ik ben aangesteld voor 3-3-14 bij de VBDD. Mijn Veiligheidsonderzoek is in april 2013 goedgekeurd.

Maarr....Ik ben kort na mijn VO de mis ingegaan met mijn (ex)vriendin waarbij ik haar heb belaagd (gestalkt) nadat er plotseling een relatiebreuk ontstond daarbij haar digitaal heb lastiggevallen met inbox berichten met een duur van 9 dagen. (geen sprake van bedreiging, geweld, etc.)

Om het verder samen te vatten, is het inmiddels bijgelegd met mijn ex-vriendin en zijn we weer samen en dergelijke maar moet ik helaas wel naar een TOM zitting om het 1 en ander uit te leggen. Mijn vriendin heeft besloten me niet te vervolgen of te veroordelen en verzoek tot sepot of vrijspraak te respecteren.

1. Ik heb geen justitiele gegevens ooit gehad, geen poltitie of justitie of dergelijke.
2. Mijn vraag is, heeft iemand ervaringen gehad met zulke 'dingen'? Want ik ben zowieso van plan om dit eerlijk tegen mijn toekomstige commandant te melden op de eerste dag aangezien het een aangifte was geweest en beoordeeld als een klachtdelict.

Ik heb de nieuwe beleidsregel van Defensie gelezen en als het goed is zou het geen probleem moeten zijn tenzij jullie andere gedachtes, tips of wat dan ook hebben?


Mvg aspirant CLAS CIS OPERATOR

Zolang er geen sprake is van vervolging of veroordeling mag je jezelf als vrijuit beschouwen, bovendien is het geen sex, drugs of geweldsdelict en heb je niet meer dan 60 uur taakstraf gehad dus wordt je VGB ook niet ingetrokken. Ik heb hier persoonlijk ook wat ervaring mee aangezien ik ook een strafblad had toen ik dienst kwam dus ik durf bijna met 99% zekerheid te zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht is. Ik raad je tevens aan om hier niks over te zeggen te je commandant. Leuk dat hele eerlijkheid verhaal maar je hebt ook zoiets als een eerste indruk die je niet wil verpesten en bovendien moet je geen slapende honden willen wakker maken. Defensie hoeft niet alles te weten want ik heb zelf ook een keer een strafzaak gehad die ik buiten defensie om heb behandeld en daar heb ik nooit wat van vernomen.

Fuse71

Defensie gaat soms heel wisseklvallend met dit soort zaken om, de ene heeft pech en de ander wordt zonder een enkel probleem in dienst genomen.
Er zijn veel factoren die daar vanaf hangen en niemand kan jou garanties geven welke kant dit op gaat.

Ik zou gewoon doen wat ik doen moet maar in het achterhoofd houden dat je het mischien verpest hebt voor jezelf voor de komende zoveel jaar (5 jaar blijft het geregistreerd geloof ik)
Het feit dat zij geen verdere vervolging wilt doet niets af aan het feit dat er destijds aangifte/melding is gedaan en dat blijft staan en daar kun je last van krijgen.


Koning

#1
Hallo allen,

Ik ben aangesteld voor 3-3-14 bij de VBDD. Mijn Veiligheidsonderzoek is in april 2013 goedgekeurd.

Maarr....Ik ben kort na mijn VO de mis ingegaan met mijn (ex)vriendin waarbij ik haar heb belaagd (gestalkt) nadat er plotseling een relatiebreuk ontstond daarbij haar digitaal heb lastiggevallen met inbox berichten met een duur van 9 dagen. (geen sprake van bedreiging, geweld, etc.)

Om het verder samen te vatten, is het inmiddels bijgelegd met mijn ex-vriendin en zijn we weer samen en dergelijke maar moet ik helaas wel naar een TOM zitting om het 1 en ander uit te leggen. Mijn vriendin heeft besloten me niet te vervolgen of te veroordelen en verzoek tot sepot of vrijspraak te respecteren.

1. Ik heb geen justitiele gegevens ooit gehad, geen poltitie of justitie of dergelijke.
2. Mijn vraag is, heeft iemand ervaringen gehad met zulke 'dingen'? Want ik ben zowieso van plan om dit eerlijk tegen mijn toekomstige commandant te melden op de eerste dag aangezien het een aangifte was geweest en beoordeeld als een klachtdelict.

Ik heb de nieuwe beleidsregel van Defensie gelezen en als het goed is zou het geen probleem moeten zijn tenzij jullie andere gedachtes, tips of wat dan ook hebben?


Mvg aspirant CLAS CIS OPERATOR