Te zwaare gevechts tenue?

Gestart door Ronfolkersma, 25/01/2014 | 11:18 uur

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 26/01/2014 | 13:52 uur
Nou, ik heb wel eens wat buitenlandse collega's zien lopen die toch ook een aardige bult spullen op de romp bepakt hadden zitten.

Maar idd krijg je, zelfs als vlootbaal, bij de KPU een lading troep verstrekt als je op safari gaat waarbij je jezelf af kan vragen wat je er allemaal mee moet. Maar afijn, daar zal een infanterist zeker anders over (kunnen) denken.

CBRN bijvoorbeeld gaat bij ons ongebruikt retour
ik kan me voorstellen dat jullie bijvoorbeeld geeneens kneepads of CBRN zooi bij hadden?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: BadMuts op 26/01/2014 | 13:27 uur
Totaal off-topic en geen relevante aanvulling op hetgeen TS wil bereiken.
Daarnaast ook nog eens generaliserend richting de gehele KLu. Het lijkt mij sterk dat iedereen, van de KLu, hotelvouchers- en folders meeneemt....

Correct en tevens juist, Da's allemaal digitaal op de Tablet te benaderen!
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Ronfolkersma op 25/01/2014 | 11:18 uur
hoi, dit is gewoon een random vraag. maar wat me opvalt is dat we best wel veel bepakking hebben vergeleken met andere landen,

Nou, ik heb wel eens wat buitenlandse collega's zien lopen die toch ook een aardige bult spullen op de romp bepakt hadden zitten.

Maar idd krijg je, zelfs als vlootbaal, bij de KPU een lading troep verstrekt als je op safari gaat waarbij je jezelf af kan vragen wat je er allemaal mee moet. Maar afijn, daar zal een infanterist zeker anders over (kunnen) denken.

KapiteinRob

Citaat van: BadMuts op 26/01/2014 | 13:27 uur
Het lijkt mij sterk dat iedereen, van de KLu, hotelvouchers- en folders meeneemt....

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in; vaak is alles al van tevoren geregeld en hoeven ze niets mee te nemen...

BadMuts

Citaat van: Kapitein Rob op 26/01/2014 | 09:34 uur
Tja, al die hotelvouchers en -folders die de KLu meeneemt als ze op pad gaan....

Totaal off-topic en geen relevante aanvulling op hetgeen TS wil bereiken.
Daarnaast ook nog eens generaliserend richting de gehele KLu. Het lijkt mij sterk dat iedereen, van de KLu, hotelvouchers- en folders meeneemt....

SMI de Boer

#7
Citaat van: Ronfolkersma op 25/01/2014 | 11:18 uur
hoi, dit is gewoon een random vraag. maar wat me opvalt is dat we best wel veel bepakking hebben vergeleken met andere landen,
is dit niet heel ongemakkelijk voor gevechten enzo?
Ik had het idee dat je net even wat anders bepakt bent in TIC dan in Verplaatsing.
Als jullie een Rotota, tent en compressiezak meekrijgen op patroulle moet je effe je CDT temperaturen.

Het M90 rugzakkie voldeed al in veel gevallen niet, daarom ging al menig pax over op 60 en 120 liter zakken die nu gemeengoed zijn. Een nederlander heeft graag alles bij zich.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 26/01/2014 | 09:34 uur
Tja, al die hotelvouchers en -folders die de KLu meeneemt als ze op pad gaan....
:lol:

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 25/01/2014 | 23:28 uur
Wat je mee moet nemen zal afhankelijk zijn van de opdracht. Weet ik uit ervaring, opgedaan bij de luchtmacht  :devil:

Tja, al die hotelvouchers en -folders die de KLu meeneemt als ze op pad gaan....

Ros

Citaat van: Ronfolkersma op 25/01/2014 | 11:18 uur
hoi, dit is gewoon een random vraag. maar wat me opvalt is dat we best wel veel bepakking hebben vergeleken met andere landen,
is dit niet heel ongemakkelijk voor gevechten enzo?

Wat je mee moet nemen zal afhankelijk zijn van de opdracht. Weet ik uit ervaring, opgedaan bij de luchtmacht  :devil:

Tanker

 
Citaat van: Ton de Zwart op 25/01/2014 | 22:03 uur
Ja, dat is heel ongemakkelijk.  Dat doet de leiding met opzet om te pesten....

:devil:

Ton de Zwart

Citaat van: Ronfolkersma op 25/01/2014 | 11:18 uur
hoi, dit is gewoon een random vraag. maar wat me opvalt is dat we best wel veel bepakking hebben vergeleken met andere landen,
is dit niet heel ongemakkelijk voor gevechten enzo?

Ja, dat is heel ongemakkelijk.  Dat doet de leiding met opzet om te pesten....

Ronfolkersma

hoi, dit is gewoon een random vraag. maar wat me opvalt is dat we best wel veel bepakking hebben vergeleken met andere landen,
is dit niet heel ongemakkelijk voor gevechten enzo?