ADD en werken in het leger

Gestart door Moeder76, 23/02/2014 | 16:31 uur

dudge

Citaat van: ZitStuk op 28/02/2014 | 09:32 uur
Met kanttekening dat alleen een keuringsarts kan zeggen wat wel of niet kan thomasen.....

ja, dat is natuurlijk zo.
Ik was misschien wat kort door de bocht. Mijn antwoord is wel wat ik bedoelde, het kan. Dat is geen garantie dat het ook in dit geval  lukt.

er worden ook mensen afgewezen om redenen waar ze zelf nog nooit van gehoord hebben, You never know.

ZitStuk

Met kanttekening dat alleen een keuringsarts kan zeggen wat wel of niet kan thomasen.....
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Moeder76

Citaat van: Thomasen op 23/02/2014 | 16:46 uur
Je moet medicijnvrij kunnen functioneren. Maar er zijn lui zat met ADHD of ADD in dienst, dus op dit moment kan het.

Wat mij betreft gebruikt hij de medicatie ook alleen gedurende zijn schoolperiode. En zal hij daar ook vanaf zijn zodra hij zijn diploma op zak heeft. Hij moet ook als hij zijn rijbewijs wilt halen medicijnvrij zijn, dat wil ik hem nog gunnen als hij thuis woont.
Dan kan hij dus na het halen van zijn rijbewijs (in zijn medicijnvrije periode) solliciteren bij het leger.
Dat is dan voor hem een mooi vooruitzicht.
Bedankt voor uw antwoord.


dudge

Je moet medicijnvrij kunnen functioneren. Maar er zijn lui zat met ADHD of ADD in dienst, dus op dit moment kan het.

Moeder76

Hallo allemaal,

ik heb een vraag voor jullie...
Mijn zoon is bijna 12 en zou graag later marechaussee willen worden.

Hij is nog jong en wie weet veranderd hij nog van gedachten, maar heeft hij zowieso kans op een baan bij het leger als hij ADD heeft??
Op dit moment gebruikt hij tijdens schooldagen concerta, in het weekend en vakanties niets tenzij hij wat voor school moet doen en zijn aandacht ervoor moet gebruiken.
Moet ik hem een andere kant opsturen en zijn droom om marechaussee te worden uit zijn hoofd laten praten of maakt hij een kans en kunnen we met hem naar de open dagen van het leger gaan die (als het goed is) in juni gepland zijn... om hem alvast een idee te geven wat het leger/marechaussee nou werkelijk doet.
Ik heb het idee dat regels en structuur juist goed voor hem zouden zijn of wijst de praktijk uit dat ADD hier niet geschikt voor is.

Graag jullie mening...

Met vriendelijke groeten een moeder.