Opvolging Alkmaar klasse

Gestart door Harald, 30/10/2014 | 10:19 uur

Huzaar1

Citaat van: Harald op Vandaag om 09:23Even voor mijn beeld ; voor mijn gevoel moeten de plekken met roest dan toch gestraald, schoon blank staal en dan weer in de "menie", primer, coating gezet worden en dan pas je afwerk/toplagen.
Want verven over verroest staal werkt natuurlijk niet, geen hechting, de verf knap er zo weer vanaf.+ Of is er in de scheepsbouw een andere methode, werkvolgorde 

Het is niet echt roest, maar oxidatie
Citaat van: Harald op Vandaag om 09:23Even voor mijn beeld ; voor mijn gevoel moeten de plekken met roest dan toch gestraald, schoon blank staal en dan weer in de "menie", primer, coating gezet worden en dan pas je afwerk/toplagen.
Want verven over verroest staal werkt natuurlijk niet, geen hechting, de verf knap er zo weer vanaf.+ Of is er in de scheepsbouw een andere methode, werkvolgorde 

Snap niet waarom alles niet meteen in de menie staat en uberhaubt met blank staal wordt gewerkt. Ben ook geen kenner. Denk wel dat het zeewater het oxidatieproces versnelt en dat kan de verschillende blikken verklaren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Even voor mijn beeld ; voor mijn gevoel moeten de plekken met roest dan toch gestraald, schoon blank staal en dan weer in de "menie", primer, coating gezet worden en dan pas je afwerk/toplagen.
Want verven over verroest staal werkt natuurlijk niet, geen hechting, de verf knap er zo weer vanaf.+ Of is er in de scheepsbouw een andere methode, werkvolgorde 

Master Mack

Verroest en gekreukeld. Ziet er armoedig uit.

Parera

Citaat van: Lynxian op 13/05/2024 | 17:47 uurWaarom zit er in vredesnaam al roest op die dingen? Is er een logische verklaring voor?

Hier nog een beeld van de volledige zijkant



Als vergelijking een afbeelding van het CSS (oktober 2023) op de werf in Roemenië. Geen zeewater

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 13/05/2024 | 18:41 uurDamn, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

Ze doen er ook al even over, en ik denk dat met de prefab constructie bouw bepaalde elementen zoals de opbouw al maanden ergens buiten hebben gestaan voordat de hull zelf al in een dok stond.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Damn, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

Huzaar1

Lang stilliggen met wat wild zout water, gaat dan snel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Waarom zit er in vredesnaam al roest op die dingen? Is er een logische verklaring voor?

Master Mack

Citaat van: Enforcer op 13/05/2024 | 17:23 uurAan de foto's te zien zijn het Renaults (Roest en Narigheid....). ;)
Ze roesten al in de doos. ;D

Enforcer

Aan de foto's te zien zijn het Renaults (Roest en Narigheid....). ;)

Parera

Oud nieuws maar nieuwe foto's

Belgian-Dutch RMCM Mine Warfare Program Facing Delays
The Belgian and Dutch Navies effort to replace their aging Tripartite-class mine countermeasure (MCM) vessels as part of the rMCM program is facing delays, the Belgian Ministry of Defense announced last week.

https://www.navalnews.com/naval-news/2024/05/belgian-dutch-rmcm-mine-warfare-program-facing-delays/




ARM-WAP

Citaat van: Stoonbrace op 09/05/2024 | 06:27 uurKlopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?
Oh my... please not British  ;D
Die hebben ook geen al te goed "track record".

Master Mack

Citaat van: Stoonbrace op 09/05/2024 | 06:27 uurKlopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?
;D
Inderdaad het lijkt erop dat het tegenwoordig om een diversiteit aan redenen erg lastig is om grote projecten op tijd en binnen budget af te leveren. Maar blijft een feit dat we in Europa onze mond vol hebben van er moet een gelijk speelveld zijn maar ondertussen is alleen Nederland het braafste jongetje van de klas. En hebben met namen Frankrijk maar ook bijvoorbeeld landen als Griekenland en Italië nog (semi)Staatsbedrijven die ervoor zorgen dat bedrijven als Damen kapot geconcurreerd worden. Misschien moet Nederland maar ook België zijn kop eens uit zijn kont halen en eigen Industrie eerst politiek gaan voeren.Die subs worden ook niet optijd geleverd voor veel teveel geld en nog geen 10% van het geld blijft in NLD.
Zo goedemorgen iedereen een fijne hemelvaartdag🤣

Stoonbrace

Citaat van: Master Mack op 08/05/2024 | 23:23 uurGoh dus toch niet op tijd en ook niet voor een vaste prijs.

Klopt. Maakt dus niet uit waar je schepen koopt. Nederland of Frankrijk, altijd rotzooi. Misschien de Britten eens proberen?

Master Mack

Citaat van: Stoonbrace op 05/02/2024 | 20:51 uurZe zijn nu wel zeewaardig. En op tijd. En binnen budget. Vandaar dat ik dacht dat Franse fregatten dat misschien ook konden zijn. Want ASWF is dat natuurlijk niet. Beetje vreemd hoe dát gelopen is, met MCMV en ASWF die evenwaardige contracten moesten zijn en dat het toen plots niet meer lukte om een fregat te bouwen voor 600 miljoen waardoor het allemaal flink wat vertraging heeft opgelopen.
Goh dus toch niet op tijd en ook niet voor een vaste prijs.