Militaire literatuur

Gestart door D819, 23/09/2003 | 13:39 uur

ParaCommando

#18
Citaat van: kleine ellen op 01/10/2003 | 20:28 uur
mooi zo, ik heb niks tegen belgen hoor ;D !! Maar die moppen zijn altijd wel goied haha  ;D ;D


Jah meestal zijn ze goed.......net zoals er over hollanders ook goeie moppen zijn.... ::)

kleine ellen

mooi zo, ik heb niks tegen belgen hoor ;D !! Maar die moppen zijn altijd wel goied haha  ;D ;D
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

ParaCommando

#16
Citaat van: kleine ellen op 01/10/2003 | 20:17 uur
Kortom jij bent een belg!!


euhh dat klopt.........heb je die zelf bedacht? of heeft iemand 't ingefluisterd?  ;D

(jah....ik heb al 2 jaar en 2 maanden een Nederlandse vriendin dus ik weet me al wat beter te verdedigen tegen die hollandse opmerkingen over domme belgen) ;)


kleine ellen

Kortom jij bent een belg!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

ParaCommando

#14
Citaat van: kleine ellen op 01/10/2003 | 20:08 uur
Haha doe je ook niet hoor, vind hem juist wel een goeie, dat je t zegt!!



jah.......ik MOEST er wel op reageren........die enkele keer dat je die hollanders eens schaakmat kan zetten........die kans kan je moeilijk laten liggen hè  ;)  hahaha

kleine ellen

Haha doe je ook niet hoor, vind hem juist wel een goeie, dat je t zegt!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

ParaCommando

#12
Citaat van: kleine ellen op 24/09/2003 | 19:49 uur
Belgie stuurt nu ook een leger naar Irak dat bestaat uit 12 duikboten met in elk 500 parachutisten


Niet dat ik je geweldige mop naar de knoppen wil helpen ofzo......maar toevallig zijn alle parachutisten van België ook Commando.......(ParaCommando's dus......voor degene die niet goed kunnen volgen  :P)
En als Commando in België ben je ook amfibisch getraind........dus in theorie kunnen de para's makkelijk via duikboot ingezet worden  ;) ;D

kleine ellen

#11
huh, hij zal vast leuk zijn, maar ik vat hem niet  ???  :-\ zal wel aan mij liggen !! Ben niet zo thuis in het bakboord/stuurboord leven!!

Een jonge vrachtwagenchauffeur komt op de militaire keuring en wil graag afgekeurd worden. Hij komt bij de keuringsarts en moet zich uitkleden. 'Beroep?' vraagt de arts. Vrachtwagenchauffeur.' 'Wat zijn je gebreken?' vraagt de arts. 'Mijn koplampen werken niet,' zegt de jongen. 'Hoe bedoel je,' vraagt de arts. 'Ik bedoel: ik heb slechte ogen.' 'We zullen eens zien,' zegt de arts en loopt naar de kaart met de kleine en grote letters. De arts wijst op kleine letters: 'Kun je dit lezen?' 'Nee, sorry,' zegt de jongen. De arts wijst op grotere letters: 'Kun je dit dan lezen?' 'Nee, sorry,' zegt de jongen. De arts wijst op de allergrootste letters: 'Kun je dit dan lezen?' Absoluut niet,' zegt de jongen. 'Dat is inderdaad niet zo best,' zegt de dokter, 'maar ik heb nog een tweede test.' Nu laat de dokter een spiernaakte meid voor het bord gaan staan. 'Zie je wat?' zegt de dokter. 'Niets,' zegt de jongen. 'Nou,' zegt de dokter, 'misschien werken je koplampen niet, je richtingaanwijzer doet het wel.'

Sjefke en Gaston zitten samen bij de Belgische luchtmacht. Gaston springt uit het vliegtuig en trekt aan zijn parachute. De parachute gaat open. Daarna springt Sjefke uit het vliegtuig. Hij trekt aan zijn parachute: er gebeurt niets. Hij trekt nog eens aan zijn parachute: er gebeurt nog niets. Sjefke valt met een noodgang naar beneden. Hij roept: "Gaston, mijne parachute gaat niet open!" "Dat maakt niks uit," roept Gaston: "'t is juist maar een oefening vandaag
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

D819

Ach, hier nog een gouwe ouwe.

Het is in de oorlog, en Doris staat als matroos op de brug van een marineschip. Naast hem staat een jonge officier van het KIM.
Telkens als hij een bevel geeft, haalt hij even een kaartje uit zijn zak. Doris let er niet op, en zo gaat het maanden verder.

Dan slaat het noodlot toe, het schip wordt getorpedeerd, en Doris beland uiteindelijk op een houtvlot, en ziet de officier voorbij drijven.
Hij haalt hem op het vlot, maar het mag niet baten. Hij is al dood.
Dan denkt hij aan het kaartje..
Hij kan het niet laten om in de zakken van de officier te grabbelen..

En hij vind het kaartje...

Bakboord = Links
Stuurboord = Rechts


kleine ellen

das zeker waar ja, maar hij blijft goed  :D
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

Maverick

Citaat van: kleine ellen op 24/09/2003 | 19:49 uur
haha ja die is ook goed  ;D ;D, maar dan moet je van die luchtmachtpiloot iemand van de landmacht maken  ;D

Ja dat kan, maar ik heb em zo gelezen in een boek van tom Clancy, en omdat ik een luchtmacht fan ben, ga ik hem natuurlijk niet vertellen met een landmachter in de hoofdrol!!! ;)
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Cobra4

175 jaar oud , maar erg indrukwekkend; "Von Kriege (On War) " Carl von Clausewitz.

Maar ook " Met man en Macht" Dr.Bruijn en Dr.Wels, over de militaire geschiedenis van NL.
Peloton 3 602 Sqn

kleine ellen

#6
haha ja die is ook goed  ;D ;D, maar dan moet je van die luchtmachtpiloot iemand van de landmacht maken  ;D


Het is groen en het vliegt door het bos......

Een mus in militaire dienst!!!!


Belgie stuurt nu ook een leger naar Irak dat bestaat uit 12 duikboten met in elk 500 parachutisten
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

Maverick

De vrouw van een luchtmacht piloot zegt tegen hem "je houd meer van de luchtmacht dan van mij" zegt de piloot "ja dat klopt, maar ik hou meer van jouw dan van de landmacht of de marine"

;D ;D ;D
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

kleine ellen

#4
Moppen zijn ook literatuur hier een paar legermoppen:

"Hoe smaakt de soep, soldaat?" "slecht" "kun je niet met twee woorden spreken?" "Erg slecht!"

Je hebt 100 soldaten en je trekt er 99 van af. Wat hou je over? Een emmer vol en een lamme hand.

Een scherpschutter komt thuis van z'n werk. Z'n vrouw doet de deur open. Scherpschutter tegen zijn vrouw:Ik heb je gemist.
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!