Spanningen in Venezuela

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/02/2014 | 13:02 uur

Stoonbrace


Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 20:13 uur
We kunnen momenteel 1.5 onderzeeboot bemannen... die ene kan best over 3 á 4 weken in de regio kan zijn.  :silent:

weet je niet
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#918
Naast de 2 Tu-160's zijn inderdaad de 2 AN-124's en 1 IL-62 mee gekomen. Naast de toestellen is er ook ruim 100 man personeel meegekomen vanuit Rusland voor de ondersteuning van de vliegtuigen. De bedoeling is dat er de komende dagen/weken een gezamenlijke oefening plaats gaat vinden tussen de twee landen.

En Venezuela mag 1 Tu-160 houden, een schaal model ;D

Er zijn vandaag ook gemeenteraads verkiezingen geweest in Venezuela, hierbij had het leger de beveiliging van de stem lokalen voor zich genomen. Dit met gewapende militairen aan de poort en in het stemlokaal. Maar wat was het een vrije verkiezing.  >:(

Via @ceofanb












Lex

Citaat van: Thomasen op 10/12/2018 | 21:59 uur
VSPK niet, AMST was een beetje on/off de laatste periode, maar is volgens mij nu ook opgegeven tot ze het dok in kunnen.
Wat is het probleem met AMST?

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 21:51 uur
Zeker een retorische vraag echter ben ik wel nieuwsgierig als men, in theorie,  morgen zou besluiten tot een (vlag)vertooneskader hoeveel schepen en bemanningen zouden we dan over 2 of 3 weken kunnen uitzenden die vervolgens rond eind week 1/19 in het gebied aanwezig zouden kunnen zijn.

Uitgangpunt: jammer van het verlof (om wille van de vraag)
Als idd de nood aan de man is/komt, dan gaan alle registers open en dan zal het gevraagde en wellicht meer geactiveerd worden en op pad gaan.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 10/12/2018 | 21:41 uur
2 LCF, 0 MFF.
En beide schepen worden unhappy als je ze nu naar de Carib stuurt.

2 MFF niet inzetbaar att?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#914
Citaat van: Lex op 10/12/2018 | 21:20 uur
Wsl niet, Brexit/klimaatakkoord/Kertstreces zijn vele malen van groter belang, en dan kan mijn volgorde zelfs verkeerd zijn. Is dat niet een beetje vragen naar de bekende weg, oa gezien het Kerstverlof?  ;)

Zeker een retorische vraag echter ben ik wel nieuwsgierig als men, in theorie,  morgen zou besluiten tot een (vlag)vertooneskader hoeveel schepen en bemanningen zouden we dan over 2 of 3 weken kunnen uitzenden die vervolgens rond eind week 1/19 in het gebied aanwezig zouden kunnen zijn.

Uitgangpunt: jammer van het verlof (om wille van de vraag)

Flyguy

Citaat van: MasterChief1971 op 10/12/2018 | 20:33 uur
Rinus Superrrrtinus lukt dat gewoon.

"Vraag het aan zijn burgermaatjes.
Die heeft ie alles al verteld."

(Rinus Supertinus, onbekende MARN ZM, eind 80er jaren)

Hieperdepiep QPO

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 21:13 uur
Ik kan me voorstellen dat deze ontwikkelingen een warme belangstelling geniet van diverse ministeries hier in Nederland... al zal de Kamer wel bezig zijn met tijd zones en cadeau kaarten.
Wsl niet, Brexit/klimaatakkoord/Kertstreces zijn vele malen van groter belang, en dan kan mijn volgorde zelfs verkeerd zijn.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 21:13 uur
Hebben we nog een klein NL eskader beschikbaar voor wat vlagvertoon? (1 JSS, 1 LCF en 1 of 2 MFF).
Is dat niet een beetje vragen naar de bekende weg, oa gezien het Kerstverlof?  ;)

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 20:13 uur
Met een .50?  :hrmph:
Patriots op die eilanden...haal een TU-160 uit de lucht en haal ze dan snel weg..dat deden hun namelijk ook in Donbass :devil: 8)

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2018 | 20:13 uur
We kunnen momenteel 1.5 onderzeeboot bemannen... die ene kan best over 3 á 4 weken in de regio kan zijn.  :silent:
WTF ?????...Dat kan toch niet waar zijn...hoe komt dat jurrien ? ..onderbetaald/salaris mensen willen niet meer bij de onderzeedienst ?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 10/12/2018 | 21:06 uur
Het eea is natuurlijk best wel interessant, ook gezien navolgend bericht, hier eerder geplaatst.
Zie: https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=25987.msg434067#msg434067

Ik kan me voorstellen dat deze ontwikkelingen een warme belangstelling geniet van diverse ministeries hier in Nederland... al zal de Kamer wel bezig zijn met tijd zones en cadeau kaarten.

Hebben we nog een klein NL eskader beschikbaar voor wat vlagvertoon? (1 JSS, 1 LCF en 1 of 2 MFF).

Lex

Het eea is natuurlijk best wel interessant, ook gezien navolgend bericht, hier eerder geplaatst.
Zie: https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=25987.msg434067#msg434067

Lex

Citaat van: Parera op 10/12/2018 | 19:21 uur
:hrmph: Nieuws over de transport toestellen?
Die zijn ook aangekomen zag ik in diverse Tweets.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: MasterChief1971 op 10/12/2018 | 20:33 uur
Rinus Superrrrtinus lukt dat gewoon.

"Vraag het aan zijn burgermaatjes.
Die heeft ie alles al verteld."

(Rinus Supertinus, onbekende MARN ZM, eind 80er jaren)

;D ;D