Horloge probleem

Gestart door Reflaxx, 10/03/2014 | 00:29 uur

Reflaxx

Bedankt voor alle reactie's.
Uiteindelijk is het toch een g-shock geworden,
Namelijk het volgende type:
G-shock g 9300

http://www.gshock.com/watches/Master_of_G/G9300-1

Precoes de gene die op de site te zien is  ;D

dudge

Citaat van: 5m@sh_1up op 10/03/2014 | 23:42 uur
Mijn ervaring is dat het toch alleen maar naar de klote gaat of ontzettend vies wordt, dus waarom veel geld eraan uitgeven? Misschien als je klaar bent met je initiele opleiding, dan kun je iets moois kopen. Maar ik persoonlijk zou het zonde vinden als je nog aan je opleiding moet beginnen.

inderdaad.
en zo'n horloge van €400 is leuk, maar de meerprijs is het echt niet waard.

Fuse71


Poleme

Ik heb een niet al te dure (ongeveer 80 gulden destijds) G-shock horloge sinds de lente van 1998, dus 16 jaar oud.  Heeft al heel wat tropische vochtigheid, stortbuien, woestijn zand of stof, wat modder en heel veel zout water over zich heen gehad.  En doet het nog steeds!
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

5m@sh_1up

Mijn ervaring is dat het toch alleen maar naar de klote gaat of ontzettend vies wordt, dus waarom veel geld eraan uitgeven? Misschien als je klaar bent met je initiele opleiding, dan kun je iets moois kopen. Maar ik persoonlijk zou het zonde vinden als je nog aan je opleiding moet beginnen.

Fuse71

Voor een paar tientjes meer heb je een instap G-shock en daar heb je meer aan dan aan een Hema horloge op den langere duur.

5m@sh_1up

Als je slim bent koop je gewoon een dingetje van 1 of 2 tientjes.

Fuse71

Idd er is NIETS beters dan de G-shock.
Ik kan je de Protrek aanraden met zonnecellen, geen gedoe met batterijen.

Suunto, 5.11, etc ogen leuk maar kosten veel en zijn gewoonweg NIET opgewassen tegen zware omstandigheden zoals de G-shocks.
Wat heb je nodig ?

- de tijd
- 2e tijd (Zulu tijd)
- Datum
- Stopwatch
- Countdown
- goed verlicht scherm in het donker

De overige zaken zoals hoogte, temperatuur en digitaal compas zijn leuk maar NOOIT constant betrouwbaar en nauwkeurig en doe je dus weinig mee (al dat ge-ijk steeds).

Kortom, een niet te dure G-shock en geef de rest uit aan een Garmin Gecko GPS (wel betrouwbare hoogte metingen, richting en natuurlijk positie) en je houd nog geld over voor iets leuks voor je meisje .....

Als je de opleidingen achter de rug hebt trakteer je jezelf op een horloge wat je mooi vind.

FWI, ik heb ongeveer 15 horloges (die het gewoon doen) en ben een liefhebber en door schade en schande wijs geworden.

SMI de Boer

#2
Er is een horloge topic. Maar met een G-shock kom je echt goed weg...

Nou heb ik er een keer een in het rose gezien, die moet je dus niet nemen.

Zelf heb ik een Pro Trek batterijverslinder (zitten er 7 in, geloof ik)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Reflaxx

Goede avond heren,

Ik begin eind maart aan de KMS, en nu zit ik met het volgende probleem.

Wat voor horloge moet ik kopen??

Ik had laatst de suunto x-landen military besteld, maar deze beviel helaas niet dus heb ik hem terug gestuurd (helderheid was erg,laag namelijk)

Ik heb al heel internet afgezocht maar kom er maar niet uit, daar staat dan weer g-shocks, suunto's, 5.11 ,'luminox, etc etc.

Waar moet een horloge als je een functie bij de infanterie heb nou aan doen vraag ik me nou af??... Tactisch maar dat is heel breed
Ik moet ook geen horloge aanschaffen waar het kader me kan op afrekenen bijvoorbeeld.

Is dit bijvoorbeeld een slimme keus:
http://www.511tactical.com/hrt-titanium-watch.html

Of toch een simpele g-shock?

Alvast bedankt!