Opvolging Alkmaar klasse

Gestart door Harald, 30/10/2014 | 10:19 uur

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 13/05/2024 | 18:41 uurDamn, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

Ze doen er ook al even over, en ik denk dat met de prefab constructie bouw bepaalde elementen zoals de opbouw al maanden ergens buiten hebben gestaan voordat de hull zelf al in een dok stond.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Damn, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

Huzaar1

Lang stilliggen met wat wild zout water, gaat dan snel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Waarom zit er in vredesnaam al roest op die dingen? Is er een logische verklaring voor?

Master Mack

Citaat van: Enforcer op 13/05/2024 | 17:23 uurAan de foto's te zien zijn het Renaults (Roest en Narigheid....). ;)
Ze roesten al in de doos. ;D

Enforcer

Aan de foto's te zien zijn het Renaults (Roest en Narigheid....). ;)

Parera

Oud nieuws maar nieuwe foto's

Belgian-Dutch RMCM Mine Warfare Program Facing Delays
The Belgian and Dutch Navies effort to replace their aging Tripartite-class mine countermeasure (MCM) vessels as part of the rMCM program is facing delays, the Belgian Ministry of Defense announced last week.

https://www.navalnews.com/naval-news/2024/05/belgian-dutch-rmcm-mine-warfare-program-facing-delays/




ARM-WAP

Citaat van: Stoonbrace op 09/05/2024 | 06:27 uurKlopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?
Oh my... please not British  ;D
Die hebben ook geen al te goed "track record".

Master Mack

Citaat van: Stoonbrace op 09/05/2024 | 06:27 uurKlopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?
;D
Inderdaad het lijkt erop dat het tegenwoordig om een diversiteit aan redenen erg lastig is om grote projecten op tijd en binnen budget af te leveren. Maar blijft een feit dat we in Europa onze mond vol hebben van er moet een gelijk speelveld zijn maar ondertussen is alleen Nederland het braafste jongetje van de klas. En hebben met namen Frankrijk maar ook bijvoorbeeld landen als Griekenland en Italië nog (semi)Staatsbedrijven die ervoor zorgen dat bedrijven als Damen kapot geconcurreerd worden. Misschien moet Nederland maar ook België zijn kop eens uit zijn kont halen en eigen Industrie eerst politiek gaan voeren.Die subs worden ook niet optijd geleverd voor veel teveel geld en nog geen 10% van het geld blijft in NLD.
Zo goedemorgen iedereen een fijne hemelvaartdag🤣

Stoonbrace

Citaat van: Master Mack op 08/05/2024 | 23:23 uurGoh dus toch niet op tijd en ook niet voor een vaste prijs.

Klopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?

Master Mack

Citaat van: Stoonbrace op 05/02/2024 | 20:51 uurZe zijn nu wel zeewaardig. En op tijd. En binnen budget. Vandaar dat ik dacht dat Franse fregatten dat misschien ook konden zijn. Want ASWF is dat natuurlijk niet. Beetje vreemd hoe dát gelopen is, met MCMV en ASWF die evenwaardige contracten moesten zijn en dat het toen plots niet meer lukte om een fregat te bouwen voor 600 miljoen waardoor het allemaal flink wat vertraging heeft opgelopen.
Goh dus toch niet op tijd en ook niet voor een vaste prijs.

Huzaar1

Fransen zijn Fransen. Gaan echt niet harder rennen ten koste van zichzelf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Lex op 08/05/2024 | 17:46 uurLevering nieuwe mijnenbestrijdingsvaartuigen vertraagd


Zie: https://marineschepen.nl/nieuws/Belgische-en-Nederlandse-mijnenbestrijdingsvaartuigen-8-maanden-vertraagd-080524.html

Vertraging #1 was 7 maanden, en nu de 2e vertraging is weer 8 maanden. Dit komt toch neer op totaal 1 en een kwart jaar vertraging. Niet best vanuit de leverancier(s).

Lex


Parera

Citaat van: Huzaar1 op 08/05/2024 | 15:55 uurLigt aan het soort contract, ik denk niet dat er een hele strenge prestatieverklaring in is meegenomen om de  kosten te drukken. Tenslotte is de opdracht voor bouw gegeven toen de wereld nog niet totaal in de fik stond.

Ja, het is jammer van de vertraging maar ik mag hopen dat men hier toch alles aan gaat doen om z.s.m. tot levering over te gaan.

Zo niet: ik zie een weg er tussenuit voor NL ? :angel: